Gå til innhold

Gå i butikken i bikini

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Selvsagt er det en forskjell; poenget er at det bare er en gradsforskjell.

I mange land går urbefolkningen toppløs. De kan da argumentere på samme måte om å dekke brystene som andre her gjør om å dekke håret.

Uansett så er poenget at dette er noe kvinnene må få styre selv.

Du er nesten barnslig nå.

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• morsan

15

• Angustia

9

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hjelpe meg, for et sammenligningsgrunnlag..

Jeg ser du ikke har motargumenter.

I noen land/kulturer skal bryster dekkes til. I andre land/kulturer ikke.

I noen land/kulturer skal håret dekkes til (faktisk av samme årsak som brystene). I andre land/kulturer ikke.

Selvsagt er det forskjeller, men prinsippet er det samme.

Uansett, poenget er vel at folk gjerne vil velge selv?

Skrevet

Du er nesten barnslig nå.

''Du er nesten barnslig nå.''

Nei, det er jeg ikke, men jeg kan forstå at du er redusert til personangrep siden du ikke har argumenter.

Jeg synes det er verre hvordan du setter deg opp over kvinner, og tror du (akkurat som noen imamer tror) at dere har rett til å bestemme hvordan de skal kle seg.

Bestem gjerne over deg selv, men ikke påtving andre dine idéer.

Gjest milde måne
Skrevet

Jeg ser du ikke har motargumenter.

I noen land/kulturer skal bryster dekkes til. I andre land/kulturer ikke.

I noen land/kulturer skal håret dekkes til (faktisk av samme årsak som brystene). I andre land/kulturer ikke.

Selvsagt er det forskjeller, men prinsippet er det samme.

Uansett, poenget er vel at folk gjerne vil velge selv?

Motargumenter mot å bruke bikini på butikken? Haha, den var god du:)

Skrevet

Motargumenter mot å bruke bikini på butikken? Haha, den var god du:)

Nei, motargumenter mot sammenligningen, selvsagt.

brilleslangen
Skrevet

Syns du ikke det er forskjell på å gå barhodet mot å gå nesten naken? Jeg bare spør...

Klart det er en fysisk forskjell, det er ikke det som er poenget her...

Poenget er de følelsene man føler når man ikke får dekket seg til så mye man ønsker. De fleste av oss føler oss ubekvemme med tanken på å skulle gå i butikken i bh.. Og vi vi kan nok ganske sikkert regne med at noen av hijabbrukerne vil føle seg like ubekvemme uten hijab... Så med tanke på det psykiske vil nok dette være sammenlignbart. .

Hvor mye klær man faktisk har på seg har faktisk lite å si her... og det bør derfor tolereres at vi har forskjellig tålegrense..

Som det kom fram i hijabdebatten nedenfor bør man fokusere på andre ting enn selve plagget for å få bedret likestillingen , for hodeplagget er jo faktisk bare et klesplagg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, det er jeg ikke, men jeg kan forstå at du er redusert til personangrep siden du ikke har argumenter.

Jeg synes det er verre hvordan du setter deg opp over kvinner, og tror du (akkurat som noen imamer tror) at dere har rett til å bestemme hvordan de skal kle seg.

Det blir det samme som å si at andre har rasistiske holdninger.

Skrevet

Det blir det samme som å si at andre har rasistiske holdninger.

Hæ?

Gjest solslyng
Skrevet

Hehe, argumentasjonen din er faktisk identisk med den mannfolk brukte på femti-og sekstitallet for å forhindre kvinner i å delta i arbeidslivet.

Skrevet

Hehe, argumentasjonen din er faktisk identisk med den mannfolk brukte på femti-og sekstitallet for å forhindre kvinner i å delta i arbeidslivet.

Tvertimot - det er en feministisk/likestillings-posisjon - nemlig at kvinner er intelligente vesener som kan bestemme selv.

Å velge for dem er det samme som å si at kvinner skal (uten valg) bli bilmekanikere, fordi da får man likestilling.

Gjest segunda
Skrevet

Syns du ikke det er forskjell på å gå barhodet mot å gå nesten naken? Jeg bare spør...

Hvis du spør meg privat og personlig så synes jeg ikke det er noe problem å gå barhodet, men jeg vet at det er mange som synes noe annet.

Gjest MayLynn
Skrevet

Nei - men hvis jeg bodde et sted der "alle" gjorde det så kunne jeg gjort det. Man tilpasser seg kulturen der man bor...

Skrevet

Nei - men hvis jeg bodde et sted der "alle" gjorde det så kunne jeg gjort det. Man tilpasser seg kulturen der man bor...

''men hvis jeg bodde et sted der "alle" gjorde det så kunne jeg gjort det''

Ja, det er naturlig både å tilpasse seg og ikke minst å bli påvirket av det alle andre gjør.

Skrevet

Noe av det fine med Norge er nettopp valgfriheten man har for hvor mye man ønsker å tilpasse seg.

I Iran må man bruke hijab.

I Norge skal det være valgfritt.

Gjest MayLynn
Skrevet

Noe av det fine med Norge er nettopp valgfriheten man har for hvor mye man ønsker å tilpasse seg.

I Iran må man bruke hijab.

I Norge skal det være valgfritt.

Ja man får bare håpe det ER valgfritt...

Skrevet

Ja man får bare håpe det ER valgfritt...

Vel, det blir i hvert fall IKKE valgfritt hvis man forbyr det, gjør det vel?

Skrevet

Bare i Syden :)

''Bare i Syden :)''

Jeg gjør det verken i Norge eller "Syden" pga hygiene og respekt, ikke pga komplekser.

Hvorfor kan man ikke ta på seg en solkjole / shorts / trøye e.l før man går inn i en butikk - det være seg i Norge eller utenlands?

Skrevet

Nei, det kunne jeg absolutt ikke! :knegg:

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...