Gå til innhold

Opplegget til terapeuten

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellhesten
Skrevet

Jeg har begynnt i terapi hos en psykolog, og vært der siden i mars. En gang pr uke.

Jeg har en lang story med dritt bak meg. Det er vanskelig for meg å huske fra time til time i terapi-timene og ha en oversikt. Fordi jeg faller ut og inn, mentalt. Psykologen kaller meg PTSD, og deprimert. Det virker også som han er svært forsiktig med å tvinge ting frem i meg, og han vil ta ting veldig gradvis mht å begynne å bearbeide ting, har jeg inntrykk av. Som om at jeg må stabiliseres først. Har noen tanker om hvorfor han gjør dette ?

Videoannonse
Annonse
Gjest dagobert
Skrevet

Det høres egentlig bra ut. Så slipper du å bli overveldet av (fragmenterte) minner og følelser som kan komme i etterkant av timene.

Gjest Fjellhesten
Skrevet

Det høres egentlig bra ut. Så slipper du å bli overveldet av (fragmenterte) minner og følelser som kan komme i etterkant av timene.

Hmm...ja, det kan hende ja...fordi jeg har masse fragmenterte minner og følelser ja.

Gjest Nerda
Skrevet

Hmm...ja, det kan hende ja...fordi jeg har masse fragmenterte minner og følelser ja.

Du har nok rett i at han ønsker å stabilisere deg og gjøre deg tryggere før dere eventuelt går videre. Å rett inn i tidligere traumer kan bli en ny traumatisk opplevelse - retraumatisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...