Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hvilken løsning valgte du? Er det et brudd på likestillingen eller kun en tradisjon å velge å bli ført til alters av sin far? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Nei, jeg er gift på Oslo Rådhus uten at foreldrene mine var tilstede ) 0 Siter
Gjest AnnePanneOlsen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ikke gift, men den dagen jeg skal gifte meg kommer ikke min far til å gi meg til min mann, av den enkle årsak at ingen av dem eier meg ;-) Om jeg hadde foreslått det hadde nok både min far og min mann hatt motforestillinger mot det. 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ikke gift, men den dagen jeg skal gifte meg kommer ikke min far til å gi meg til min mann, av den enkle årsak at ingen av dem eier meg ;-) Om jeg hadde foreslått det hadde nok både min far og min mann hatt motforestillinger mot det. kan man bli ført til alters av en annen person også? 0 Siter
morsan Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg tror min far ville vært veldig sttolt og beæret ved tanken på å føre meg opp kirkegulvet. Men dessverre døde han før jeg giftet meg, og jeg giftet meg uansett ikke i en kirke. 0 Siter
morsan Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 kan man bli ført til alters av en annen person også? Ja, av sin mor eller en annen person, eller brudeparet kan gå opp kirkegulvet sammen, slik som f eks Mette-Marit og Haakon gjorde. 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Ja, av sin mor eller en annen person, eller brudeparet kan gå opp kirkegulvet sammen, slik som f eks Mette-Marit og Haakon gjorde. kan feks en venninne føre meg opp hvis jeg vil være veldig utradisjonell? 0 Siter
Gjest AnnePanneOlsen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 kan man bli ført til alters av en annen person også? Ja, det velger man helt selv. Man kan også gå opp alene eller sammen med personen man skal gifte seg med. 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Ja, det velger man helt selv. Man kan også gå opp alene eller sammen med personen man skal gifte seg med. lurer litt på om det hadde vært greit å ha hele storfamilien til å føre meg opp, bryter det med noen regler? Kan det være en folkemengde som fører meg opp? 0 Siter
morsan Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 lurer litt på om det hadde vært greit å ha hele storfamilien til å føre meg opp, bryter det med noen regler? Kan det være en folkemengde som fører meg opp? Du får snakke med presten :-) I min ene søsters bryllup, som også fant sted etter at faren vår døde, gikk hun opp kirkegulvet sammen med moren vår og forloveren sin. Men disse to medfølgende damene holdt henne ikke i armen - de gikk som i en "spiss": Bruden først, og de to damene to skritt bak og litt ut til siden. 0 Siter
Colette Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Du får snakke med presten :-) I min ene søsters bryllup, som også fant sted etter at faren vår døde, gikk hun opp kirkegulvet sammen med moren vår og forloveren sin. Men disse to medfølgende damene holdt henne ikke i armen - de gikk som i en "spiss": Bruden først, og de to damene to skritt bak og litt ut til siden. Det hørtes veldig vakkert ut :-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Nei, jeg gikk sammen med brudgommen. 0 Siter
Gjest AnnePanneOlsen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 lurer litt på om det hadde vært greit å ha hele storfamilien til å føre meg opp, bryter det med noen regler? Kan det være en folkemengde som fører meg opp? *le høyt* Tja, det vet jeg ærlig talt ikke, men hvis du er veldig sjenert f.eks kan det jo lønne seg å ha 10-12 familiemedlemmer og venner som kan gå i ring rundt deg og skjerme deg mot å ha oppmerksomheten vendt mot deg når du går oppover gulvet i det minste! Såpass forståelse må vel presten utvise synes jeg! 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Nei, jeg gikk sammen med brudgommen. Det er ikke mulig å gjøre en kreativ vri her, slik at det er brugdommen som blir ført opp av sin far, mens bruden står der og venter? 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 *le høyt* Tja, det vet jeg ærlig talt ikke, men hvis du er veldig sjenert f.eks kan det jo lønne seg å ha 10-12 familiemedlemmer og venner som kan gå i ring rundt deg og skjerme deg mot å ha oppmerksomheten vendt mot deg når du går oppover gulvet i det minste! Såpass forståelse må vel presten utvise synes jeg! Hva med å ta med hele studiekullet mitt eller utdrikningslaget, hadde ikke det vært litt kult? 0 Siter
Gjest AnnePanneOlsen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hva med å ta med hele studiekullet mitt eller utdrikningslaget, hadde ikke det vært litt kult? Ja, som en slags klassefest? Kjempeidé! Håper du forteller meg hvordan presten reagerte 0 Siter
Gjest forlovet2 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Ja, som en slags klassefest? Kjempeidé! Håper du forteller meg hvordan presten reagerte Presten har vel ikke så mye han skulle ha sagt i disse dager I dag er vel alt mulig vil jeg tro:) 0 Siter
Gjest brura77 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Min far var død.... men vi hadde et lite bryllup, så vi gikk opp kirkegangen selv. 0 Siter
Lula Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg synes det er en fin tradisjon og driter 100-0 i likestillingen. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig å avogtil være det "svake" kjønn. Selv gikk jeg opp sammen med mannen og barna våre, min far ønsket ikke å følge hverken meg eller min søster til alters. 0 Siter
Gjest brura77 Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Husker jeg grudde meg til den dagen jeg skulle gifte meg og føres til alters av min far - da jeg var liten. Men da jeg giftet meg, så var min far død... skulle gitt alt for at han kunne ført meg til alters. Han ville blitt så stolt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.