Gå til innhold

Skjelvinger/Ubehag m.m

Anbefalte innlegg

Gjest Fremtidig lege
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som innimellom opplever skjelvinger. Det forekommer alltid sent på kvelden, rundt midnatt når jeg har lagt meg. Første gang jeg opplevde dette ble jeg syk dagen etterpå (da smittet av familie). Etter denne gangen gikk det en stund før det kom igjen en natt. Tenkte det hørte til at jeg var syk, men da det kom igjen uten at jeg var syk/ble syk synes jeg det var rart. Dette har nå inntruffet en 10-15 ganger de siste 4-5 månedene. Jeg blir nødt til å stå opp å finne på noe til det gir seg, før jeg kan sove. Tingen er at i tillegg føler jeg ofte litt ubehag også, veldig ofte litt små-kvalm. Men det er ikke noe mer enn det og det går over. Skjelvingene kommer først i beina og så sprer det seg til kroppen. Har allerede vært til legen ang. dette og mer, da jeg/foreldrene min trodde jeg kanskje kunne ha noe annet også (stoffskifte e.l), da jeg trener mye og spiser sunt (og har alltid gjort dette), men ikke ser ut til å ha en vekt/kropp/treningsform som tilsvarer dette. Har aldri prøvd å slanke meg eller vært opptatt av dette, men har være opptatt å være i god form og være sunn og frisk. Likevel har jeg merket siste drøye året at alt ikke er som det skal. Merker at jeg generelt er mer sliten, trøtt enn før, i tillegg til skjelvingene og ubehaget som jeg nå har begynt å få om kvelden/nettene. Det har vært snakk om angst også, men jeg er ganske sikker på at det ikke (isåfall) KUN kan være det. Selv har jeg ikke merket noe, er ikke nervøs, har ikke sosiale problemer, ingen problemer hjemme eller på skolen. Eneste er vel at jeg har en del press på med fra ulike sosiale nettverk og har mye på timeplanen hele tiden. Likevel føler jeg ikke at dette er noe problem... Burde jeg kanskje få tatt en blodprøve? Noe spesielt jeg burde gjøre av tiltak for å kunne ende ubehaget/skjelvingene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...