Gå til innhold

Å ikke ville noe

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Jeg føler liksom ikke at det er noe jeg vil spesiellt med livet mitt, ikke på et langsiktig plan, på kort sikt kan jeg ville ting; Kjøpe meg noe, drive med noe en ettermiddag, men klarer liksom ikke å ville noe spesiellt når det gjelder store ting på lang sikt, som utdannelse, karriere eller andre ting. Kan tanke at jeg ville det ene eller det andre, men føler det liksom ikke, om dere forstår. Slik har det alltid vært, og jeg tror at det er en (blandt andre) grunn for at jeg ikke har kommet til noe f.eks. når det gjelder karriere. Har ikke klart å bestemme meg for å satse på noe fordi jeg ikke har følt jeg har villet noe.

Tror det er viktig å ville noe, føle at det en gjør er det er viktig, og smart, for hvorfor skal en ellers gjøre en stor innsats på lang sikt?

Hva tror dere dette skyldes? Kan jeg føle at jeg vil noe på lang sikt, såpass at jeg er villig til å legge en stor innsats i det for å få det til, enda det er slitsomt der og da, eller er jeg bare "lagd" slik at jeg ikke vil noe (annet enn de basale behov: mat, ly, trygget, sex og slik)? Om det er noe som er mulig å forandre på hvordan begynne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jannhicke
Skrevet

Jeg var som deg før. Grunnen var at jeg ikke trodde at jeg kom til å klare noe, derfor ga jeg opp før jeg hadde begynt. Jeg tror ikke det er noe galt i å ikke oppnå noe, så lenge man er fornøyd med det livet man har selv. Du derimot, høres ikke fornøyd ut. Har du _troen_ på at du kan klare å gjennomføre noe?

Gjest profile
Skrevet

Jeg var som deg før. Grunnen var at jeg ikke trodde at jeg kom til å klare noe, derfor ga jeg opp før jeg hadde begynt. Jeg tror ikke det er noe galt i å ikke oppnå noe, så lenge man er fornøyd med det livet man har selv. Du derimot, høres ikke fornøyd ut. Har du _troen_ på at du kan klare å gjennomføre noe?

Du har rett i antakelsen om at jeg ikke er fornøyd. Jeg savner noen målsetning i livet.

Jeg tror jeg kan klare å gjennomføre noe, bare det at jeg ikke føler at det er noe viktig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...