Gå til innhold

Ingen hvite på Sør-Afrikas fotbalag?

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er da ingen andre som kan lastes i et demokrati. Det er jo folket som har akseptert valgordningen.

Folket regner jo med at regjeringssjefen velger de dyktigste for oppgaven. Mulig at fotballtrenere har noe å lære bort her.

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

62

• Dorthe

7

• Maximia

7

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest tripple
Skrevet

Nei, da sier man sexarbeider, eller prostituert eller lignende.

Å kalle dem "hore" vitner om mangel på respekt.

Jeg ser ikke hvor mangel på respekt for dem kommer inn i bildet. Hore og prostituert er faktisk akkurat det samme. Det beskriver hvilket yrke de bedriver.

Gjest tripple
Skrevet

Man sier faktisk prostituert og ikke hore til de som bedriver yrke

"Man" gjør faktisk ikke det, i betydningen alle gjør det.

Skrevet

Jeg ser ikke hvor mangel på respekt for dem kommer inn i bildet. Hore og prostituert er faktisk akkurat det samme. Det beskriver hvilket yrke de bedriver.

Men det ene brukes som et skjellsord, og det andre ikke.

Skrevet

Vel, vanlige opplyste, høflige mennesker sier det.

Skrevet

Alle med hodet på rett plass gjør det.

Gjest tripple
Skrevet

Men det ene brukes som et skjellsord, og det andre ikke.

Jeg bruker det ikke som skjellsord. For meg er det en yrkestittel.

Gjest togli
Skrevet

Det heter ikke neger, din sopp.

Haha:))) Sorry..måtte bare le av kommentaren din :))

Gjest tripple
Skrevet

Vel, vanlige opplyste, høflige mennesker sier det.

Vel, jeg er vanlig opplyst og høflig, men for meg er fortsatt de som selger kroppen sin horer.

Skrevet

Yrkestittelen er prostituert, Jeg har aldri snakket med en prostituert som har titulert seg sjøl som hore.

Skrevet

Det hjelper da veldig lite hvordan DU personlig bruker ordet, så lenge omtrent alle andre forstår det på en annen måte.

Gjest tripple
Skrevet

Alle med hodet på rett plass gjør det.

Hodet mitt sitter der ditt sitter. De det er noe galt i hodet på er de som trenger å finne nye yrkestitler, fordi de selv, sammen med en haug andre, har gjort ordet "hore" til et skjellsord.

Skrevet

Hodet mitt sitter der ditt sitter. De det er noe galt i hodet på er de som trenger å finne nye yrkestitler, fordi de selv, sammen med en haug andre, har gjort ordet "hore" til et skjellsord.

Ordet "hore" har vært et skjellsord siden Bibelen ble skrevet, og sikkert før det.

Vanlig høflighet tilsier at man ikke bruker ord som folk ikke liker.

Gjest tripple
Skrevet

Det hjelper da veldig lite hvordan DU personlig bruker ordet, så lenge omtrent alle andre forstår det på en annen måte.

Hvem er det så noe galt med? De som har gjort hore til et skjellsord og bruker det slik eller jeg som forholder meg til hore som en yrkestittel?

Skrevet

Hvem er det så noe galt med? De som har gjort hore til et skjellsord og bruker det slik eller jeg som forholder meg til hore som en yrkestittel?

"Hore" har vært et skjellsord (og noe man kunne bli drept for) i uminnelige tider.

Gjest tripple
Skrevet

"Hore" har vært et skjellsord (og noe man kunne bli drept for) i uminnelige tider.

Så du mener at om man i uminnelig tider hadde kallt de prostituerte så ville de ikke blitt drept? Ble de drept pga det de bedrev eller yrkestittelen hore?

Skrevet

Jeg skrev forbudt i anførselstegn, men du snakket om 70år, det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter.

''det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter.''

Det gjelder jo mange av oss. Det "var" jo bare slik før at dette var et uttrykk man brukte, og for de fleste av oss uten at det var ment noe vondt med det.

Men i likhet med deg, bruker heller ikke jeg ordet lenger. Dett "holder" ikke å argumentere med at man har brukt ordet før og uten onde hensikter, all den tid det er en svært kjent sak at ordet ikke lenger anses som akseptabel språkbruk.

Min mann var forresten på speiderlandsleir i 1972 og sendte postkort hjem der han skrev at han hadde sett folk fra mange land, og til og med en "meger". (med M altså*S*)

Skrevet

Så du mener at om man i uminnelig tider hadde kallt de prostituerte så ville de ikke blitt drept? Ble de drept pga det de bedrev eller yrkestittelen hore?

Nei, jeg mener det jeg skrev - at ordet "hore" er blitt brukt som et skjellsord i uminnelige tider. Det er ikke nåtidens sexarbeidere som har gjort det til et skjellsord.

Gjest tripple
Skrevet

Yrkestittelen er prostituert, Jeg har aldri snakket med en prostituert som har titulert seg sjøl som hore.

De fleste av dem holder nok yrket sitt så langt det lar seg gjøre hemmelig. For meg er de horer og de som kjøper tjenestene deres er horekunder. At det å kalle de prostituerte skulle gi dem noe mer "status" er en naiv tanke.

Skrevet

De fleste av dem holder nok yrket sitt så langt det lar seg gjøre hemmelig. For meg er de horer og de som kjøper tjenestene deres er horekunder. At det å kalle de prostituerte skulle gi dem noe mer "status" er en naiv tanke.

Har du snakket med mange av "dem" om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...