Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest Rawhan
Skrevet

Hei! Jeg er en 34 år gammel mann som har ordnet forhold, gift i ti år, to barn, nettopp avsluttet to års fagskole, etter mange års jobbskifter. Har altid slitt med å være avslappet på buss, tog eller i faorsamlinger. Har alltid store svettetokter/hetebølger etter fremføringer eller generell samtale med folk jeg ikke kjenner særdeles godt. Har også problemer med familiesammenkomster og føler at veggene "snevrer" seg inn mot meg ved sosiale anledninger. Jeg ønsker helst å være alene, og synes det er problematisk å forholde meg til andre mennesker. Ironisk nok er jeg kjent for å være en dyktig taler, og å ha ordet i min makt. Men hver gang jeg er nødt til å uttale meg enten profesjonelt eller privat, tapper det meg så for krefter at jeg bare vil sove etterpå. Jeg har ingen glede av sosialt liv. og det er først nå, etter iallefall tjue år, at jeg har fått nok. Jeg må få orden på psyken min, for bare det å spise en sjokolade på toget er nok til at hjertet pumper og svetten renner. Hva kan legen min gjøre for å hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest pallmalla
Skrevet

Det skal hjelpe med medisiner. Antidepressiva tror jeg. Hør med legen din. Det finnes hjelp å få!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...