Gå til innhold

Gå i butikken i bikini

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

''Jeg er gjerne spesiell, men jeg reagerer fremdeles på at du vil gjerne krangle om du er overklasse og hvem som betaler regningene dine der hjemme''

Har du tungt for det? Vi har særeie, hver vår økonomi, hver vår konto, hver våre lønninger og hver våre regninger. Jeg rører ikke lommeboka hans.

så du rører ikke lommeboka hans;-) Hvorfor i alle dager må du overbevise meg om det når du tror at jeg mottar penger fra staten i form av uføretrygd?

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• morsan

15

• Angustia

9

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Kjedelig, men såååå enig! Vi kan diskutere klesdrakt, fødselspermisjon, religion, jobb utenfor heimen osv, men valgfrihet og respekt er stikkordet, spør du meg :-)

Kontantstøtten skal vekk som noe det mest kvinnefiendtlige som har vært oppfunnet i senere tid.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

så du rører ikke lommeboka hans;-) Hvorfor i alle dager må du overbevise meg om det når du tror at jeg mottar penger fra staten i form av uføretrygd?

Jeg er ikke nødt til å overbevise deg om det men det er sannheten, så kan du gjerne fortsette å tro å tro at jeg er en slik luxusdame som du misunner så faælt.

Skrevet

Kontantstøtten skal vekk som noe det mest kvinnefiendtlige som har vært oppfunnet i senere tid.

Enig!!

Skrevet

Nei, ikke aktuelt what so ever altså :S

Jeg kler meg for å dra i butikken, også en kjapp tur.

I syden kan jeg ha på bikinioverdelen men tar sjal/skjørt på nede delen hvis jeg bare skal hente noe i baren, kjøpe en is el.

''I syden kan jeg ha på bikinioverdelen men tar sjal/skjørt på nede delen hvis jeg bare skal hente noe i baren, kjøpe en is el.''

Samme her.

Gjest Dolores77
Skrevet

''Bare i Syden :)''

Jeg gjør det verken i Norge eller "Syden" pga hygiene og respekt, ikke pga komplekser.

Hvorfor kan man ikke ta på seg en solkjole / shorts / trøye e.l før man går inn i en butikk - det være seg i Norge eller utenlands?

På hotellet der vi lå var butikken vis a vis bassenget, så det falt seg naturlig at flere gikk i bikini :) Men gikk ikke i de minste bikiniene med stringtanga da ;-)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er ikke nødt til å overbevise deg om det men det er sannheten, så kan du gjerne fortsette å tro å tro at jeg er en slik luxusdame som du misunner så faælt.

Hvis jeg mottar penger fra staten så kunne det vært en luksus å kunne gå i en lommbok fra en mann. Spesielt når mannen har råd til å ta deg med til andre land og betale deg en sum i måneden som tilsvarer den lønna du ellers har.

Ja innimellom kunne jeg tenkt meg å bli slik prinsesse, og husk på at du har selv skrevet at dere har det slik og da er det lett å tenke hvor mye innsikt du har i andres problemer med å forsørge seg selv.

Og jeg liker det at du tror at jeg mottar penger fra staten, og at du tror at du kan heve deg over meg på det grunnlaget:-) Har du ingen forursetninger for å se hva du illustrerer av holdninger med det?

Skrevet

På hotellet der vi lå var butikken vis a vis bassenget, så det falt seg naturlig at flere gikk i bikini :) Men gikk ikke i de minste bikiniene med stringtanga da ;-)

OK, alt er relativt :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis jeg mottar penger fra staten så kunne det vært en luksus å kunne gå i en lommbok fra en mann. Spesielt når mannen har råd til å ta deg med til andre land og betale deg en sum i måneden som tilsvarer den lønna du ellers har.

Ja innimellom kunne jeg tenkt meg å bli slik prinsesse, og husk på at du har selv skrevet at dere har det slik og da er det lett å tenke hvor mye innsikt du har i andres problemer med å forsørge seg selv.

Og jeg liker det at du tror at jeg mottar penger fra staten, og at du tror at du kan heve deg over meg på det grunnlaget:-) Har du ingen forursetninger for å se hva du illustrerer av holdninger med det?

Ja, tenk at han har råd til det etter å ha tatt en høy utdannelse som gjør han kvalifisert til å befinne seg i høyere middelklasse.

Tenk at han også hadde råd til å avbryte en jobb her hjemme hvor han tjente enda bedre enn han gjorde i utlandet.

Faktisk så hadde han råd til å si ja til en jobb med lavere lønn, bare for opplevelsens skyld.

Dette etter å ha vært dobbeltarbeidende i mange år. Sin vanlige jobb og prosjekter han har hatt på si.

Verden er urettferdig altså!

Skrevet

segunda har selv uttalt at motivet med denne tråden var å belyse hijabdebatten og ønsket om å kle seg tilstrekkelig tildekket.

Det må være nedover i tråden det i såfall da, for det er ikke antydning til sånt i hovedinnlegget hennes

Det faller ikke naturlig for alle å lese hele tråden for å skjønne at meningen med innlegget kommer frem først utover i tråden

Hadde jeg visst at dette var ennå en hijabdiskusjon så hadde jeg ikke involvert meg i den

Gjest segunda
Skrevet

Ja, tenk at han har råd til det etter å ha tatt en høy utdannelse som gjør han kvalifisert til å befinne seg i høyere middelklasse.

Tenk at han også hadde råd til å avbryte en jobb her hjemme hvor han tjente enda bedre enn han gjorde i utlandet.

Faktisk så hadde han råd til å si ja til en jobb med lavere lønn, bare for opplevelsens skyld.

Dette etter å ha vært dobbeltarbeidende i mange år. Sin vanlige jobb og prosjekter han har hatt på si.

Verden er urettferdig altså!

Ja og tenk at han som er så utrolig flink hadde råd til å dele dette med deg;-), og du som ikke er mer enn vanlig middelklasse. Det hadde jo vært noe helt annet hvis dere hadde vært høyklasse begge to da hadde dere ikke vært så flinke.

Klart du kan heve deg over meg som du tror mottar penger fra staten, og du mottar dem bare fra din mann i øvre middelklasse;-)

Skrevet

Det må være nedover i tråden det i såfall da, for det er ikke antydning til sånt i hovedinnlegget hennes

Det faller ikke naturlig for alle å lese hele tråden for å skjønne at meningen med innlegget kommer frem først utover i tråden

Hadde jeg visst at dette var ennå en hijabdiskusjon så hadde jeg ikke involvert meg i den

Det var vel hele poenget at folk skulle svare uten å tilpasse svaret sitt til hijabdebatten, og med ærlige uttalelser vise at man har bluferdighetsgrenser selv om man ikke er hijabbrukende muslim.

candyqueen_83
Skrevet

Det var vel hele poenget at folk skulle svare uten å tilpasse svaret sitt til hijabdebatten, og med ærlige uttalelser vise at man har bluferdighetsgrenser selv om man ikke er hijabbrukende muslim.

Det er litt forskjell på å vise frem hele kroppen, og å vise frem håret da. Bryr meg midt i r**a hva folk i andre land gjør, men i Norge kan man forholde seg til det som er vanlig her.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja og tenk at han som er så utrolig flink hadde råd til å dele dette med deg;-), og du som ikke er mer enn vanlig middelklasse. Det hadde jo vært noe helt annet hvis dere hadde vært høyklasse begge to da hadde dere ikke vært så flinke.

Klart du kan heve deg over meg som du tror mottar penger fra staten, og du mottar dem bare fra din mann i øvre middelklasse;-)

Ikke et eneste sted har jeg forsøkt å heve meg over deg.

Det er du som har forsøkt å angripe meg i enhver diskusjon når du har manglet argumenter.

Du har messet om det igjen og igjen og da har jeg forsøkt på si deg at jeg har tjent pengene mine selv, ja rent bortsett fra at jeg forlangte lønn når jeg skulle ta permisjon å følge etter han.

Du husker det kanskje ikke, men jobben min var et av argumentene jeg hadde da jeg var svært skeptisk til å følge etter. Jeg tror mange andre husker det.

Jeg er ikke et nek som vil følge etter mannen min og sette meg i en situasjon hvor regningene mine hoper seg opp mens jeg er borte.

Dette skjønte han, så det er klart vi delte på pengene. Det skulle da bare mangle.

Likestilling er noe som alltid har opptatt meg.

Ergo mener jeg at hvis den ene skal gjøre karriere, skal det ikke gå på bekostning av den andre.

Du har ikke villet tro på meg, så jeg synes det er på tide å si hva jeg tror om deg.

Gjest segunda
Skrevet

Ikke et eneste sted har jeg forsøkt å heve meg over deg.

Det er du som har forsøkt å angripe meg i enhver diskusjon når du har manglet argumenter.

Du har messet om det igjen og igjen og da har jeg forsøkt på si deg at jeg har tjent pengene mine selv, ja rent bortsett fra at jeg forlangte lønn når jeg skulle ta permisjon å følge etter han.

Du husker det kanskje ikke, men jobben min var et av argumentene jeg hadde da jeg var svært skeptisk til å følge etter. Jeg tror mange andre husker det.

Jeg er ikke et nek som vil følge etter mannen min og sette meg i en situasjon hvor regningene mine hoper seg opp mens jeg er borte.

Dette skjønte han, så det er klart vi delte på pengene. Det skulle da bare mangle.

Likestilling er noe som alltid har opptatt meg.

Ergo mener jeg at hvis den ene skal gjøre karriere, skal det ikke gå på bekostning av den andre.

Du har ikke villet tro på meg, så jeg synes det er på tide å si hva jeg tror om deg.

Ja si hva du tror om meg i likestillingens navn. Det jeg har reagert på er at du trekker beslutninger og uttaler slik at slik som hun er "er det ikke rart at hun er ensom". Dette i en tråd hvor jeg ikke er tilstede og leser dette helt tilfeldig.

Og at du i kveld i likestillingens navn som opptar deg prøver å heve deg over meg med uttalelser som at jeg må få penger fra staten. Hvis jeg hadde vært uføretrygdet så hadde dette vært utrolig sårende og det var vel intensjonen din?

Jeg aner ikke hvorfor du er så opptatt av å overbevise meg om at du er likestilt med din mann. Det er tydeligvis et ømt punkt.

Skrevet

Jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt.

Men senest i dag i en annen tråd hvor jeg forsøker å diskutere sak med deg, drar du frem dette.

Du har holdt på i evigheter nå, enda jeg har fortalt deg at ingen av oss tilhører noen overklasse. Det er en ting, men å kalle folk megge i innlegg etter innlegg, uten å gi seg til tross for advrsler fra webmaster er ganske spesielt.

Du må jo være ei stor megge selv som ligger grinende våken ei hel natt og bombaderer en stakkars mann med meldinger bare fordi han ikke møtte i et møte.

For ikke å snakke om den meggete oppførselen det er og ville gå til rettsak fordi du ikke kan vaske klær på en søndag.

Bråkebøtte, kaller man slike som deg.

''Du må jo være ei stor megge selv som ligger grinende våken ei hel natt og bombaderer en stakkars mann med meldinger bare fordi han ikke møtte i et møte.''

Næmmen nicklsheletia, da, det var jo _kerla_ som skrev de trådene, og ikke "segunda"....;-/

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja si hva du tror om meg i likestillingens navn. Det jeg har reagert på er at du trekker beslutninger og uttaler slik at slik som hun er "er det ikke rart at hun er ensom". Dette i en tråd hvor jeg ikke er tilstede og leser dette helt tilfeldig.

Og at du i kveld i likestillingens navn som opptar deg prøver å heve deg over meg med uttalelser som at jeg må få penger fra staten. Hvis jeg hadde vært uføretrygdet så hadde dette vært utrolig sårende og det var vel intensjonen din?

Jeg aner ikke hvorfor du er så opptatt av å overbevise meg om at du er likestilt med din mann. Det er tydeligvis et ømt punkt.

''Hvis jeg hadde vært uføretrygdet så hadde dette vært utrolig sårende og det var vel intensjonen din?''

Ikke bare vil du bestemme at jeg ikke skal kunne delta i tråder, men du mener jaggu du kan bestemme hvem som rett til å føle seg såret også.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Du må jo være ei stor megge selv som ligger grinende våken ei hel natt og bombaderer en stakkars mann med meldinger bare fordi han ikke møtte i et møte.''

Næmmen nicklsheletia, da, det var jo _kerla_ som skrev de trådene, og ikke "segunda"....;-/

Huffda, det alldeles helt i surr ;o)

Skrevet

Huffda, det alldeles helt i surr ;o)

Husk at man _blir_ faktisk litt børsten av litt sjampis mot tørsten!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nå rister jeg av latter her ;o)

Faktisk hadde jeg fortjent litt sjampis nå altså. Dette tar på ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...