Gå til innhold

Kontantstøtten er det mest kvinnefiendtlige som

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Kontantstøtten er jamen meg mest kvinnefiendtlige som finnes, og det som hemmer integrering i samfunnet. Å tvinge innvandrerkvinner til å gå hjemme (uten hijab innendørs) er høyre sidens måte å undertrykke dem på.

Det har ingenting å si hva de har på hodet når de går utendørs, men hva de har I hodet.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• mil1365380270

5

• løvinne71

2

• Maximia

1

Skrevet

Hvorfor de? Det gir da valgfrihet.

Jeg trodde du var mot valgfrihet?

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg trodde du var mot valgfrihet?

Slettes ikke.

Skrevet

Slettes ikke.

Så da er du enig i at kvinner selv bør få velge om de vil bruke hijab?

Skrevet

Kontantstøtten er rent idioti, og burde vært avskaffet umiddelbart.

Ikke bare holder den folk hjemme (hovedsakelig kvinner, som sakker enda lengre bakover i lønn), men landet blir mindre produktivt, og staten får mindre penger inn som skatt.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Ikke bare holder den folk hjemme (hovedsakelig kvinner, som sakker enda lengre bakover i lønn), men landet blir mindre produktivt, og staten får mindre penger inn som skatt.

Med vennlig hilsen

Helt enig.

Gjest fra bergen
Skrevet

Selvfølgelig.

Gjest fra bergen
Skrevet

Med vennlig hilsen

Skal ikke den enkelte kvinne, eller mann, få lov til å velge dette selv?

Gjest togli
Skrevet

Men jammen kom kontantstøtta godt med når jeg valgte å være hjemme med minstemor et år ekstra ;) Vi hadde akkurat råd til det pga kontantstøtta....

Men jeg ser helt klart ulempene den medfører for samfunnet også,,,

Gjest segunda
Skrevet

så du tror det gir en reell valgmulighet for de fleste? Tenk deg godt om igjen.

Gjest segunda
Skrevet

Selvfølgelig.

Fint da har vi det skriftlig;-)

Skrevet

Ingen tvinger dem til å jobbe, men det er ikke noen "menneskerett" å bli betalt for å være hjemme.

Skrevet

Ja, selvfølgelig bør kvinner selv få velge om de vil bære hijab eller ikke. Men det finnes kvinner som ikke får velge, men man kan ikke forby plagget, fordi det rammer de kvinnene som selv velger å bruke hijab. Jeg går ikke rundt å tror at alle kvinner blir tvunget, men de finnes. Samtidig er ikke hijab for disse kvinnene det største problemet, men annen undertrykking de blir utsatt for. Så fokuset bør bort fra hijaben og over til f.eks. norskopplæring for kvinner som kommer hit via henteekteskap, for de finnes det en del av. Altså kvinner som har bodd her i mange år og kan si hei, ja og nei på norsk.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ingen tvinger dem til å jobbe, men det er ikke noen "menneskerett" å bli betalt for å være hjemme.

De belaster ikke barnehagebudsjettet.

Du vil altså bare ha "valgfrihet" når det passer med din egen politiske overbevisning. Ellers skal det være tvang. Det er notert for fremtidige diskusjoner.

Gjest fra bergen
Skrevet

så du tror det gir en reell valgmulighet for de fleste? Tenk deg godt om igjen.

Tja. Kanskje vi skal øke kontantstøtten til 20.000?

Gjest fra bergen
Skrevet

Men jammen kom kontantstøtta godt med når jeg valgte å være hjemme med minstemor et år ekstra ;) Vi hadde akkurat råd til det pga kontantstøtta....

Men jeg ser helt klart ulempene den medfører for samfunnet også,,,

Det er mye som er "ulemper" for samfunnet (eg. tidligpensjonering). Men alt dreier seg ikke bare om maksimal profitt.

Gjest fra bergen
Skrevet

Fint da har vi det skriftlig;-)

Jeg har da aldri ment noe annet.

Gjest togli
Skrevet

Det er mye som er "ulemper" for samfunnet (eg. tidligpensjonering). Men alt dreier seg ikke bare om maksimal profitt.

Sant det....

Gjest fra bergen
Skrevet

Med vennlig hilsen

''kke bare holder den folk hjemme''

Er det forøvrig noe krav om å være hjemme selv om man mottar kontantstøtte? Så vidt jeg vet er kravet at man ikke bruker barnehage med offentlig driftstilskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...