Gå til innhold

Hvor kjøpe jungelolje (myggmiddel)

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Om et par uker skal jeg til et sterkt myggbefengt sted, og jungelolje er det eneste som funker der. Jeg fikk låne litt av en annen sist jeg var samme stedet. Og det var sant, jeg kunne hive insektsmidlet jeg hadde kjøpt på handysize til skogs. Hun som hadde denne jungeloljen hadde kjøpt den på en spesifikk sportsbutikk som er håpløs for meg å komme til.

Noen som kjenner dette myggmidlet og vet hvor de selger det?

Skrevet

Vi vet jo ikke hvor du bor, men forsøke apoteket.

Med vennlig hilsen

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

I Norge kom selvsagt en eller annen på at det kunne være farlig.

Nå må du kjøpe det i Sverige.

Skrevet

De har nok mer jungel i Sverige!

Med vennlig hilsen

Skrevet

De har nok mer jungel i Sverige!

Med vennlig hilsen

Det er jo derfor Tarzan trives så godt der! Han er jo tross alt apenes konge!

Skrevet

Den "gamle" jungeloljen har blitt forbudt i Norge. Det finnes nå en variant med mindre DEET (N,N-dietyl-m-toluamid), grensen i Norge går på 20%, tror jeg. Da kan du like gjerne kjøpe MyggA myggmelk som også inneholder opp mot 20% DEET.

Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge.

Gjest Nerda
Skrevet

Hahahah ;-)

Jeg skal huske det. Fant et sted å bestille fra (norsk) på nett. Så nå blir det testet.

Kan de ikke bare forby røyk egentlig? Det er da mer kreftfremkallende enn DEET - og det sier en eks-røyker :P

Gjest Elextra
Skrevet

Den "gamle" jungeloljen har blitt forbudt i Norge. Det finnes nå en variant med mindre DEET (N,N-dietyl-m-toluamid), grensen i Norge går på 20%, tror jeg. Da kan du like gjerne kjøpe MyggA myggmelk som også inneholder opp mot 20% DEET.

Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge.

''Min erfaring fra Finnmarksvidda er at MyggA virker best av de variantene du får kjøpt i Norge.''

Denne funket ok i malariaområder i Sørøst-Asia også! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...