Gjest fordomsfull Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 ser du mye fordommer om psykiatri fra pasienter og pårørende og har det endret seg i mye grad bare siste åra 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Noe fordommer ser en, også fra pasienter med de samme problemer, og på dette forum, men det har helt klart gått fremover - mest fremover hos de med mest kunnskap. 0 Siter
Gjest fordomsfull Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Noe fordommer ser en, også fra pasienter med de samme problemer, og på dette forum, men det har helt klart gått fremover - mest fremover hos de med mest kunnskap. hva kommer fordommer fra da 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 hva kommer fordommer fra da Fordommer kommer fra tidligere opplevelser som overgeneraliseres. 0 Siter
Gjest hghf Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 hva kommer fordommer fra da En "redsel" for det som er annerledes 0 Siter
Gjest Amazoonas Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Fordommer kommer fra tidligere opplevelser som overgeneraliseres. men vil det ikke være naturlig å ha fordommer før vi opplever at de ikke stemmer? Vi har vel alle fordommer? jeg har mange av dem desverre 0 Siter
Gjest profile Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 men vil det ikke være naturlig å ha fordommer før vi opplever at de ikke stemmer? Vi har vel alle fordommer? jeg har mange av dem desverre Det er vel naturlig slik tenkningen fungerer at en grupperer fenomener og danner seg et blide av hvordan en tror ting er på grunnlag av den informasjonen/erfaringen en har tilgjengelig. Det skummle er når en ikke justerer for-dommene ettersom ny informasjon kommer til, men holder fast på at det er slik det er fordi det en gang så ut til å være slik. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 men vil det ikke være naturlig å ha fordommer før vi opplever at de ikke stemmer? Vi har vel alle fordommer? jeg har mange av dem desverre Det er naturlig å ha fordommer. Alle har det. Jeg synes det viktige er at en tar inn ny informajson og korrigerer seg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 hva kommer fordommer fra da Fordommer er hensiktsmessige. Vi bruker erfaringer til å møte nye situasjoner på en mer hensiktsmessig måte. "Brent barn skyr ilden". Når vi i dag bruker ordet "fordommer" på en negativ måte, går det mer på når vi ikke tar gamle oppfatninger opp til vurdering når vi får ny kunnskap og erfaringer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.