Gå til innhold

Privatpraktiserende psykolog hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Gjest Fredrikke9
Skrevet

Jeg lurer på om andre som har gått igjennom noe liknende har noen råd om hvordan en bør gå frem.

Ringte dere bare rundt for å sette dere på venteliste eller valgte dere å skrive et skriftlig brev til de ulike på listen. Det er vel snakk om ventelister etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spenol1
Skrevet

jeg tror jeg skrev brev til tjue, resten ringte jeg. Fikk desverre ikke noe napp.

Kanskje det er lettere å sende en sms? Da får du svar kanskje et kjapt svar i stedet for å vente i uke/måneder for å få et svar om at de ikke har kapasitet. Mange svarer ikke i det hele tatt.

Jeg håper at du er heldigere en meg. Jeg var ikke forberedt på at hele postkassa mi var full av avslagsbrev og retur av brev jeg hadde skrevet.

Men om du velger en psykolog uten avtale så tror jeg det skal være null problem å finne en. Vet om mange hyggelige og flinke psykologer uten avtale. Kanskje du rett og slett må gjøre en økonomisk investering der?

Det er også psykologer uten avtale som søker om å få det. du kan jo forhøre deg. Hvis de er i ferd med å få avtale så kanskje du stiller først i køen?

Gjest profile
Skrevet

Har gjordt det to ganger selv. Sendte brev der jeg kort beskrev problemstillingen. Fikk mest avslag, de hadde fullt opp, men fikk da napp på en i hvertfall hver gang. Dette er noen år siden, så kanskje e-post eller noe funker bedre nå?

Gjest ga opp
Skrevet

Jeg ringte over 40 stk og fikk avslag på samtlige. Dvs noen hadde time om 5 måneder og sånn. Jeg ga opp.

Gjest Spenol1
Skrevet

Jeg ringte over 40 stk og fikk avslag på samtlige. Dvs noen hadde time om 5 måneder og sånn. Jeg ga opp.

En ting var å få avslag, noe annet var det når det var andre folk som søkte på de samme psykologene og som fikk plass. Jeg må si at jeg lurer på om det var tilfeldig eller om psykologene brukte " full liste" som en unnskyldning for tilfeller de ikke hadde lyst eller ork til å ta.

Gjest Fredrikke9
Skrevet

En ting var å få avslag, noe annet var det når det var andre folk som søkte på de samme psykologene og som fikk plass. Jeg må si at jeg lurer på om det var tilfeldig eller om psykologene brukte " full liste" som en unnskyldning for tilfeller de ikke hadde lyst eller ork til å ta.

Jeg må ha hatt veldig flaks. Jeg ringte i dag bare for å høre hvordan jeg skulle gå frem .Og vips så fikk jeg time. Var vist en avbetilling eller noe. Så får se hva som skjer.

Gjest Spenol1
Skrevet

Jeg må ha hatt veldig flaks. Jeg ringte i dag bare for å høre hvordan jeg skulle gå frem .Og vips så fikk jeg time. Var vist en avbetilling eller noe. Så får se hva som skjer.

Får håpe det ikke var en veldig upoulær psykolog som ingen var fornøyd med, de har som regel mye kapasitet ;)

Gjest Fredrikke9
Skrevet

Får håpe det ikke var en veldig upoulær psykolog som ingen var fornøyd med, de har som regel mye kapasitet ;)

Det var akkurat det jeg tenkte på også. Men får gi det en sjanse ihvertfall.

Gjest Spenol1
Skrevet

Det var akkurat det jeg tenkte på også. Men får gi det en sjanse ihvertfall.

Men fortalte du hva du slet med til henne eller bare spurte du om hun hadde kapasitet?

Gjest ett forslag
Skrevet

Men fortalte du hva du slet med til henne eller bare spurte du om hun hadde kapasitet?

Jeg har ikke gjort dette, men jeg ser for meg at det er lurt å forfatte sånn ca en side om hvem en er(personalia), hva en sliter med, og hva en ønsker å oppnå i terapi. Det sistnevnte punktet er veldig viktig.

Gjest Spenol1
Skrevet

Jeg har ikke gjort dette, men jeg ser for meg at det er lurt å forfatte sånn ca en side om hvem en er(personalia), hva en sliter med, og hva en ønsker å oppnå i terapi. Det sistnevnte punktet er veldig viktig.

Jeg følte det nesten som om jeg var på auditon for å få psykolog og ble stemt ut i første runde. Det føltes nesten som om jeg var med i en slags Essay-konkrranse hvor det var viktig å formulere seg best mulig...

Gjest Fredrikke9
Skrevet

Jeg fortalte henne bare at jeg ønsket å gå i terapi fordi jeg trengte hjelp. Så lurte på kapasitet og slikt.

Tror nok jeg kommer til å skrive brev. Det er ikke alltid like lett å nå frem på telefon heller. De jobber jo ganske mye med pasienter så kan ofte bare nås på telefon på bestemte tidspunkt har jeg funnet ut.

Gjest Spenol1
Skrevet

Jeg fortalte henne bare at jeg ønsket å gå i terapi fordi jeg trengte hjelp. Så lurte på kapasitet og slikt.

Tror nok jeg kommer til å skrive brev. Det er ikke alltid like lett å nå frem på telefon heller. De jobber jo ganske mye med pasienter så kan ofte bare nås på telefon på bestemte tidspunkt har jeg funnet ut.

Husker en jeg ringte til som til og med sa det på svareren at han ikke hadde kapastitet til nye pasienter. kanskje like greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...