Gå til innhold

Overdriver folk med psyk. lidelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Anna29
Skrevet

Det påvirker meg mye. Og når jeg spiser mye å ikke får trent har jeg endel skyldfølelse og føler meg ganske så skitten.

Men nå lever jeg greit med min SF men den er verre i perioder. Har hatt ganske alvorlig bulimi før men det ser ut til at mat alltid er et problem for meg. Jojo-slanker etc enda. Jeg balanser uansett veldig nå på grensen mellom normalitet og avvik men opplever det som et problem selv.

Har du fått påvist SF eller er det noe du selv har erkjent du har?

Når du får skyldfølelse- kan du da få raseriutbrudd på personer som står der nær- selv om det de spurte om ikke gav deg grunn til det? Føler du deg bedre i enklete perioder når vekten har stabilisert seg eller påvirker SF følelsene dine hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Garnitur
Skrevet

På min arbeidsplass har vi 2 personer som er midlertidig uføretrygdet pga av psykisk sykdom. Og er det noen som får lov til å dominere lunsjpausene med alle sine plager og tanker, så er det dem:-)

Er du seriøs? Folk med psykiske problemer kan være selvopptatte, men det får da være grenser!

Skrevet

Mennesker med psykiske lidelser er ikke en ensartet gruppe. Jeg vet at noen dramatiserer og overdriver hele tiden, og det kan være en stor del av sykdommen, liten tålmodighet og/eller redsel for ikke å bli sett/hørt. På den annen side vet jeg om pasienter som gjør altfor lite ut av seg, og virkelig står i fare for ikke å bli hørt/sett i tilstrekkelig grad. Jeg har vært i den sistnevnte gruppen, og det har ført til for sen/manglende behandling.

Skrevet

Er du seriøs? Folk med psykiske problemer kan være selvopptatte, men det får da være grenser!

''Er du seriøs? Folk med psykiske problemer kan være selvopptatte, men det får da være grenser!''

Ja, jeg er seriøs. Det er slik det er hos oss. Men samtidig så er de god arbeidskraft og fine mennesker som vi setter veldig stor pris på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...