Gå til innhold

Forslag til lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får besøk av to voksne og ett barn i morgen. Vi skal spise lunsj sammen her hos oss før vi skal ut på en aktivitet sammen. Lunsjen må være rask å lage, men smake godt for både store og barn.

Jeg er godt kjent på kjøkkenet, det er også gjestene våre. Forslag mottas med takk :)

mariaflyfly
Skrevet

Tenker du varmt eller kaldt? Jukselasagnen til annegunn er genial. Steik karbonade- eller kjøttdeig, ha i et glass pastasaus (hvis du har dårlig tid, har du god tid, lager du fra bunnen av) og litt hakka løk og en paprika i biter. Alt helles i en oldfast form og blandes med ukokt fullkornpasta (penne eller whatever du har). Hell over ett snaut beger matfløte og litt vann, ha ost på toppen og steik til pastaen er ferdig. Serveres med en salat. Og brød hvis du gidder.

Skrevet

Tenker du varmt eller kaldt? Jukselasagnen til annegunn er genial. Steik karbonade- eller kjøttdeig, ha i et glass pastasaus (hvis du har dårlig tid, har du god tid, lager du fra bunnen av) og litt hakka løk og en paprika i biter. Alt helles i en oldfast form og blandes med ukokt fullkornpasta (penne eller whatever du har). Hell over ett snaut beger matfløte og litt vann, ha ost på toppen og steik til pastaen er ferdig. Serveres med en salat. Og brød hvis du gidder.

Høres godt ut :)

Men jeg tror kanskje kaldt er litt mer fornuftig, for her kommer det opp i ville temperaturer enkelte dager. Varm pasta kan bli ganske ubehagelig når det er 30 grader pluss.

Kanskje noen har oppskrift på en ekstra god pastasalat?

mariaflyfly
Skrevet

Høres godt ut :)

Men jeg tror kanskje kaldt er litt mer fornuftig, for her kommer det opp i ville temperaturer enkelte dager. Varm pasta kan bli ganske ubehagelig når det er 30 grader pluss.

Kanskje noen har oppskrift på en ekstra god pastasalat?

Pai og en salat? Unga mine digger pai. :)

Skrevet

Pai og en salat? Unga mine digger pai. :)

Veldig god ide :) Kan jeg lage den klar i kveld?

Skrevet

Pizzasnurrer? Kan lages i forveien, og kun stekes rett før dere skal spise. Evt. stekes på forhånd + lunke litt på dem når dere skal spise.

mariaflyfly
Skrevet

Veldig god ide :) Kan jeg lage den klar i kveld?

Jepp. Er det som er så genialt. :)

Skrevet

Pizzasnurrer? Kan lages i forveien, og kun stekes rett før dere skal spise. Evt. stekes på forhånd + lunke litt på dem når dere skal spise.

Takk for forslag, men jeg tror det blir litt "barnslig" for disse gjestene. Men guttungen skal ha venn hjem fra skolen på mandagen, så da tror jeg jammen meg jeg skal lage pizzasnurrer til de :)

Skrevet

Takk for forslag, men jeg tror det blir litt "barnslig" for disse gjestene. Men guttungen skal ha venn hjem fra skolen på mandagen, så da tror jeg jammen meg jeg skal lage pizzasnurrer til de :)

Pizzasnurrer er ikke barnslig for meg og mine venner. Og de fleste av oss har rundet 40.....

Gjest Dolores77
Skrevet

Pastasalat med skinke og gode baguetter til :)

Til og med toåringen min likte pastasalat.

Skrevet

Hmm... Hvor ofte lager du denne, sa du? :-)

Jeg har gått over til å kalle det pastaform. Det er helt klart Lillevills favoritt på middagsfronten. Og hun liker _mye_ :-)

candyqueen_83
Skrevet

Pizzasnurrer er ikke barnslig for meg og mine venner. Og de fleste av oss har rundet 40.....

Pizzasnurrer er for unger syns jeg da men :P Eller til å ha i fryseren hvis man blir fysen på noe.

mariaflyfly
Skrevet

Hmm... Hvor ofte lager du denne, sa du? :-)

Jeg har gått over til å kalle det pastaform. Det er helt klart Lillevills favoritt på middagsfronten. Og hun liker _mye_ :-)

Den er vår favoritt på travle dager også. Vi skal faktisk ha den i dag, hehe ;)

Skrevet

Koker du ikke pastaen først? Hvor lang tid tar den i ovnen da? Når jeg lager pastitio som ligner så koker jeg pastaen først og den skal stå 45 minutter i ovnen

mariaflyfly
Skrevet

Koker du ikke pastaen først? Hvor lang tid tar den i ovnen da? Når jeg lager pastitio som ligner så koker jeg pastaen først og den skal stå 45 minutter i ovnen

Tar vel en snau halvtime i ovnen. Komemr litt an på hva slags pasta jeg bruker. :) Cluet er at med litt vann i formen, koker pastaen. :)

Skrevet

Tar vel en snau halvtime i ovnen. Komemr litt an på hva slags pasta jeg bruker. :) Cluet er at med litt vann i formen, koker pastaen. :)

Da skal jeg prøve det. Jeg bruker hvit saus i pastitio og den kan lages tynn som ved lasagne. Det hadde vært lettvindt du

mariaflyfly
Skrevet

Da skal jeg prøve det. Jeg bruker hvit saus i pastitio og den kan lages tynn som ved lasagne. Det hadde vært lettvindt du

Jeg smekka sammen formen nå nettopp på under 20 min, så det er veldig fort gjort. :)

Skrevet

Jeg smekka sammen formen nå nettopp på under 20 min, så det er veldig fort gjort. :)

Du vet jeg liker fort gjort, minstemann dro på ferie i dag morges så jeg er alene noen mnd og lager ikke mat i evigheter da

Skrevet

Du vet jeg liker fort gjort, minstemann dro på ferie i dag morges så jeg er alene noen mnd og lager ikke mat i evigheter da

Du får lage noen store porsjoner som kan vare en halv uke av gangen :-)

Skrevet

Du får lage noen store porsjoner som kan vare en halv uke av gangen :-)

Men det gjør jeg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...