Gå til innhold

Hvorfor kalle det en psykiatrisk lidelse ?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

han vet mer enn deg og det må du være kvinne nok til å innrømme så her kommer du dårlig ut

Ingen av oss vet mer enn andre, men vi vet forskjellige ting. Begge to må vi være klare for at andre har meninger som ikke er i tråd med våre egne og det uansett fagfelt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Sør

2

• FGT

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ingen av oss vet mer enn andre, men vi vet forskjellige ting. Begge to må vi være klare for at andre har meninger som ikke er i tråd med våre egne og det uansett fagfelt.

Meninger og viten er to forskjellige ting.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg har en bok i psykiatri, og vet mye om diverse ting.

Du er nødt til å akseptere at jeg og flere er ikke enig med deg selvom du er psykiater.

Jeg er godt klar over av bitter erfaring hva bl.a. depresjon er for noe. Det er unødvendig å svare så arrogant selvom du føler trang til å heve deg og mene at du vet noe som ingen annen vet.

''Du er nødt til å akseptere at jeg og flere er ikke enig med deg selvom du er psykiater.''

Unnskyld at jeg blander meg inn... Men hadde du sagt til f.eks. en politkonstabel som stoppet deg og ila deg bot fordi du kjørte på rødt lys, at "du er nødt til å akseptere at jeg og flere ikke er enig med deg i at det å kjøre på rødt lys er forbudt, selv om du er politikonstabel"?

Her er det vel bare for deg (og andre) å akseptere at det finnes lov og lære som for tiden er "opplest og vedtatt".

Gjest fordomsfull
Skrevet

du vet ikke hva du snakker om

Gjest solfryd
Skrevet

''Ingen av oss vet mer enn andre, men vi vet forskjellige ting.''

Du tar feil i påstanden foran kommaet ditt her. Selvsagt finnes det mange som vet mer enn andre om ulike ting.

Og ja, selvsagt kan det folk vet mye om være forskjellig fra hva andre vet om andre ting.

Gjest segunda
Skrevet

''Du er nødt til å akseptere at jeg og flere er ikke enig med deg selvom du er psykiater.''

Unnskyld at jeg blander meg inn... Men hadde du sagt til f.eks. en politkonstabel som stoppet deg og ila deg bot fordi du kjørte på rødt lys, at "du er nødt til å akseptere at jeg og flere ikke er enig med deg i at det å kjøre på rødt lys er forbudt, selv om du er politikonstabel"?

Her er det vel bare for deg (og andre) å akseptere at det finnes lov og lære som for tiden er "opplest og vedtatt".

Det handler om regler i samfunnet og dem følger jeg, men jeg jobber av og til for å endre dem. Det gjør jeg ikke med å krangle med poltitiet ved trafikklys.

Gjest segunda
Skrevet

Meninger og viten er to forskjellige ting.

Det blir helt feil å ha en psykiater på et forum som blir betraktet som alvitende. Jeg er uenig med NHD og har sagt ifra om det. Jeg har disktuert samme emne med andre psykiatere til stor glede og interesse for alle parter.

Gjest solfryd
Skrevet

Kan du ikke svare nøytralt på spørsmål uten å påpeke hvor "dumme" spørsmålene er? Psykiatere som deg har en tendens til å overdimensjonere og jeg har erfaring med at de ser ned på andre faggrupper. Du virker på meg som en av dem.

Du burde søke hjelp, segunda! For det er åpenbart at du trenger det!

Jeg skjønner ikke hvordan du kan oppfatte svarene fra NHD som arrogante og nedlatende. Han påpeker bare en sannhet om at det er mye feiliforståelse av psyk. lidelser ute og går.

Gjest solfryd
Skrevet

Det handler om regler i samfunnet og dem følger jeg, men jeg jobber av og til for å endre dem. Det gjør jeg ikke med å krangle med poltitiet ved trafikklys.

Men har det slått deg at det finnes regler å gå etter for å definere psykiske lidelser også?

Gjest segunda
Skrevet

Men har det slått deg at det finnes regler å gå etter for å definere psykiske lidelser også?

Kan ikke du søke hjelp et sted?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det blir helt feil å ha en psykiater på et forum som blir betraktet som alvitende. Jeg er uenig med NHD og har sagt ifra om det. Jeg har disktuert samme emne med andre psykiatere til stor glede og interesse for alle parter.

Det ville vært mer betenkelig om han ikke visste hva han pratet om. Det er yrket hans.

Nå svarer han som psykiater og dine meninger betyr igrunnen lite, siden de bare er meninger.

Gjest fordomsfull
Skrevet

du får fortsette og lese og være etterkommer til nhd når han går av i pensjon du som vet mer

Skrevet

Jeg har en bok i psykiatri, og vet mye om diverse ting.

Du er nødt til å akseptere at jeg og flere er ikke enig med deg selvom du er psykiater.

Jeg er godt klar over av bitter erfaring hva bl.a. depresjon er for noe. Det er unødvendig å svare så arrogant selvom du føler trang til å heve deg og mene at du vet noe som ingen annen vet.

''Jeg er godt klar over av bitter erfaring hva bl.a. depresjon er for noe. Det er unødvendig å svare så arrogant selvom du føler trang til å heve deg og mene at du vet noe som ingen annen vet.''

Vel, han hever seg neppe over deg eller andre her inne som ''har en bok i psykiatri, og vet mye om diverse ting.''

NHD har da en laaang utdanning og praksis som tilsier at han som fagperson - på eller utenfor forum - kan uttale seg, svare & informere nøytralt på spørsmål.

Gjest segunda
Skrevet

du får fortsette og lese og være etterkommer til nhd når han går av i pensjon du som vet mer

Siden jeg og NHD er omtrent på samme alder så går vi sikkert av med pensjon på samme tid.

Gjest fordomsfull
Skrevet

Siden jeg og NHD er omtrent på samme alder så går vi sikkert av med pensjon på samme tid.

hør godt på solfryd

Madelenemie
Skrevet

''Men siden det er en psykisk lidelse, kan man da bli kvitt demensen ved hjelp av behandling som brukes mot psykiske lidelser?''

S: Nei? Hvor har du det fra?

''Men siden det er en psykisk lidelse betyr det at det er noe alle kan få?''

S: Nei? F.eks meg, NHD, jeg vil verken frå ADHD, Asperger eller PU.

Det er tydeligvis mange feiloppfatninger ute og går når det gjelder psykiske lidelser.

Ja og det er jammen ikke rart når fagmennesker er så lite enige i noe så enkelt som om asperger er eller ikke er en psykisk lidelse.....

Gjest solfryd
Skrevet

Kan ikke du søke hjelp et sted?

Jeg har fått (og får) masse hjelp! :-)

Gjest fordomsfull
Skrevet

voksent gjort;)))

Gjest segunda
Skrevet

Alle mennesker trenger hjelp av og til, jeg også. Jeg synes likevel ikke noe særlig om at det blir trukket frem når noen er uenig med meg.

Skrevet

Alle mennesker trenger hjelp av og til, jeg også. Jeg synes likevel ikke noe særlig om at det blir trukket frem når noen er uenig med meg.

''Alle mennesker trenger hjelp av og til, jeg også. Jeg synes likevel ikke noe særlig om at det blir trukket frem når noen er uenig med meg.''

Akkurat det er jeg svært enig med deg i. Jeg synes det er skuffende at denne typen hersketeknikk til og med brukes på dols psykiatriforum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...