Gå til innhold

Når psykologen er veldig pen

Anbefalte innlegg

Gjest mann uten nick idag
Skrevet

Jeg har time hos en psykolog om ikke så lenge. Hun er veldig pen. Jeg har sett henne noen ganger her hvor jeg bor. Hun bor ikke så langt unna meg. Faktisk så er vi praktisk talt naboer.

Hun er 28 år gammel og jeg er 39 så hun kunne vært en potensiell kjæreste.

I og med at hun er såpass pen så tror jeg at den erotiske overføringen blir ganske sterk. Føler meg egentlig litt hjelpeløs.

Jeg får da ikke til å konsentrere meg om det jeg skal snakke om når hun er så pen?

Det hadde vært bedre om hun hadde hatt et litt mere moderat utseende.

Noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest eva-adam
Skrevet

det blir det samme å gå til en tynn psykolog for spiseforstyrrelse

Gjest haha, tulla selvsagt
Skrevet

Første time så prøver du å komme med tilnærmelser. Si at hun er så pen og at du har lyst til å..... Så går du bort til henne og prøver å kysse henne.

Da blir du kastet på dør og får en ny behandler. Problem solved.

Skrevet

Hva er du har behov for, når du går til en psykolog, og hva er det en psykolog sitter der for tror du ? Tror du hun er opptatt av hvordan hun virker på deg ? Jeg mener alt til sin tid, men jeg forstår egentlig problemet ditt.

Skrevet

Dersom du merker at du blir for betatt til at det kan være et problem for deg bør du finne noen andre psykologer.

Gjest lukke t
Skrevet

Om du vil prøve deg på henne og håper på å lykkes, må du i allefall avbestille timen og finne deg een annen behandler. For det er strengt forbud å starte forhold med pasienter :-)

Gjest Dolores77
Skrevet

Psykologer har ikke lov å involvere seg med pasientene på det planet,

så finn deg en annen behandler først i alle fall.

Skrevet

Hva er du har behov for, når du går til en psykolog, og hva er det en psykolog sitter der for tror du ? Tror du hun er opptatt av hvordan hun virker på deg ? Jeg mener alt til sin tid, men jeg forstår egentlig problemet ditt.

Jeg tenker at jeg først og fremst skal prøve å snakke om det jeg kom for, for jeg har behov for å snakke med en psykolog.Så får jeg se hvordan det går.

Det er bare en person som jobber som psykolog her hvor jeg bor.

Skrevet

Jeg tenker at jeg først og fremst skal prøve å snakke om det jeg kom for, for jeg har behov for å snakke med en psykolog.Så får jeg se hvordan det går.

Det er bare en person som jobber som psykolog her hvor jeg bor.

Jeg tenkte på, siden dere er nesten naboer også, så kjenner kanskje dere hverandre litt allerede, eller ? Vet jo ikke hva du sliter med, men psykologen vet vel noe om deg, og jeg tror ikke hun hadde villet være din terapeut, eller behandler, hvis dette kunne skape problemer for deg eller henne. både hun og deg vil fort nok merke etter første timen om du da kan forsette men henne som din behandler.

Skrevet

Hvis ikke du klarer å fokusere på at hun faktisk er psykologen din og at du for henne er en pasient så kan det bli problemer ja

Hva du skal gjøre? Du må først og fremst gå til henne noen timer og se utviklinga. Kanskje vil du ganske kjapt synes hun er pen men at arbeidsmetoden hennes og hvordan hun når inn til deg som pasient i positiv grad vil overdøve de følelsene du sitter med i dag slik at dette kan fungere bra

Går det i steden "over stokk og stein" så bør du kanskje vurdere å bytte behandler. Det er jo utrolig viktig at dere "klikker" på det mentale arbeidsplan her, ikke på det plan du føler litt sprudling nå

Husker en periode i livet mitt så hadde jeg en innmari pen allmenlege, en innmari pen tannlege og advokaten min så ut som Sharlie Sheen. He he

Skrevet

Jeg tenkte på, siden dere er nesten naboer også, så kjenner kanskje dere hverandre litt allerede, eller ? Vet jo ikke hva du sliter med, men psykologen vet vel noe om deg, og jeg tror ikke hun hadde villet være din terapeut, eller behandler, hvis dette kunne skape problemer for deg eller henne. både hun og deg vil fort nok merke etter første timen om du da kan forsette men henne som din behandler.

Vi får håpe på at det fungerer allikevel. Skal ihvertfall møte opp og ta det derfra, det som vi skal snakke om.

Kanskje vil denne fokuseringen på hennes utseende fra min side avta og ikke ha noe å si.Det er det jeg håper på skal skje.

Hun skal være en flink psykolog også.Jeg har ikke snakket med henne på fritiden , bare hilst på henne.

Skrevet

Hvis ikke du klarer å fokusere på at hun faktisk er psykologen din og at du for henne er en pasient så kan det bli problemer ja

Hva du skal gjøre? Du må først og fremst gå til henne noen timer og se utviklinga. Kanskje vil du ganske kjapt synes hun er pen men at arbeidsmetoden hennes og hvordan hun når inn til deg som pasient i positiv grad vil overdøve de følelsene du sitter med i dag slik at dette kan fungere bra

Går det i steden "over stokk og stein" så bør du kanskje vurdere å bytte behandler. Det er jo utrolig viktig at dere "klikker" på det mentale arbeidsplan her, ikke på det plan du føler litt sprudling nå

Husker en periode i livet mitt så hadde jeg en innmari pen allmenlege, en innmari pen tannlege og advokaten min så ut som Sharlie Sheen. He he

:-))

Gjest gidetensjanse
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Jeg synes min psykolog er veldig kjekk og sjarmerende. Men synes ikke det ødelegger for terapien egentlig. Nå er jeg ganske håpløs i forhold til dette med overføringer :P. Selv om personen i utgangspunktet ikke virket kjekk blir han i løpet av terapien penere og penere.

Tipper at det får deg kan bli en utfordring men forhåpentligvis kommer du deg igjennom dette og ser på henne som en psykolog fremfor en veldig pen kvinne. Noe annet enn terapi er jo uaktuelt i forhold til dere.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg ville aldri gått til mannlig psykolog som jeg hadde opplevd som kjekk. Det bare går ikke for min del.

Skrevet

Du kan sette deg på siden av henne eller se bort fra henne evt. lag deg en liste du kan se på. Det er vel meningen at man skal være såpass egoistisk at man ikke skal la seg påvirke så mye av terapeuten. Jeg kunne snakket om alt med enhver terapeut. Det er fordi jeg har en agenda når jeg kommer dit. Noe jeg vil snakke om. Da konsentrerer jeg meg om det.

Skrevet

Du kan sette deg på siden av henne eller se bort fra henne evt. lag deg en liste du kan se på. Det er vel meningen at man skal være såpass egoistisk at man ikke skal la seg påvirke så mye av terapeuten. Jeg kunne snakket om alt med enhver terapeut. Det er fordi jeg har en agenda når jeg kommer dit. Noe jeg vil snakke om. Da konsentrerer jeg meg om det.

kanskje å unngå å se så mye på henne kan være en løsning ja:-)

Skrevet

kanskje å unngå å se så mye på henne kan være en løsning ja:-)

Jeg og terapeuten min sitter på siden av hverandre, da kan jeg selv velge hvor mye jeg vil se på han. Når jeg snakker om sensitive ting greier jeg ikke se på han, men jeg greier å snakke om det som plager meg.

Skrevet

Jeg og terapeuten min sitter på siden av hverandre, da kan jeg selv velge hvor mye jeg vil se på han. Når jeg snakker om sensitive ting greier jeg ikke se på han, men jeg greier å snakke om det som plager meg.

Det håper jeg også å få til å gjøre. Hennes utseende vil forhåpentligvis etterhvert få mindre å si.

Skrevet

Det håper jeg også å få til å gjøre. Hennes utseende vil forhåpentligvis etterhvert få mindre å si.

Tenk at det er du som betaler for å få hjelp til dine problemer. Hun er bare en medhjelper. Dere er ikke på date.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...