Gå til innhold

Lånte bort bilen, fikk bot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, men man låner vel neppe bort bilen til en man ikke stoler på i utgangspunktet, eller til en man ikke kjenner godt eller står i et visst nærhetsforhold til, så da kan man vel egentlig ikke gardere seg mot at en av dem har slike skjulte mørke sider? ;-)

Hun spurte selv om hun burde lære en lekse av dette, og ja, jeg mener hun bør det. Kanskje leksa hennes bør være at hun lærer å ikke låne bort bilen i hele tatt da se :)

Eller ta opp på forhånd hva som skjer med evnt. bøter kanskje :)

Skal litt til å få noen bak rattet som har en slik mørk side. For å være ærlig så kan ikke jeg komme på en i vår omgangskrets jeg kunne forestillemeg gjøre noe sånt mot oss, tvert i mot

Har du?

Gjest meget enkelt
Skrevet

Du forteller politiet sannheten. Fortell at du ikke kjørte, og gi dem navnet på føreren. Da blir dette en sak mellom politiet og henne. Hun skal selvsagt betale sin egen fartsbot.

Skrevet

Hun spurte selv om hun burde lære en lekse av dette, og ja, jeg mener hun bør det. Kanskje leksa hennes bør være at hun lærer å ikke låne bort bilen i hele tatt da se :)

Skal litt til å få noen bak rattet som har en slik mørk side. For å være ærlig så kan ikke jeg komme på en i vår omgangskrets jeg kunne forestillemeg gjøre noe sånt mot oss, tvert i mot

Har du?

nei, jeg kan heller ikke komme på noen som kunne tenke seg å gjøre noe slikt, så jeg ville også fått meg en skikkelig overraskelse - slik som trådstarter.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du har fått råd om hva du skal gjøre, men jeg må bare kommentere at jeg til stadig blir sjokket over folk! Går det an liksom.

Har jeg lånt noe, og det går skeis, så gjør jeg jo opp for meg. Jeg skjønner ikke at andre kan i det hele tatt nekte å ta på seg ansvar for sine egne blemmer?! Men igjen, jeg ser det jo oftere og oftere, folk tar ikke ansvar, sniker seg unna.

Når det kommer til penger så kommer det sider frem som jeg ikke liker.

Dagens utblåsning. Jeg føler virkelig med deg, når du i tillegg har personen i svigerslekta. Jeg hadde kjørt prinsipp her, gjort som du har fått råd om, oppgitt navnet hennes, så får hun forklare seg for politiet selv.

Skrevet

Har du?

''For å være ærlig så kan ikke jeg komme på en i vår omgangskrets jeg kunne forestillemeg gjøre noe sånt mot oss, tvert i mot''

Enig - jeg hadde skammet meg ihjel om jeg hadde lånt en bil og fått fartsbot og hadde betalt den så fort som mulig.

Skrevet

Gubben fikk bot for en tid siden. Jeg kjenner ho som jobber med å sende ut disse bøtene, så jeg snakket litt med henne. Ho sa at rutina var å sende ut brev for å oppklare hvem som kjørte. Så må du skrive under og godta bota før denne blir skrevet ut.

Denne dama fortalte jo at det ble litt dumt å sende ut brevet denne gangen ettersom ho så på bildet at det var gubben som kjørte.

Men dette må jo bety at det er mulig å komme seg unna om du ikke kjørte bilen.

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...