Gå til innhold

Sunn livsstil - savn.

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

Jeg er sliten. Som ventet har denne uken vært vanskelig, og jeg har til tross for gode forsetter og god planlegging ikke klart å unngå overspising. Og vekta viser en halv kilo mer enn forrige uke. Det er i seg selv ingen katastrofe, så lenge det blir et enkelttilfelle. Og jeg bør kanskje tilgi meg selv noen feilskjær, særlig i denne vanskelige perioden. Dette er den tøffeste perioden siden jeg gikk over til en sunn livsstil. En ting jeg er glad for er at jeg har fulgt opp treningen som vanlig, det virker som det er innarbeidet som en fast rutine. (Treningen vil også bli en "utfordring" i tiden fremover, deler av treningen er i en gruppe som snart tar sommerferie.)

Jeg savner den "gamle" overspisingen. Det har jeg kjent veldig på de siste dagene. Jeg savner å spise og spise, ikke tenke på noe annet, spise til jeg kaster opp, spise til jeg blir så sløva at jeg ikke klarer å bry meg om noe, spise til jeg blir så mett at jeg bare døser av og ikke bryr meg om noe. Jeg kan fortsatt spise mye, og jeg kan til og med bli kvalm selv om jeg overspiser på "sunn" mat (knekkebrød,gulrøtter, epler etc), men det har ikke den bedøvende effekten som jeg er vant til. Det er ikke bare det å spise og spise jeg savner, det jeg savner mest er egentlig den numne følelsen jeg pleide å få etter å ha overspist.

Videoannonse
Annonse
Gjest går også ned i vekt
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken BMI du har nå?

Gjest huldra31
Skrevet

Har fulgt med på innleggene dine og synes det er litt merkelig at du stadig trekker fram så mye negative monumenter med din nye livsstil...

Det virker som du har gjort en kjempejobb til nå, med noen tilbakefall... De fleste av oss spiser usunt innimellom og spiser for mye når no smaker ekstra godt. Synes du skal slutte å veie deg jeg. Det som teller er at du spiser næringsrik mat og unner deg litt godt i små mengder. Men at du holder deg innenfor den kalorimengden en kvinne på din alder trenger for ikke å legge på deg jevnt over. Å det at du trener er kjempebra. Finnes mange kraftige folk som er langt mer utholden og sprekere enn meg som er tynn og blir fort sliten.

Å overspise når en har en dårlig dag eller er deppa, frustrert er som å pisse i buksa for å holde varmen. Om du klarer å stå imot dette noen måneder til, så vil suget forsvinne. I promise!

Jeg veide en gang 95 kg. Det siste årene har jeg veid i overkant av 60 kg, så jeg vet hva jeg snakker om.

Gjest syter
Skrevet

Har fulgt med på innleggene dine og synes det er litt merkelig at du stadig trekker fram så mye negative monumenter med din nye livsstil...

Det virker som du har gjort en kjempejobb til nå, med noen tilbakefall... De fleste av oss spiser usunt innimellom og spiser for mye når no smaker ekstra godt. Synes du skal slutte å veie deg jeg. Det som teller er at du spiser næringsrik mat og unner deg litt godt i små mengder. Men at du holder deg innenfor den kalorimengden en kvinne på din alder trenger for ikke å legge på deg jevnt over. Å det at du trener er kjempebra. Finnes mange kraftige folk som er langt mer utholden og sprekere enn meg som er tynn og blir fort sliten.

Å overspise når en har en dårlig dag eller er deppa, frustrert er som å pisse i buksa for å holde varmen. Om du klarer å stå imot dette noen måneder til, så vil suget forsvinne. I promise!

Jeg veide en gang 95 kg. Det siste årene har jeg veid i overkant av 60 kg, så jeg vet hva jeg snakker om.

er så enig med den

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...