Gå til innhold

Gå i butikken i bikini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke aktuelt what so ever altså :S

Jeg kler meg for å dra i butikken, også en kjapp tur.

I syden kan jeg ha på bikinioverdelen men tar sjal/skjørt på nede delen hvis jeg bare skal hente noe i baren, kjøpe en is el.

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• morsan

15

• Angustia

9

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Nei, det kunne jeg absolutt ikke! :knegg:

Med vennlig hilsen

hehe, men kunne du gått i shorts med bar overkropp?

Skrevet

hehe, men kunne du gått i shorts med bar overkropp?

Bortsett fra hvis jeg er på turist-hotell, eller på stranden har jeg vanligvis langbukse og skjorte på, selv om det er 40 graders varme.

*vant med å bo i tropene*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvsagt er det en forskjell; poenget er at det bare er en gradsforskjell.

I mange land går urbefolkningen toppløs. De kan da argumentere på samme måte om å dekke brystene som andre her gjør om å dekke håret.

Uansett så er poenget at dette er noe kvinnene må få styre selv.

*Applauderer* for det det er verdt :-)

Gjest segunda
Skrevet

Bortsett fra hvis jeg er på turist-hotell, eller på stranden har jeg vanligvis langbukse og skjorte på, selv om det er 40 graders varme.

*vant med å bo i tropene*

Med vennlig hilsen

Ja og selv om jeg ikke er vant med å bo i tropene, så er jeg vant til å reise der og ha møter med befolkningen;-) Da pleier jeg å ha lange ledige florlette skjørt og flagrende skjorer over;-) Det er noe med å fremstå som respekabel og en som har tyngde i uttalelsene.

Skrevet

*Applauderer* for det det er verdt :-)

Det er, dessverre, en del her som tror de er bedre egnet til å bestemme over kvinner enn kvinner er selv.

Jeg mener at likestilling er når kvinner selv får bestemme, selv om de bestemmer noe jeg personlig er uenig i.

Med vennlig hilsen

Gjest MayLynn
Skrevet

Vel, det blir i hvert fall IKKE valgfritt hvis man forbyr det, gjør det vel?

Jeg har ingen sterke synspunkter for eller i mot forbud mot hijab - men tenker som så:

HVIS det er slik at mange føler et press for å bruke hijab - så er det kanskje det beste å forby det. Om det så er noen som bruker det av fri vilje så kan de ofre det med bakgrunn i alle dem som blir presset.

Med tanke på hva det står for så er det ihvertfall horribelt at små jenter bruker det. De har ikke "valgt" selv...

Skrevet

Jeg har ingen sterke synspunkter for eller i mot forbud mot hijab - men tenker som så:

HVIS det er slik at mange føler et press for å bruke hijab - så er det kanskje det beste å forby det. Om det så er noen som bruker det av fri vilje så kan de ofre det med bakgrunn i alle dem som blir presset.

Med tanke på hva det står for så er det ihvertfall horribelt at små jenter bruker det. De har ikke "valgt" selv...

Så Sør klarte å få i gang en forbanna hijabdiskusjon i denne tråden også *ler*

Tråden heter "Gå i butikken i bikini", og segunda spør "gjør dere det?"

Hvor i svarte klarte dere å finne hijabdiskusjonsmateriale hen der?

*rister på hodet*

Skrevet

*rister på hodet*

Forstod du ikke at det var det tråden handlet om? Det var jo nettopp for å sammenligne hvordan folk dekker seg til.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja og selv om jeg ikke er vant med å bo i tropene, så er jeg vant til å reise der og ha møter med befolkningen;-) Da pleier jeg å ha lange ledige florlette skjørt og flagrende skjorer over;-) Det er noe med å fremstå som respekabel og en som har tyngde i uttalelsene.

''og en som har tyngde i uttalelsene''

Unnskyld, men lol ;o)

Skrevet

Forstod du ikke at det var det tråden handlet om? Det var jo nettopp for å sammenligne hvordan folk dekker seg til.

Med vennlig hilsen

Nei, så absorlutt ikke.

Så lenge overskriften sier "bikini på by`n", og innlegget sier "bikini på by`n" så klarer jeg ikke, helt klart ikke, og bare virkelig ikke, å skjønne at vi - igjen - skal diskutere hijab, hijab, hijab.

Er blond, helt sikkert derfor da se

Men ser fareskiltet når jeg ser ordet "sør" da, ikke gæli det :D

Skrevet

Det er, dessverre, en del her som tror de er bedre egnet til å bestemme over kvinner enn kvinner er selv.

Jeg mener at likestilling er når kvinner selv får bestemme, selv om de bestemmer noe jeg personlig er uenig i.

Med vennlig hilsen

Kjedelig, men såååå enig! Vi kan diskutere klesdrakt, fødselspermisjon, religion, jobb utenfor heimen osv, men valgfrihet og respekt er stikkordet, spør du meg :-)

Skrevet

*rister på hodet*

segunda har selv uttalt at motivet med denne tråden var å belyse hijabdebatten og ønsket om å kle seg tilstrekkelig tildekket.

Skrevet

Nei, så absorlutt ikke.

Så lenge overskriften sier "bikini på by`n", og innlegget sier "bikini på by`n" så klarer jeg ikke, helt klart ikke, og bare virkelig ikke, å skjønne at vi - igjen - skal diskutere hijab, hijab, hijab.

Er blond, helt sikkert derfor da se

Men ser fareskiltet når jeg ser ordet "sør" da, ikke gæli det :D

Hei,

Det var vel akkurat det som var segundas hensikt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Absolutt ikke. Ikke under noen omstendigheter. Skal jeg i butikken kler jeg på meg. Selv i Syden, enten en lett solkjole eller shorts og t-skjorte/topp.

Damer i bikini i butikken er motbydelig, like motbydelig som menn i bare shorts. Var i en godisbutikk i Sverige. Der kommer det inn en svær mann, i bare shorts, med rørleggersprekk og diger hengemage utover shortsen. Der går han og henger over løsgodisboksene mens svetten renner og drypper. Yææææk. Jeg la fra meg posen, og gikk. Blitt lite løsgodis på meg etter den opplevelsen. På samme måte er det direkte uappetittelig å se voksne menn i bare trusa på sånne badeland. Det har jeg også opplevd. Æsj. Jeg gikk da også. Lite interessert i å dele boblebad med en trusemann.

Gjest segunda
Skrevet

''og en som har tyngde i uttalelsene''

Unnskyld, men lol ;o)

Nå legger du deg ganske lavt for å beskytte deg selv. *Det er rart at du føler deg så enormt truffet av at jeg kalte deg overklassemegge.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nå legger du deg ganske lavt for å beskytte deg selv. *Det er rart at du føler deg så enormt truffet av at jeg kalte deg overklassemegge.

Jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt.

Men senest i dag i en annen tråd hvor jeg forsøker å diskutere sak med deg, drar du frem dette.

Du har holdt på i evigheter nå, enda jeg har fortalt deg at ingen av oss tilhører noen overklasse. Det er en ting, men å kalle folk megge i innlegg etter innlegg, uten å gi seg til tross for advrsler fra webmaster er ganske spesielt.

Du må jo være ei stor megge selv som ligger grinende våken ei hel natt og bombaderer en stakkars mann med meldinger bare fordi han ikke møtte i et møte.

For ikke å snakke om den meggete oppførselen det er og ville gå til rettsak fordi du ikke kan vaske klær på en søndag.

Bråkebøtte, kaller man slike som deg.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt.

Men senest i dag i en annen tråd hvor jeg forsøker å diskutere sak med deg, drar du frem dette.

Du har holdt på i evigheter nå, enda jeg har fortalt deg at ingen av oss tilhører noen overklasse. Det er en ting, men å kalle folk megge i innlegg etter innlegg, uten å gi seg til tross for advrsler fra webmaster er ganske spesielt.

Du må jo være ei stor megge selv som ligger grinende våken ei hel natt og bombaderer en stakkars mann med meldinger bare fordi han ikke møtte i et møte.

For ikke å snakke om den meggete oppførselen det er og ville gå til rettsak fordi du ikke kan vaske klær på en søndag.

Bråkebøtte, kaller man slike som deg.

Ja takk jeg er gjerne megge og bråkebøtte, men min venn er glad i meg for det eller kanskje netopp pga. det.

Jeg er gjerne spesiell, men jeg reagerer fremdeles på at du vil gjerne krangle om du er overklasse og hvem som betaler regningene dine der hjemme.

Jeg trenger rett og slett ikke å være enig med deg og verken jeg eller mine naboer er opptatt av hva du mener. Hvis du er et "mellomklasse" liv uten konflikter så er du heldig og bør fortsette å sole deg i den perfekte skyen din.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja takk jeg er gjerne megge og bråkebøtte, men min venn er glad i meg for det eller kanskje netopp pga. det.

Jeg er gjerne spesiell, men jeg reagerer fremdeles på at du vil gjerne krangle om du er overklasse og hvem som betaler regningene dine der hjemme.

Jeg trenger rett og slett ikke å være enig med deg og verken jeg eller mine naboer er opptatt av hva du mener. Hvis du er et "mellomklasse" liv uten konflikter så er du heldig og bør fortsette å sole deg i den perfekte skyen din.

''Jeg er gjerne spesiell, men jeg reagerer fremdeles på at du vil gjerne krangle om du er overklasse og hvem som betaler regningene dine der hjemme''

Har du tungt for det? Vi har særeie, hver vår økonomi, hver vår konto, hver våre lønninger og hver våre regninger. Jeg rører ikke lommeboka hans.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Om det så er noen som bruker det av fri vilje så kan de ofre det med bakgrunn i alle dem som blir presset''

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...