Gå til innhold

Flere filosoferinger... ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott! :) Gjelder også dette om det er mange år mellom første og andre gang? Er nemlig ikke helt sikker på om eldste må ha regulering, Mellomsten begynner med plate nå. Minste kan muligens måtte ha regulering også, men hun er jo bare seks år gammel foreløpig..

Det er 14 års forskjell mellom mine to og du har jo mye mindre forskjell mellom dine.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• frosken

10

• morsan

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Det er 14 års forskjell mellom mine to og du har jo mye mindre forskjell mellom dine.

Ok, takk :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Flott! :) Gjelder også dette om det er mange år mellom første og andre gang? Er nemlig ikke helt sikker på om eldste må ha regulering, Mellomsten begynner med plate nå. Minste kan muligens måtte ha regulering også, men hun er jo bare seks år gammel foreløpig..

'' Gjelder også dette om det er mange år mellom første og andre gang?''

Ja. Jeg er 13 år eldre enn lillesøster, men hun fikk reduksjon siden jeg har hatt regulering.

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1276427696' post='4378941]

'' Gjelder også dette om det er mange år mellom første og andre gang?''

Ja. Jeg er 13 år eldre enn lillesøster, men hun fikk reduksjon siden jeg har hatt regulering.

Bra! :)

Gjest fra bergen
Skrevet

Nei, for bare de som har råd til det vil da få tannlegebehandling.

Utover det så fikk du heller ikke med deg poenget mitt (som var å redusere byråkrati).

Dette vil bare bli et helvetes byråkrati med egenandeler, frikort, refusjoner, kontroller og gud vet hva.

Gjest fra bergen
Skrevet

De aller fleste bruker trolig mer enn 500 kr per måned på leger, medisiner, psykolog, tannleger, legevakt, og alt det andre.

Jeg bruker vel det beløpet pr. år.

Nuvel, skatteøkningen kommer til å bli meget høyere enn 6000.

Skrevet

Dette vil bare bli et helvetes byråkrati med egenandeler, frikort, refusjoner, kontroller og gud vet hva.

Nei, det går automatisk fra 1. juli 2010.

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg stiller meg tvilende til at _mange_ av minstepensjonistene har velfylte bankkontoer, men en del av dem eier sine boliger og kommer derfor opp med formue i ulike oversikter. Problemet med formue bundet i bolig er at folk vanskelig både kan bli boende i sine boliger og forbruke formuen samtidig. De fleste med lave inntekter og egen bolig vil ha mer enn nok med å klare å bli boende, dvs. dekke kommunale avgifter, strøm, forsikring osv.

Det er ikke noe problem å få et "seniorlån". Men da blir det jo lite igjen til arvingene.

https://www.bnbank.no/wps/portal/9235/person/artikkel?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/9236innholdinternett/internett/person/produkter+privat/seniorlaan

Skrevet

Jeg bruker vel det beløpet pr. år.

Nuvel, skatteøkningen kommer til å bli meget høyere enn 6000.

Gjennomsnitt, også når du blir gammel.

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er da ikke forskjellig fra at man behandler brukne ben gratis?

Eller annen medisinsk behandling (som ikke er av kosmetisk art).

Og i gjennomsnitt ville man jo da betale tilsvarende mindre til tannleger som man betaler mer til skatt. Noen vil vinne, og andre vil tape, men i gjennomsnitt vil det gå i null.

Jeg spurte om det var flertall for dette. Og det er det ikke.

Og det hele kommer til å bli en vanvittig byråkratisk hengemyr. Dagens private system fungerer meget bedre.

Gjest fra bergen
Skrevet

Gjennomsnitt, også når du blir gammel.

Jeg er ganske gammel allerede.

Skrevet

Jeg er ganske gammel allerede.

Vel, jeg kjenner folk som har nådd egenandelstaket allerede 5. januar.

Gjest fra bergen
Skrevet

Nei, det går automatisk fra 1. juli 2010.

Kontroller går neppe automatisk. Dette er et system hvor alt ligger til rette for misbruk. Ingen ting er så lett som å sløse med andres penger.

Og hvorfor slutte her? Det må være meget bedre å innføre 100% skatt, og la alle varer og tjenester være "gratis".

Skrevet

Kontroller går neppe automatisk. Dette er et system hvor alt ligger til rette for misbruk. Ingen ting er så lett som å sløse med andres penger.

Og hvorfor slutte her? Det må være meget bedre å innføre 100% skatt, og la alle varer og tjenester være "gratis".

Det er forskjell mellom et åpent sinn, og å skjære av seg hodet.

Skrevet

Jeg spurte om det var flertall for dette. Og det er det ikke.

Og det hele kommer til å bli en vanvittig byråkratisk hengemyr. Dagens private system fungerer meget bedre.

Man ser i USA hvor godt et privat system "fungerer". NOT.

Det er dobbelt så dyrt som det offentlige.

Gjest fra bergen
Skrevet

Man ser i USA hvor godt et privat system "fungerer". NOT.

Det er dobbelt så dyrt som det offentlige.

Skal du nedlegge alle private tannlegekontorer, og opprette offentlige klinikker i steden?

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er forskjell mellom et åpent sinn, og å skjære av seg hodet.

Det beste er at folk selv får styre bruk av sine egne penger.

Gjest fra bergen
Skrevet

Vel, jeg kjenner folk som har nådd egenandelstaket allerede 5. januar.

Javel.

Skrevet

Det beste er at folk selv får styre bruk av sine egne penger.

Joda, men det forutsetter at de har penger, og at de ikke er for syke til å tenke på slik.

Du har et grusomt naivt og "enkelt" synspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...