Gjest Nerda Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Om et par uker skal jeg til et sterkt myggbefengt sted, og jungelolje er det eneste som funker der. Jeg fikk låne litt av en annen sist jeg var samme stedet. Og det var sant, jeg kunne hive insektsmidlet jeg hadde kjøpt på handysize til skogs. Hun som hadde denne jungeloljen hadde kjøpt den på en spesifikk sportsbutikk som er håpløs for meg å komme til. Noen som kjenner dette myggmidlet og vet hvor de selger det? 0 Siter
Sør Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Vi vet jo ikke hvor du bor, men forsøke apoteket. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 I Norge kom selvsagt en eller annen på at det kunne være farlig. Nå må du kjøpe det i Sverige. 0 Siter
Sør Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 I Norge kom selvsagt en eller annen på at det kunne være farlig. Nå må du kjøpe det i Sverige. De har nok mer jungel i Sverige! Med vennlig hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 De har nok mer jungel i Sverige! Med vennlig hilsen Det er jo derfor Tarzan trives så godt der! Han er jo tross alt apenes konge! 0 Siter
....AV Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Den "gamle" jungeloljen har blitt forbudt i Norge. Det finnes nå en variant med mindre DEET (N,N-dietyl-m-toluamid), grensen i Norge går på 20%, tror jeg. Da kan du like gjerne kjøpe MyggA myggmelk som også inneholder opp mot 20% DEET. Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 I Norge kom selvsagt en eller annen på at det kunne være farlig. Nå må du kjøpe det i Sverige. Hahahah ;-) Jeg skal huske det. Fant et sted å bestille fra (norsk) på nett. Så nå blir det testet. Kan de ikke bare forby røyk egentlig? Det er da mer kreftfremkallende enn DEET - og det sier en eks-røyker 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Den "gamle" jungeloljen har blitt forbudt i Norge. Det finnes nå en variant med mindre DEET (N,N-dietyl-m-toluamid), grensen i Norge går på 20%, tror jeg. Da kan du like gjerne kjøpe MyggA myggmelk som også inneholder opp mot 20% DEET. Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge. ''Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge.'' Denne funket ok i malariaområder i Sørøst-Asia også! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.