Gå til innhold

Selvmedisinering

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma´n hans
Skrevet

Hei, jeg har en sønn med ADHD som sluttet med Conserta for to år siden fordi han ble passiv, sov dårlig og mistet matlysten. Nå viser det seg at han har "medisinert" seg selv i 1,5 år med hasj og marijuana. Jeg visste at han røyka litt, men ikke at han hadde drevet jevnlig (nesten daglig) med dette i så lang tid. Han er nå 19 år. Vi har snakket om dette mange ganger, men først nå la han kortene på bordet og fortalte det hele. Han har også prøvd amfetamin og fleinsopp. Psyken er pr dags dato litt svingende, han har i løpet av det siste året hatt en del merkelige ideer og er nå innstilt på å slutte. Skolegangen har det gått nedenom og hjem med. Nå lurer jeg på følgende: Hvordan kan jeg som mor best mulig støtte sønnen min? Han sier at han synes det er ok at jeg ringer ham når han ikke har vært hjemme på en stund (ehh .. noen timer) og viser at jeg bryr meg. Vi har et godt og åpent forhold og han har uttrykt at han er bekymret for fremtiden. Selv om han er innstilt på å slutte og har vært rusfri i fem dager, er han fortsatt usikker på om han klarer å slutte. Tilleggsproblemet er at alle vennene hans ruser seg, så disse kan han ikke være sammen med. Han har bare vært sammen med meg og faren sin de siste fem dagene - i tillegg til å gå på skolen. Nå sier han at han begynner å bli litt "gira" igjen og jeg er livredd for at ADHD-symptomene kommer tilbake og han begynner å ruse seg igjen. Han har ikke lyst til å begynne med ritalin eller conserta. Han har også svært dårlig selvtillit. Han trenger helt opplagt hjelp til å vedlikeholde motivasjonen og han trenger hjelp til å bedre selvtilliten. Problemet er at det er lang ventetid innenfor psykiatrien og det er NÅ han trenger det. Finnes det andre muligheter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...