Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg er ansatt i en privat bedrift som rådgiver innenfor et område som delvis er teknisk, altså at noen hos oss har bakgrunn som sivilingeniører, andre med master i en blanding av tekniske fag, natur/miljøfag, statistikk, markedsføring, revisjon osv.

Årslønn som rådgiver hos oss ligger på 430.000-500.000.

Dersom jeg skulle begynne å se meg rundt etter ny jobb, hvor omtrent ville lønnsnivået ligge i hhv privat sektor og offentlig sektor?

Jeg vet det er vanskelig å si ut fra så lite jeg forteller om fagområdet, men jeg ønsker ikke å være mer detaljert

Vi har en meget god pensjonsordning (KLP). Hvor mye "tilsvarer" den ift evt lønnsøkning og en normal pensjonsordning i privat sektor?

Skrevet

Jeg har ingen anelse, men kan du ikke bare finne deg en stilling som ikke krever noen kvalifikasjoner, og deretter skrike/streike deg til "likelønn" på en halv mill+?

En halv million får man som vaskekjerring i Nordsjøen, men det var ikke nok. De ville ha det samme som faglærte operatører, i likelønnens navn!

Galskapen tar ingen ende. Jo lavere på rangstigen, jo høyere premieres man.

Gjest prust
Skrevet

http://www.tekna.no/arbeidsvilkar/lonn?p_dim=9533

Vanskelig å si nøyaktig hva den øknomiske verdien av meget god pensjonsordning er kontra lovens minimunskrav, men tipper +/- 100 000 i året.

Takk for veldig nyttig link.

Ser at gj snitts lønningene i Tekna er høyere i alle sektorer enn de er i min fagforening (som også har noen siv.ing'er, men også folk i andre fagfelt).

Ser at det skiller 200.000 mellom privat og offentlig sektor for de som var ferdige i 1996 (som jeg var).

Interessant!

Men - altså - pensjonsordning KAN utgjøre noe av forsjellen, selv om jeg regner emd at det finnes gode pensjonsordninger i privat sektor også.

Gjest prust
Skrevet

Jeg har ingen anelse, men kan du ikke bare finne deg en stilling som ikke krever noen kvalifikasjoner, og deretter skrike/streike deg til "likelønn" på en halv mill+?

En halv million får man som vaskekjerring i Nordsjøen, men det var ikke nok. De ville ha det samme som faglærte operatører, i likelønnens navn!

Galskapen tar ingen ende. Jo lavere på rangstigen, jo høyere premieres man.

Hvorfor kan du ikke enten svare meg saklig, eller bare la være å svare?

Skrevet

Hvorfor kan du ikke enten svare meg saklig, eller bare la være å svare?

Det er fryktelig vanskelig og så synes jeg det var så trist når du ikke fikk noe svar. Svaret var seriøst, men nok ikke helt det du var ute etter.

Gjest prust
Skrevet

Det er fryktelig vanskelig og så synes jeg det var så trist når du ikke fikk noe svar. Svaret var seriøst, men nok ikke helt det du var ute etter.

Fryktelig trist - godt du forbarmet deg over meg...;-)

Har du noen gode tips til jobbintervju da? Ti år siden sist jeg satt på den siden av bordet - men har vært med på utallige intervjuer for å ansette folk selv... Kan jo en del av triksene da - men det er litt annerledes når en skal selge seg selv...

Skrevet

Fryktelig trist - godt du forbarmet deg over meg...;-)

Har du noen gode tips til jobbintervju da? Ti år siden sist jeg satt på den siden av bordet - men har vært med på utallige intervjuer for å ansette folk selv... Kan jo en del av triksene da - men det er litt annerledes når en skal selge seg selv...

Igrunnen ikke. Jeg skal selv på jobbintervju om noen dager, men de bruker psykprofiler så det man er, det er man.

Jeg tar det stort sett på sparket. Jeg vet jeg er god på det jeg gjør, jeg ligger høyt over de minimumskvalifikasjonene de krever, så så lenge jeg ikke kommer ut med en psykprofil som en gæring, så burde det gå greit. De trenger meg, så de skal selge seg selv også.

Siden dette er en jobb jeg ikke _må_ ha, så er jeg ganske avslappet. Jobben er i utlandet, så det blir en del pes dersom vi må flytte.

Gjest prust
Skrevet

Igrunnen ikke. Jeg skal selv på jobbintervju om noen dager, men de bruker psykprofiler så det man er, det er man.

Jeg tar det stort sett på sparket. Jeg vet jeg er god på det jeg gjør, jeg ligger høyt over de minimumskvalifikasjonene de krever, så så lenge jeg ikke kommer ut med en psykprofil som en gæring, så burde det gå greit. De trenger meg, så de skal selge seg selv også.

Siden dette er en jobb jeg ikke _må_ ha, så er jeg ganske avslappet. Jobben er i utlandet, så det blir en del pes dersom vi må flytte.

Du får ha lykke til med hva du velger da!

Jeg trenger heller ikke nødvendigvis DENNE jobben, men det bir spennende å se om jeg er aktuell for arbeidsgiver :-)

Skrevet

Du får ha lykke til med hva du velger da!

Jeg trenger heller ikke nødvendigvis DENNE jobben, men det bir spennende å se om jeg er aktuell for arbeidsgiver :-)

Takk det samme. Jeg er hyperaktuell, det spørs bare om de liker trynet mitt. Jeg er over middels i utseende, men personligheten min trenger en viss tilvenningstid.

Akkurat som her på DOL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...