Gå til innhold

Kunne du tenke deg å være rik?

Anbefalte innlegg

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Det må være et slit mener jeg. Det er noe i at jo mer man eier jo mer bekymrer man seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, ikke så rik at ikke måtte strebe etter noe.

Jeg tror man lett kan miste gleden over de små tingene i livet.

Skrevet

Man kan ikke kjøpe seg lykke, men man kan kjøpe seg fri fra mye ulykke.

Gjest heipådeisjokedorisei
Skrevet

livet blir ikke bedre av å være rik

Gjest om meg 40
Skrevet

Det kunne jeg godt tenke meg. Jeg tror jeg skulle taklet det meget godt. Og at det er langt mer stressende å ha lite penger, er nå helt sikkert.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Det kunne jeg godt tenke meg. Jeg tror jeg skulle taklet det meget godt. Og at det er langt mer stressende å ha lite penger, er nå helt sikkert.

'' Og at det er langt mer stressende å ha lite penger, er nå helt sikkert.''

Det er jeg enig i, men sjelefred er vanskelig med mye penger også tror jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, jeg har ikke lyst til å bli rik, som i å kunne gjøre/kjøpe alt jeg vil når jeg vil. Men jeg vil gjerne vinne ET PAR millioner i lotto så man kan leve litt friere i hverdagen. Vi kan det nå, men om vi får barn vil det jo naturligvis bli et strammere budsjett :o)

Skrevet

Hvis det er "Røkke-rik" du mener, så er svaret nei.

Men en mer moderat rikdom (i penger) kunne jeg tenkt meg. Å kunne eie et hus, å slippe å velge om man skal kjøpe jakke eller sko når man trenger begge deler, osv - DET hadde vært deilig. Kanskje til og med gå de (dyre) kursene man kunne tenke seg, og reise på en skikkelig ferie? Ny og driftssikker bil hadde heller ikke vært å forakte. I tillegg til dette ville jeg gjerne hatt såpass mye til overs at jeg kunne hjelpe de i familien som sliter økonomisk. SÅNN rik kunne jeg tenke meg å være.

Gjest om meg 40
Skrevet

'' Og at det er langt mer stressende å ha lite penger, er nå helt sikkert.''

Det er jeg enig i, men sjelefred er vanskelig med mye penger også tror jeg.

Selvfølgelig løser det ikke alle problemer, men det løser en del, og en har et bedre utgangspunkt for å bli lykkelig enn med lite penger. Om en har vett til å forvalte rikdommen godt. Man kan jobbe mindre, få reist mer, kanskje brukt penger på veldedige ting(det ville gledet meg å gjøre), og ha sikkerhet for barn og senere barnebarn.

Men det ser ikke lyst ut, så da får en jobbe med lykke uten penger..

Skrevet

Penger er ikke alt...

...så lenge man har nok av dem! ;-)

Gjest athos
Skrevet

Med det faktum at nesten ingenting er gratis idag så hadde ikke litt rikdom vært og forakte nei.

Gjest Istapp
Skrevet

Hadde passet meg ypperlig å være rik ja. Masse masse penger slik at jeg kunne brukt mye på veldedighet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Heller rik og frisk enn fattig og syk...

Jeg tror jeg hadde taklet godt å ha noen millioner på bok, hadde vært deilig å kunne unnet seg litt luksus i hverdagen, og ikke minst sluppet økonomiske bekymringer.

Gjest MissP.
Skrevet

Gjett om! Det hadde vært en stor lettelse å være fri fra studielån, billån og huslån, ikke være redd for at vaskemaskina skal ryke fordi jeg vet jeg ikke har råd til å kjøpe ny, kunne kjøpe en bil vi har lyst på istedenfor den billigste vi fant, ikke måtte snu hver krone for å få pengene til å strekke til neste lønning. Det hadde vært kjempefint å ikke måtte velge mellom tannlege eller optiker, men faktisk kunne gjøre begge deler. Det hadde vært nydelig å kunne hjelpe min mor med å finne et hus hun kan bli gammel i og slippe å tenke på trapper, stor hage og alt som må gjøres hun om noen år ikke klarer selv. Det hadde vært herlig å ha frihet til å reise, og frihet til å vite at om en av oss skulle bli syk/ufør vil vi likevel ha et godt og økonomisk trygt liv!

Skrevet

Som man sier:

Men blir ikke nødvendigvis lykkelig av penger, men jeg vil heller gråte bak i en Porsche enn bak i en buss.

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest EUPF58
Skrevet

Nei,vil helst ikke være rik.Har en uføretrygd på 275 000,som ikke er noe å skryte av i forhold til folk som jobber.Jeg kunne tjent mye mer i Posten.Men mange i min situasjon har under 200'.Har man mercedes og porsche i garasjen MÅ man ha måde alarm og kanskje ev vakthund.Kunst på veggen og cognac i kjelleren krever også dyr alarm og kanskje Securitas?

Selv om man røyker sigarer og drikker cognac er jo både alkohol og tobakk fremseles skadelig,og man lever jo ikke lenger.Se bare på Fredriksen på tv.Han har nå hvitt hår og er ganske rødmussete etter mange års alkoholforbruk.Tipper at han er ca 65.Han må passe seg for hjerteproblemer.Jeg mener at roten til alt vondt er penger og pengejag.Forbruk av dop og alkohol er meget dyrt,dette fordrer store pengesummer.Jeg mener at en optimal familieintekt bør ligge mellom 300 og 800 000 et sted. Er man millionær går jo 40-50% bort i skatt alikevel,

mens jeg er nullskatteyter.De 11% jeg betaler får jeg tilbake hvert år pga lav skatteevne.Jeg har en gjeld på 1 235 000,men huset er verdt 2 mill.Hvis du mener rik over 1 mill,vil jeg mene at man ikke kan kjøpe seg lykke.Jeg er ensom,men regner med at det blir lettere å sjekke damer med tenner også oppe.Hvis man tenker hele livet under ett står nok lykkebarometeret på 7 av 10 mulige.(9 med dame og 10 med bmw)

Skrevet

Missunnelsen er jo som kjent større enn kjønnsdriften...

Skrevet

En kan være rik, selv om en ikke har overflod med penger akkurat. Det er greit å ha litt mer penger en bare å leve fra hånd til munn, som det sies.

Gjest fra bergen
Skrevet

Nei,vil helst ikke være rik.Har en uføretrygd på 275 000,som ikke er noe å skryte av i forhold til folk som jobber.Jeg kunne tjent mye mer i Posten.Men mange i min situasjon har under 200'.Har man mercedes og porsche i garasjen MÅ man ha måde alarm og kanskje ev vakthund.Kunst på veggen og cognac i kjelleren krever også dyr alarm og kanskje Securitas?

Selv om man røyker sigarer og drikker cognac er jo både alkohol og tobakk fremseles skadelig,og man lever jo ikke lenger.Se bare på Fredriksen på tv.Han har nå hvitt hår og er ganske rødmussete etter mange års alkoholforbruk.Tipper at han er ca 65.Han må passe seg for hjerteproblemer.Jeg mener at roten til alt vondt er penger og pengejag.Forbruk av dop og alkohol er meget dyrt,dette fordrer store pengesummer.Jeg mener at en optimal familieintekt bør ligge mellom 300 og 800 000 et sted. Er man millionær går jo 40-50% bort i skatt alikevel,

mens jeg er nullskatteyter.De 11% jeg betaler får jeg tilbake hvert år pga lav skatteevne.Jeg har en gjeld på 1 235 000,men huset er verdt 2 mill.Hvis du mener rik over 1 mill,vil jeg mene at man ikke kan kjøpe seg lykke.Jeg er ensom,men regner med at det blir lettere å sjekke damer med tenner også oppe.Hvis man tenker hele livet under ett står nok lykkebarometeret på 7 av 10 mulige.(9 med dame og 10 med bmw)

''De 11% jeg betaler får jeg tilbake hvert år pga lav skatteevne''

Hva? Du tilhører jo trygdeadelen. Hvordan får du til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...