Gå til innhold

Hjelp! Felling av strikketøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser så øyet blir stort og vått på strikkeskolen og sånne sider, men det står ingenting om hvor lang tråd jeg må spare for å få felt av. Jeg skal bruke så mye jeg kan av nøstet, men hvor lang tråd må jeg spare til avfelling altså? Hvis dere kan oppgi det i x ganger strikketøyets lengde, så er jeg veldig takknemlig. Thanks!

kjerringskinn
Skrevet

Mål opp hvor mye garn det går med til en omgang og beregn 1/2-1 gang så mye til avfellingen(avhengig av hvor lang omgang det er) for du trenger litt lengde på garnet til å feste det etterpå.

Skrevet

Mål opp hvor mye garn det går med til en omgang og beregn 1/2-1 gang så mye til avfellingen(avhengig av hvor lang omgang det er) for du trenger litt lengde på garnet til å feste det etterpå.

Hei kjerringskinn! hehe... Hjertlig takk! Men jeg er så dum at jeg ikke helt kan skjønne hvordan jeg kan få målth vor mye jeg bruker på en omgang jeg da. Kan du tipse meg? For når det er strikket opp får jeg jo ikke målt det. Kanskje måle opp to meter og så måle opp det resterende etterpå? Eller finnes det lure triks som sånne kjerringskinn som deg vet om?

Skrevet

Hei kjerringskinn! hehe... Hjertlig takk! Men jeg er så dum at jeg ikke helt kan skjønne hvordan jeg kan få målth vor mye jeg bruker på en omgang jeg da. Kan du tipse meg? For når det er strikket opp får jeg jo ikke målt det. Kanskje måle opp to meter og så måle opp det resterende etterpå? Eller finnes det lure triks som sånne kjerringskinn som deg vet om?

Done! Klarte det!

Gjest prust
Skrevet

Done! Klarte det!

Ser du ha klart det nå. Men sånn til seinere, så mener jeg å huske at en bør regne 3 ganger strikketøyets lengde til avfelling + litt til (20 cm til kanskje). Kan det stemme med det du brukte?

Skrevet

Ser du ha klart det nå. Men sånn til seinere, så mener jeg å huske at en bør regne 3 ganger strikketøyets lengde til avfelling + litt til (20 cm til kanskje). Kan det stemme med det du brukte?

Tror jeg brukte mindre enn det, men jeg kommer helt sikkert til å regne godt mål så tre ganger lengden passer nok bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...