Gjest Fjellhesten Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har begynnt i terapi hos en psykolog, og vært der siden i mars. En gang pr uke. Jeg har en lang story med dritt bak meg. Det er vanskelig for meg å huske fra time til time i terapi-timene og ha en oversikt. Fordi jeg faller ut og inn, mentalt. Psykologen kaller meg PTSD, og deprimert. Det virker også som han er svært forsiktig med å tvinge ting frem i meg, og han vil ta ting veldig gradvis mht å begynne å bearbeide ting, har jeg inntrykk av. Som om at jeg må stabiliseres først. Har noen tanker om hvorfor han gjør dette ? 0 Siter
Gjest dagobert Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det høres egentlig bra ut. Så slipper du å bli overveldet av (fragmenterte) minner og følelser som kan komme i etterkant av timene. 0 Siter
Gjest Fjellhesten Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Det høres egentlig bra ut. Så slipper du å bli overveldet av (fragmenterte) minner og følelser som kan komme i etterkant av timene. Hmm...ja, det kan hende ja...fordi jeg har masse fragmenterte minner og følelser ja. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Hmm...ja, det kan hende ja...fordi jeg har masse fragmenterte minner og følelser ja. Du har nok rett i at han ønsker å stabilisere deg og gjøre deg tryggere før dere eventuelt går videre. Å rett inn i tidligere traumer kan bli en ny traumatisk opplevelse - retraumatisering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.