Gå til innhold

Kunne du tenke deg å være rik?

Anbefalte innlegg

Gjest Dolores77
Skrevet

Spørs,

jeg skulle levd mest mulig vanlig om jeg ble rik,

ville ikke vært som Stordalen og de folka der, om å gjøre å vise frem formuen min for folk, ville nok levd mest mulig i det stille...

men tror ikke jeg ville vært så rik som han heller.

Kunne godt hatt noen millioner på bok,

betalt ned huset, hatt en fin bil, og et par mill på bok

som en slags "sikkerhet", jobba litt mindre, men fortsatt jobba.

Følt meg litt trygg da liksom....

Men styrtrik kunne jeg ikke tenkt meg.

Vanskelig å vite hvem som er virkelig venner f.eks....

folk smisker fælt. Kanskje baksnakker de deg osv. MIsunnelse....

Videoannonse
Annonse
Gjest Dolores77
Skrevet

Heller rik og frisk enn fattig og syk...

Jeg tror jeg hadde taklet godt å ha noen millioner på bok, hadde vært deilig å kunne unnet seg litt luksus i hverdagen, og ikke minst sluppet økonomiske bekymringer.

Men hva om du var rik og syk, ingen penger kunne kurere deg...

eller å være fattig - men frisk og lykkelig :)

Penger løser ikke alt.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å være rik, veldig rik. Jeg har mange planer, og slettes ikke alle gjelder bare meg selv og mine. Det er mange som skulle fått glede av mine penger :)

Dessuten, det er enklere å ha problemer hvis en er rik enn fattig tror jeg :D En blir ikke kvitt problemene nødvendigvis, men det er lettere å finne løsninger på en del av dem med mye penger i baklomma ;)

Gjest EUPF58
Skrevet

''De 11% jeg betaler får jeg tilbake hvert år pga lav skatteevne''

Hva? Du tilhører jo trygdeadelen. Hvordan får du til det?

Hvis du leser mitt inlegg en gang til vil du se at jeg har 275 000 i uføretrygd og 5x så mye i gjeld altså 1 235 000,-

Jeg er født på Askøy i 1958.

Flimmer1365381250
Skrevet

Ja. Absolutt. Men jeg ville ikke vært født i rikdom. Tror jeg har hatt godt av å vokse opp med arveklær, restemat og "hjemmeferie." Men om noen hadde forlagt 20 mill på kontoen min nå, så hadde jeg ikke blitt lei meg.

Den som sier at penger ikke kan kjøpe lykke, han handler i feil butikk. Evt. har han aldri gått igjennom butikken skrubbsulten og skinnblakk.

Gjest fra bergen
Skrevet

Hvis du leser mitt inlegg en gang til vil du se at jeg har 275 000 i uføretrygd og 5x så mye i gjeld altså 1 235 000,-

Jeg er født på Askøy i 1958.

Jeg så det, men hvis huset er verdt 2mill, kan man jo selge å kjøpe noe rimeligere og mindre?

Skrevet

Jeg så det, men hvis huset er verdt 2mill, kan man jo selge å kjøpe noe rimeligere og mindre?

2 mill er vel ikke spesielt mye for et hus i dag, med unntak av de aller mest grissgrendte strøkene i landet vårt.

Gjest fra bergen
Skrevet

2 mill er vel ikke spesielt mye for et hus i dag, med unntak av de aller mest grissgrendte strøkene i landet vårt.

Nei, det er kanskje ikke det. Men leiligheter ligger vel lavere i pris.

Gjest EUPF58,nesten rik.
Skrevet

Ja seff,men da må jeg jo betale skatt,og det er jo meningen at jeg skal få meg en samboer ettehvert.Dette er jo pensjonist

"drømmehuset" alt på en flate,boblebad.dobbelt garasje++

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men hva om du var rik og syk, ingen penger kunne kurere deg...

eller å være fattig - men frisk og lykkelig :)

Penger løser ikke alt.

Nå er det nå en gang ikke sånn at valget står mellom rik/syk og fattig/frisk. Å være fattig garantere ikke god helse, snarere tvert i mot. Er man fattig har man ikke råd til sunn kost, og har ikke de midlene som skal til for å komme seg til lege.

Mange studier viser at fattige har dårligere helse enn rike, blant annet er det mye høyere andel som røyker og misbruker rusmidler.

Penger løser ikke alle problemer, men de hjelper for å kunne takle mange av dem. Slik helsevesenet utvikler seg i Norge, er man ikke lenger garantert å få hjelp når man trenger det. Da hadde det vært godt med noen millioner i bakhånd for å kunne kjøpe seg ut av helsekøene, for eksempel.

Gjest segunda
Skrevet

Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg å være rik. Jeg føler meg rik når jeg reiser i andre verdensdeler og ser hvor mye mer jeg har enn de som bor der.

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å være rik, men ikke nødvendigvis være sammen med andre rikinger. Jeg ville selv bestemme hva jeg skal bruke pengene mine på. Jeg har inntrykk av at de rike blir dratt inn i et miljø som ikke nødvendigvis man blir lykkelig av.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg kunne absolutt tenkt meg å være rik.

Men tror jeg hadde taklet best å være "passe rik" - ikke så rik at jeg ikke klarte å se for meg hvor mye pengene var verdt, liksom. 20 mill - da kan jeg se for meg 5 eneboliger (her vi bor). 1000 mill, eller altså en milliard....Det gir ingen mening. er komplett uforståelig for meg.

Tror ikke jeg hadde likt å være SÅ rik.

Gjest Dolores77
Skrevet

Nå er det nå en gang ikke sånn at valget står mellom rik/syk og fattig/frisk. Å være fattig garantere ikke god helse, snarere tvert i mot. Er man fattig har man ikke råd til sunn kost, og har ikke de midlene som skal til for å komme seg til lege.

Mange studier viser at fattige har dårligere helse enn rike, blant annet er det mye høyere andel som røyker og misbruker rusmidler.

Penger løser ikke alle problemer, men de hjelper for å kunne takle mange av dem. Slik helsevesenet utvikler seg i Norge, er man ikke lenger garantert å få hjelp når man trenger det. Da hadde det vært godt med noen millioner i bakhånd for å kunne kjøpe seg ut av helsekøene, for eksempel.

Nei sant det,

men penger kurerer ikke sykdom.

Vet om flere rike som har fått kreftdiagnosen. Pengene hjalp ikke.

Og psykisk... se f.eks. Vaskebakke, styrtrik fyr... men han slet,

og døde....

Bare man har så man klarer seg mener jeg.

Gjest husker ikke nicket
Skrevet

Nei sant det,

og døde....

kongen slipper ikke unna heller

Gjest Dolores77
Skrevet

kongen slipper ikke unna heller

Ja, han har slitt med sitt han og...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei sant det,

og døde....

Skjønner hva du mener. Man blir ikke automatisk lykkelig av å være rik. Men man unngår ikke kreftdiagnoser selv om man er fattig. Og er man rik, så slipper man alle de økonomiske bekymringene som gjerne følger med en alvorlig sykdom, og som gjør det hele enda verre, både for den som rammes og for de pårørende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...