Gå til innhold

Somatisk eller psykisk? Begge?

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Har vært ute av arbeidslivet i flere år, men begynte for to mnd siden å jobbe i et "arbeid med bistand"-prosjekt. Trives vanvittig godt selv om det til tider er en del stress, noe jeg takler ganske dårlig.

Det rare er at hver eneste helg siden jobbinga startet, har jeg vært syk. Jeg blir potte tett i nese og øyne, med påfølgende verk i bihuler og hode. Blir helt satt ut, og bruker hele helga på å sove, da slipper det taket. Jeg er ikke allergisk.

Kan dette være noe somatisk, eller kan det være en reaksjon på at ukene er langt mer krevende enn før?

Lurer også på om stresshåndtering er noe som kan læres. For femten år siden taklet jeg det veldig godt, men nå etter at jeg har vært mye psyk er det skralt. Har kanskje en mulighet til fast jobb etter hvert, men da må jeg kunne takle stress bedre enn nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

En sier jo ofte at det fysiske og psykiske henger sammen. Men lurer på det jeg også,om det psykiske virkelig påvirker oss så mye fysisk.

Gjest heipådeisjokedorisei
Skrevet

immunforsvaret ditt som spiller deg puss

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...