Gå til innhold

Problem med ARK-psykolog.

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger forslag
Skrevet

Jeg har blitt henvist til ARK pga jeg har blitt sykemeldt pga psykiatri [jeg er egentlig bare mobbet, trakasert og deprimert] men psykiater som henviste meg til NAV skrev en hel del diagnoser som jeg mener er feil, og som tyder da på at jeg har flere alvorlige psykiatriske diagnoser. Jeg så ikke erklæringskjemaet fra psykiater før jeg fikk en kopi av det fra NAV, og jeg visste heller ikke hvilke diagnoser hun la til grunn for den søknaden til NAV om yrkesrettet attføring. Jeg ønsker omskolering, fordi å jobbe under sterkt stress vil føre til gjentatte depresjoner. Jeg har jobbet i et av de mest krevende yrkene.

Det som skjer når jeg snakker med ARK-psykolog er at hun vil ha meg til å være sykere enn det jeg er. Så nå må jeg altså kjempe for å bevise at jeg ikke er totalt vekke. Jeg føler meg ganske umyndiggjort, det vil si, det blir en slags undergraving av MEG, og uansett hva jeg sier så vil Ark-psykolog sykliggjøre det. Samt at hun begynner å påpeike ting i livet mitt som hun faktisk ikke vet noen ting om, som liksom skal være feil.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det er slik at uansett hvor frisk jeg er, så blir det brukt i mot meg. Og hun er spydig mot meg, på en litt skjult måte. På meg virker hun manipulerende.

Slik jeg ser det NHD er jeg _bare deprimert og jeg har PTSD. Men psykologen på ARK insinuerer at jeg er skikkelig sinnsyk.

Kjære NHD har du noen forslag til hvordan jeg løser dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte blir dette et problem i forhold til attføringssaken? Har du et konkret ønske om omskolering som nav går i mot, eller hvilke konsekvenser vil en evt. uenighet om diagnose få i forhold til din fremtid?

Skrevet

Du kan be om "second opinion" hos en annen fagperson, evt ha med fastlege, psykolog eller andre du stoler på.

Lykke til :-)

Gjest Trenger forslag
Skrevet

På hvilken måte blir dette et problem i forhold til attføringssaken? Har du et konkret ønske om omskolering som nav går i mot, eller hvilke konsekvenser vil en evt. uenighet om diagnose få i forhold til din fremtid?

Jeg er usikker på dette, men har fått innvilget attføring på grunnlag av feil opplysninger (som ikke skyldes juks) Usikker på om jeg ville fått det innvilget på grunnlag av de faktiske forhold, men tror nok jeg ville det.

Når det gjelder den utdannelsen jeg vil ta, kan det virke som om dette vil treneres av ark-psykolog, siden hun gir inntrykk av å mene at jeg "trenger hvile" og er veldig syk...

Skrevet

Jeg er usikker på dette, men har fått innvilget attføring på grunnlag av feil opplysninger (som ikke skyldes juks) Usikker på om jeg ville fått det innvilget på grunnlag av de faktiske forhold, men tror nok jeg ville det.

Når det gjelder den utdannelsen jeg vil ta, kan det virke som om dette vil treneres av ark-psykolog, siden hun gir inntrykk av å mene at jeg "trenger hvile" og er veldig syk...

Betyr det ar ark-psykologen foreslår å søke varig ufør, eller hvilke forslag har vedkommende?

Gjest trenger forslag
Skrevet

Betyr det ar ark-psykologen foreslår å søke varig ufør, eller hvilke forslag har vedkommende?

Hun har ikke kommet opp med noen forslag enda, annet enn at hun sier jeg er veldig syk, til tross for at min private psykolog sier at det ikke er så veldig alvorlig... ;-)

Skrevet

Ikke noe svar, men hva er ARK?

Det er en gammel forkortelse for 'Aetats RådgivningsKontor'. Med andre ord en spesialenhet innen NAV som utreder og driver rådgivning ift arbeid og trygd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...