Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Det er slett ikke feil med et glass hvitvin. :) Jeg har visst dunk i kjøleskapet. Det er fortjent nå i kveld. :)

*Tusler og henter et glass*

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• ariadne

4

• frosken

4

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

Har også et glass rødvin foran meg. Dvs det er bare halvfullt nå. ;-)

Mitt er neste tomt - tror det blir påfyll :-)

Skrevet

''Nyt vit-hvinen!! :))''

Nå måtte jeg skynde meg og sjekke om jeg hadde skrevet det slik! ;-)

:) hi, hi

Skrevet

Med noen søte duskebærere ved sin side.

Ååå, så fine bilder jeg fikk i hodet nå! :)

Skrevet

Det er slett ikke feil med et glass hvitvin. :) Jeg har visst dunk i kjøleskapet. Det er fortjent nå i kveld. :)

*Tusler og henter et glass*

Jeg hentet meg akkurat glass nr 2:-) Dunk her også.

Jeg er egentlig rødvinsmenneske, men akkurat dnene hvitvinen var veldig ålreit - det er 'blomstervinen' til Finn Schjøll.

Og uansett er det viktig å holde en viss progresjon når det gjelder slike dunker - glemte igjen en snaut halvfull 3l-dunk med rødvin på hytta i mai, og da vi kom tilbake knappe 2 uker senere, var det nesten eddik :-(

Skrevet

Høres fantastisk ut :-)

Jeg har et glass rødvin foran meg - mmmmm!

Men hva betyr egentlig "prålar"?

Aner ikke hva prålar betyr, men ettersom det er noe som sommerfuglen gjør, så kanskje det er blafre eller sveve elelr fly?

Gjest Elextra
Skrevet

Aner ikke hva prålar betyr, men ettersom det er noe som sommerfuglen gjør, så kanskje det er blafre eller sveve elelr fly?

prålar = glinser eller skinner :-)

Skrevet

Ah - tusen takk :-)

Gjest prust
Skrevet

mjo.... har prøvd diverse svensk-norske ordbøker på nettet nå - men finner ikke det ordet :-(

Får prøve min gamle mor, hun kan det som er verdt å vite av svenske ord :-)

Gjest prust
Skrevet

Tusen takk, Elextra!

Hvordan fant du det ut, egentlig? Barnelærdom kanskje?

Gjest Elextra
Skrevet

Tusen takk, Elextra!

Hvordan fant du det ut, egentlig? Barnelærdom kanskje?

Forresten er muligens "stråler" bedre norsk oversettelse.

Skrevet

:-)

Det ble med det ene glasset - ihevrtfall foreløpig! :-)

Så fikk jeg merkelig nok ånden over meg til å ta for meg en hylle soom skal skrus opp og som var for lang, så jeg måtte sage den til og pusse over med sandpapir, bare for å konstatere at jeg ikke hadde hylleknekter som passet og må derfor på jernvaren... Deretter flyttet jeg masse "vinterklær" til et skap i kjelleren, og sorterte ut en haug med gamle klær som skal til Fretex! Så _litt_ har jeg dog fått gjort, sommersolen til tross...

''Det ble med det ene glasset - ihevrtfall foreløpig! :-)

Så fikk jeg merkelig nok ånden over meg til å ta for meg en hylle soom skal skrus opp og som var for lang, så jeg måtte sage den til og pusse over med sandpapir, bare for å konstatere at jeg ikke hadde hylleknekter som passet og må derfor på jernvaren... Deretter flyttet jeg masse "vinterklær" til et skap i kjelleren, og sorterte ut en haug med gamle klær som skal til Fretex! Så _litt_ har jeg dog fått gjort, sommersolen til tross...''

Vin er husmor-speed, hehe ;-)

*Skal kjøpe ei flaske hvitvin i morra, ja*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...