Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fikk jeg i dag. Faktisk så fikk jeg det mens jeg lå i senga mi! Tror jeg i alle fall..

For jeg stod opp halv åtte og gikk på do, som vanlig. Og mens jeg sitter der og veler så ser jeg en sort prikk på valken ved siden av navelen.

Hm, jeg har da ikke et fødselsmerke der jeg... *pirke* Kanskje det er jeg som har klødd og så ble det en liten rue der.. nei.. ikke det. *Knirk* så kom den av og lå på neglen. Når jeg studerte den mer hadde den jaggu en masse BEIN! IK!

Rødt merke med en gang, bare prikk der nå, ikke farlig, nei?

Skifte på senga ja! *grøsser*

Skrevet

Dersom den er bitteliten så har du nok ikke hatt den lenge. Faren for å bli smittet er veldig liten dersom du blir kvitt den i løpet av de første 24 timene. Husk at flått skal brennes!!!!

Dersom du har dyr som ligger i senga de, så kan dyret ha tatt det med. Men du kan jo like gjerne ha fått det i går om du var i skogen/gresset.

Flått sitter fast i mange dager.

Skrevet

Dersom den er bitteliten så har du nok ikke hatt den lenge. Faren for å bli smittet er veldig liten dersom du blir kvitt den i løpet av de første 24 timene. Husk at flått skal brennes!!!!

Dersom du har dyr som ligger i senga de, så kan dyret ha tatt det med. Men du kan jo like gjerne ha fått det i går om du var i skogen/gresset.

Det eneste "dyret" i senga mi er på jobb for ørtiende uke nå.. ;0P Men jeg sover for åpent vindu og dør og har skogen ved husveggen. Kanskje den flagra inn med vinden.. Eller så krabba den opp når jeg luka i går. Men jeg kan ikke huske å ha sett den når jeg la meg.

Jaja. Den rakk ikke bli fet i alle fall.

Skrevet

Flått er ekle skapninger. Fikk en på halsen en gang. Satt og klødde meg litt sånn åndsfraværende på halsen, og hadde en "klump" som ikke gikk vekk. Skjønte nesten hva det var med en gang, for her er det MYE flått. Men da satt jeg på foreldremøte og kunne liksom ikke styrte ut derfra heller. Kom hjem og joda, det var en flått. Tok den vekk med den flåttsaken jeg har til katten. Fulgte litt nøye med på bittstedet et par uker, men ingen rød ring rundt, så jeg ble ikke syk. Nabogutten derimot gikk på antibiotikakur (tror jeg det var?) i fjor sommer pga flåttbitt.

Katten i huset kommer inn med ubudte gjester av og til, så han får sånne dråprer i pelsen og de fungerer greit. Men nå er det på tide med en ny kur ser jeg for han kom hjem med en på nesa i morges og en på øret i går.

Skrevet

Det eneste "dyret" i senga mi er på jobb for ørtiende uke nå.. ;0P Men jeg sover for åpent vindu og dør og har skogen ved husveggen. Kanskje den flagra inn med vinden.. Eller så krabba den opp når jeg luka i går. Men jeg kan ikke huske å ha sett den når jeg la meg.

Dersom du var ute og luka i går, så er det nok da du fikk den. Jeg har hatt flått som jeg ikke har sett omtrent. Men merker dem da jeg såper meg inn i dusjen.

Gjest togli
Skrevet

Brennes? Jeg hiver dem i do....

Skrevet

Brennes? Jeg hiver dem i do....

Da overlever de visstnok. Og disse dyra vil vi ta kverken på!!!!

Gjest togli
Skrevet

Da overlever de visstnok. Og disse dyra vil vi ta kverken på!!!!

Men de forsvinner jo i dosluket? *skjønner ingenting*

Gjest De må brennes.
Skrevet

Men de forsvinner jo i dosluket? *skjønner ingenting*

De krabber visstnok opp igjen både fra toalett og sluken i vasken, i følge apoteket.

Gjest togli
Skrevet

De krabber visstnok opp igjen både fra toalett og sluken i vasken, i følge apoteket.

What???!!!

Vi skyller sikkert ned fire-fem flåtter i dass i snitt hver dag - og de forsvinner jo i sluket... Kan ikke begripe at de kan kravle seg opp igjen!

Mye arbeid å "tenne på" fem flått om dagen også ;-/

brilleslangen
Skrevet

Så vidt jeg vet holder flått seg stort sett på lyng og gressnivå, så den har nok IKKE kommet inn vinduet.. Du tok den nok med deg da du lukte... Ikke sikkert den bet seg fast med en gang da... Kan jo ha vært på klærne ei stund før den fant fram til et sted den kunne bite. Men du har nok hatt snylteren over natta ja.

Heldigvis er ikke flått noe stort problem her jeg bor. Har funnet flått på katten en gang i dens 13 år lange liv. Den flåtten var derimot stor og fet og stygg og gudene må vite hvor lenge den hadde sugd katten for blod... Dor siden flåttplagen er såpass liten sjekker vi jo heller ikke særlig ofte...

candyqueen_83
Skrevet

What???!!!

Vi skyller sikkert ned fire-fem flåtter i dass i snitt hver dag - og de forsvinner jo i sluket... Kan ikke begripe at de kan kravle seg opp igjen!

Flått bør brennes ja. Også så morsomt det er når de poffer ;O)) Moser dem med en tent fyrstikk jeg :o)

Skrevet

Krabber OPP igjen?? *stirre* du tøver nå, sant? Jeg putta den i vasken og spylte. Mener du at jeg risikerer at den onde lusa sitter på vasken og venter på meg i morra igjen?!

Gjest togli
Skrevet

Flått bør brennes ja. Også så morsomt det er når de poffer ;O)) Moser dem med en tent fyrstikk jeg :o)

Ææææsj...... Tror jeg må prøve det :/

Skrevet

What???!!!

Det høres helt utrolig ut at noen levende vesener skal overleve drukningsdøden. Så jeg tror ikke noe på at de må brennes:-)

candyqueen_83
Skrevet

Det høres helt utrolig ut at noen levende vesener skal overleve drukningsdøden. Så jeg tror ikke noe på at de må brennes:-)

Om man trekker dem ned i do fyker dem jo bare ned i avløpsrøret og finner seg et annet sted å krype ut igjen. Skal visst veldig mye til før de drukner. Man kan klemme de helt flate, men det letteste er jo å brenne dem.

Skrevet

Om man trekker dem ned i do fyker dem jo bare ned i avløpsrøret og finner seg et annet sted å krype ut igjen. Skal visst veldig mye til før de drukner. Man kan klemme de helt flate, men det letteste er jo å brenne dem.

Dette er små skapninger som sikkert ikke tåler all verden av påkjenninger. Det er klart at de drukner! Tenk deg den mengden vann i forhold til kroppsstørrelsen? Jeg tror nok at flåttmonsteret har vokst til uante dimensjoner i Norge. Og når vi utøver prosedyrer ala heksebrenning, så sier det jo sitt :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Dette er små skapninger som sikkert ikke tåler all verden av påkjenninger. Det er klart at de drukner! Tenk deg den mengden vann i forhold til kroppsstørrelsen? Jeg tror nok at flåttmonsteret har vokst til uante dimensjoner i Norge. Og når vi utøver prosedyrer ala heksebrenning, så sier det jo sitt :-)

''Tenk deg den mengden vann i forhold til kroppsstørrelsen?''

Hihi, tror du mengden vann avgjør drukningsfaren?

candyqueen_83
Skrevet

Da hadde dem vel drukna for lenge sida av alt det dårlige været her og da. Blir jo skylt ned på bakken, og blir liggende i pytter.

Det tar ganske lang tid før de poffer av ild, så de tåler en god del.

Skrevet

''Tenk deg den mengden vann i forhold til kroppsstørrelsen?''

Hihi, tror du mengden vann avgjør drukningsfaren?

Nei , kanskje ikke. Men jeg kan ikke se for meg at et så lite krek skal overleve en runde i så mye vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...