Gå til innhold

Meldeplikt ved bipolaritet.

Anbefalte innlegg

Gjest Sprettballen
Skrevet

Hei. Jeg har nylig fått diagnostisert bipolar lidelse 2 i en alder av 36 år, og min psykiater mener at jeg har hatt dene lidelsen siden de tidlige ungdomsårene. Jeg er fra før i full jobb, med en relativ ansvarsfull stilling i staten, og har aldri hatt problemer med at lidelsen har gått utover jobben. Et mulig unntak kan være at jeg er mindre effektiv i depresive perioder, men dette har jeg alltid tatt igjen i etterkant, noe jobben min gir mulighet til. Medisinen jeg nå får (Lamictal) hjelper utrolig godt, så dette problemet kan bli mindre i fremtiden. Det jeg lurer på er om jeg har noen form for meldeplikt ovenfor arbeidsgiver ang. denne sykdommen. Jeg kan med sikkerhet si at den ikke går utover utførelsen av arbeidsoppgaver. Samtidig skal jeg ikke skyve under en stol at det jobber en del "merkelige" folk ved denne avdelingen, som har samlet seg her over en årrekke. For at arbeidet skal bli utført, trengs det derfor en del oppegående sjeler i miljøet, og jeg vil ikke ødelegge mine muligheter for forfremmelse ved å si ifra at jeg er bipolar. Samtidig vil jeg ikke ha sparken for å underslå eventuell meldeplikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest også bip 2
Skrevet

Kan ikke skjønne at man har noen større opplysningsplikt om dette enn for andre sykdommer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har ingen meldeplikt til arbeidsgiver.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Kan ikke skjønne at man har noen større opplysningsplikt om dette enn for andre sykdommer.

Min sjef ble skikkelig sur da jeg fortalte at jeg hadde bipolar lidelse. Fikk noen tilbakemeldinger om at jeg hadde gjort rare ting ( noe jeg ikke visste om selv), så jeg sa at jeg hadde en bipolar lidelse og at det var viktig å komme til bunns i dette. Svaret var "og dette har du dratt med deg inn hit!". Det var forøvrig en IA-bedrift.

Skrevet

Min sjef ble skikkelig sur da jeg fortalte at jeg hadde bipolar lidelse. Fikk noen tilbakemeldinger om at jeg hadde gjort rare ting ( noe jeg ikke visste om selv), så jeg sa at jeg hadde en bipolar lidelse og at det var viktig å komme til bunns i dette. Svaret var "og dette har du dratt med deg inn hit!". Det var forøvrig en IA-bedrift.

Vel, jeg tror ikke jeg kommer til å si fra til noen. Takk for tilbakemeldingen, alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...