Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle av venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har en venninne som har slitt mye psykisk med angst depresjon og spillavhengighet. Jeg har også slitt mye med depresjon. Vi sliter begge med å si fra til andre. Men har blitt enige om at vi skal gjøre det. Tok opp en enkelthendelse med henne og da ble hun rasende. Hun angrep meg personlig og sa svært stygge ting til meg. Bl.a at jeg ikke brydde meg om henne og at jeg var en kald person. Jeg føler ikke dette stemmer, og hun har også bedt om unnskyldning. Dette var sagt i affekt, og jeg lurer på om jeg skal akseptere det? Det har skjedd før også. Blir usikker på om jeg tjener på lang sikt på å ha denne personen som venn. Selv om hun gir meg masse positivt også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekjentskaper som er slitsomme å omgås pleier jeg å holde på avstand/ha mindre kontakt med. Å bryte tvert gjør man når man har fått nok og aldri vil møte vedkommende igjen. Er dette en person som sliter på deg, bør du vurdere det siste alternativet.

Skrevet

Nære venner må en velge med omhu.Hvordan skal nære gode venner være mor hver andre ? Det virker som om dere går dårlig i sammen som venner,

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Foreslår at dere fokuserer på positivt samvær, som kun er oppbyggende for dere begge. Feks turer på kino, butikk, museum og lignende.

Unngå "betroelser". Fokuser på hygge.

Skrevet

Bekjentskaper som er slitsomme å omgås pleier jeg å holde på avstand/ha mindre kontakt med. Å bryte tvert gjør man når man har fått nok og aldri vil møte vedkommende igjen. Er dette en person som sliter på deg, bør du vurdere det siste alternativet.

Men vi har det ofte veldig hyggelig sammen også. Men så får hun noen utblåsninger som går litt over stokk og stein i blant. Begge sliter litt med å sette grenser og å si fra til andre. Så blir det voldsomt når man først gjør det.

Vi har en tendens til å snakke mye om problemer, fordi vi er litt like på det området.

Skrevet

Men vi har det ofte veldig hyggelig sammen også. Men så får hun noen utblåsninger som går litt over stokk og stein i blant. Begge sliter litt med å sette grenser og å si fra til andre. Så blir det voldsomt når man først gjør det.

Vi har en tendens til å snakke mye om problemer, fordi vi er litt like på det området.

Kanskje lage noen vennskapsregler som dere blir enig om?

Gjest fredligere i dag
Skrevet

Jeg hadde en svært hårsår og nærtagen venninne i mange år. Så glad jeg ble kvitt henne til slutt. Hun brukte meg som klagemur, og tolket alt jeg sa på sine bisarre måter, og kom så med beksyldninger om at jeg var selvopptatt, egoist, f... kjerring o.s.v... Før hun ba om unskyldning og var på ann igjen med klagingen sin om de samme problemene om og om igjen. Spesielt x-en som det ble slutt med en gang på 90-tallet.

Tror ikke slike folk forandrer seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...