Gå til innhold

Ingen hvite på Sør-Afrikas fotbalag?

Anbefalte innlegg

Gjest tripple
Skrevet

Nei, jeg mener det jeg skrev - at ordet "hore" er blitt brukt som et skjellsord i uminnelige tider. Det er ikke nåtidens sexarbeidere som har gjort det til et skjellsord.

Da mener jeg fortsatt at hore er en grei betegnelse og at problemet ligger hos de som har gjort det til et skjellsord og bruker det i den sammenhengen.

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

62

• Dorthe

7

• Maximia

7

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest tripple
Skrevet

Har du snakket med mange av "dem" om det?

Jeg har så vidt jeg vet ingen horer i omgangskretsen. Har du snakket med horer om dette?

Skrevet

De fleste av dem holder nok yrket sitt så langt det lar seg gjøre hemmelig. For meg er de horer og de som kjøper tjenestene deres er horekunder. At det å kalle de prostituerte skulle gi dem noe mer "status" er en naiv tanke.

Du kan jo prøve å si det til dem og se hvordan de reagerer da? Du vet godt at det er ikke alle prostituerte som det synes utenpå at de er prostituerte, de ser helt vanlige ut som de fleste av oss her inne.

Skrevet

Da mener jeg fortsatt at hore er en grei betegnelse og at problemet ligger hos de som har gjort det til et skjellsord og bruker det i den sammenhengen.

Du får klage til de som skrev Bibelen, men i mellomtiden får du utvise såpass respekt til dine medmennesker at du kaller dem sexarbeidere eller prostituerte, OK?

Skrevet

Jeg har så vidt jeg vet ingen horer i omgangskretsen. Har du snakket med horer om dette?

Selvsagt har jeg snakket med mange av "dem" om det.

Gjest tripple
Skrevet

Du kan jo prøve å si det til dem og se hvordan de reagerer da? Du vet godt at det er ikke alle prostituerte som det synes utenpå at de er prostituerte, de ser helt vanlige ut som de fleste av oss her inne.

Man flyr ikke rundt og kaller folk horer, det er det som har gjort selve ordet hore til et skjellsord.

Les denne artikkelen som bruker hore, gatehore og prostituert i skjønn forening så forstår du kanskje bedre hva jeg mener. Jeg reagerer ikke noe mer på bruken av ordet hore enn prosituert i denne sammenhengen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=221214

Gjest tripple
Skrevet

Selvsagt har jeg snakket med mange av "dem" om det.

Det interessante er hva de sier om temaet og ikke at du faktisk har snakket med dem.

Gjest tripple
Skrevet

Du får klage til de som skrev Bibelen, men i mellomtiden får du utvise såpass respekt til dine medmennesker at du kaller dem sexarbeidere eller prostituerte, OK?

''Du får klage til de som skrev Bibelen,''

Ja for det lar seg jo gjøre.

men i mellomtiden får du utvise såpass respekt til dine medmennesker at du kaller dem sexarbeidere eller prostituerte, OK?

De som selger kroppen sin for "valuta" er horer og de som kjøper sex av dem er horekunder. Dette har ingenting med mangel på respekt å gjøre. Jeg bruker ikke hore som skjellsord og strør det rundt meg i sammenhenger det ikke hører hjemme.

Skrevet

Det har jeg, jeg har jobbet med prostiterte i flere år. Jeg tror det hadde blitt tatt ille opp hvis jeg hadde kalt dem for horer.

Gjest tripple
Skrevet

Det har jeg, jeg har jobbet med prostiterte i flere år. Jeg tror det hadde blitt tatt ille opp hvis jeg hadde kalt dem for horer.

Ja det vil jeg anta. Det normale i doalog med andre er jo å bruke deres navn ved tiltale. Men det utelukker ikke at de er horer om det er det som er deres yrke.

Skrevet

Det interessante er hva de sier om temaet og ikke at du faktisk har snakket med dem.

At man skal bruke prostituert, eller sexarbeider (hvis man snakker om den faglig, som gruppe), og selvsagt ikke "hore".

Gjest tripple
Skrevet

At man skal bruke prostituert, eller sexarbeider (hvis man snakker om den faglig, som gruppe), og selvsagt ikke "hore".

Faglig, som gruppe kaller jeg de horer. Du kan kalle dem det du ønsker.

Skrevet

Faglig, som gruppe kaller jeg de horer. Du kan kalle dem det du ønsker.

Ja, det er tydelig at du mangler respekt for dine medmennesker. Det sier nok mest om deg.

Skrevet

Man flyr ikke rundt og kaller folk horer, det er det som har gjort selve ordet hore til et skjellsord.

Les denne artikkelen som bruker hore, gatehore og prostituert i skjønn forening så forstår du kanskje bedre hva jeg mener. Jeg reagerer ikke noe mer på bruken av ordet hore enn prosituert i denne sammenhengen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=221214

Hvis du leser alt så ser du at de blir kalt jentene også av Liv Jessen. Det er det de blir kalt og det de kaller seg sjøl også.

Journalisten har bare laget en oppsiktsvekkende overskrift.

Gjest tripple
Skrevet

Ja, det er tydelig at du mangler respekt for dine medmennesker. Det sier nok mest om deg.

Personangrep kler ikke en som hele tiden påberoper seg retten til at sak skal diskuteres og ikke person. Så ditt svar til meg sier nok mest om deg når det kommer til respekt for andre, jeg mener mangel på respekt.

Skrevet

''det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter.''

Det gjelder jo mange av oss. Det "var" jo bare slik før at dette var et uttrykk man brukte, og for de fleste av oss uten at det var ment noe vondt med det.

Men i likhet med deg, bruker heller ikke jeg ordet lenger. Dett "holder" ikke å argumentere med at man har brukt ordet før og uten onde hensikter, all den tid det er en svært kjent sak at ordet ikke lenger anses som akseptabel språkbruk.

Min mann var forresten på speiderlandsleir i 1972 og sendte postkort hjem der han skrev at han hadde sett folk fra mange land, og til og med en "meger". (med M altså*S*)

He he en meger ja. Mamma forteller meg en historie fra barndommen der det kommer et tivoli til bygda på 60-tallet. I tivolifølge er den en mann med afrikanske aner og ryktet om hans tilstedeværelse sprer seg fort. Det var egentlig det samme med karusellene, for denne mannen ble hovedattraksjonen for min mamma og hennes venninner. Mamma husker hvor fasinert de var å se han i levende live, som en klovn på sirkus.

Skrevet

Personangrep kler ikke en som hele tiden påberoper seg retten til at sak skal diskuteres og ikke person. Så ditt svar til meg sier nok mest om deg når det kommer til respekt for andre, jeg mener mangel på respekt.

Å bruke ord som "hore" om medmennesker er mangel på respekt, når vet hvilken "baggasje" ordet har.

Skrevet

He he en meger ja. Mamma forteller meg en historie fra barndommen der det kommer et tivoli til bygda på 60-tallet. I tivolifølge er den en mann med afrikanske aner og ryktet om hans tilstedeværelse sprer seg fort. Det var egentlig det samme med karusellene, for denne mannen ble hovedattraksjonen for min mamma og hennes venninner. Mamma husker hvor fasinert de var å se han i levende live, som en klovn på sirkus.

Jeg husker et radiointervju av en kvinne fra Finnmark rundt 1980 (!), hvor det ble klart at hun trodde "negere" hadde hale!

Med vennlig hilsen

Gjest tripple
Skrevet

Hvis du leser alt så ser du at de blir kalt jentene også av Liv Jessen. Det er det de blir kalt og det de kaller seg sjøl også.

Journalisten har bare laget en oppsiktsvekkende overskrift.

''Hvis du leser alt så ser du at de blir kalt jentene også av Liv Jessen. Det er det de blir kalt og det de kaller seg sjøl også.''

Så du mener "jentene" bør innføre som yrkestittel for denne gruppen?

''Journalisten har bare laget en oppsiktsvekkende overskrift.''

Journalisten bruker ordet i overskriften, ingressen og i artikkelen forøvrig.

Gjest tripple
Skrevet

Å bruke ord som "hore" om medmennesker er mangel på respekt, når vet hvilken "baggasje" ordet har.

Jeg mangler ikke respekt for dem, det er deres yrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...