Gå til innhold

tretthet og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Jeg har lest noen ganger om bilkjøring og tretthet på psykiatri og lurer

litt på hvordan dere takler situasjonen.

Du skal på jobb og legger ikke merke til at du er litt trett før du

setter deg i bilen. Når

du har kjørt litt er du ikke så konsentrert som du skulle

ønske. Er nok litt trett likevel.

Kjører du innom nærmeste bussholdeplass og ringer etter noen som

kan kjøre deg videre?

Snur du og kjører hjem, for så å ringe arbeidsgiver at du blir forsinket for

du må ta bussen?

Kjører til jobb, men kjører litt mer forsiktig.

Eller gjør du noe annet?

Gjest tenker jeg
Skrevet

Jeg tenker at hvis en er så trett at en ikke klarer å kjøre til jobb, så har en lite¨på jobb å gjøre. Det er vel et større problem for de som kommer fra nattevakt dette.

Skrevet

Om du blir så trøtt en kort stund etter at du begynte å kjøre har jeg litt problemer med å tro at du følte deg helt våken i det du dro hjemmefra.

Jeg har dog opplevd å bli litt trøtt bak rattet når jeg har igjen et timinutt å kjøre og da er det bare å vrenge opp musikken og åpne bilvinduene. :o)

Skrevet

Jeg tenker at hvis en er så trett at en ikke klarer å kjøre til jobb, så har en lite¨på jobb å gjøre. Det er vel et større problem for de som kommer fra nattevakt dette.

Du kan godt fungere litt på jobb selv om du er for trett til å kjøre.

Det hadde blitt mange fraværsdager hvis vi skulle være hjemme fra jobb

hver gang vi er trette. Noen er ofte trette selv om de sover som de skal.

Det er lett å si at du skal la bilen stå når du er trett, men hvordan

fungerer det i praksis.

Skrevet

Om du blir så trøtt en kort stund etter at du begynte å kjøre har jeg litt problemer med å tro at du følte deg helt våken i det du dro hjemmefra.

Jeg har dog opplevd å bli litt trøtt bak rattet når jeg har igjen et timinutt å kjøre og da er det bare å vrenge opp musikken og åpne bilvinduene. :o)

Mye skal skje på en gang når du skal avgårde på jobb. Det er først

når du roer litt ned at trettheten merkes.

Åpne vinduene var ikke så dum idè.

Skrevet

Frisk, kjølig luft og høy musikk gjør underverker (men ikke klassisk, det kan visstnok gjøre vondt verre!), men er du virkelig, skikkelig trøtt sånn at du nesten ikke klarer å holde øynene oppe, så stopper du selvfølgelig.

Gjest togli
Skrevet

Jeg kan aldri kjøre mer enn en ca en halv time, for ingenting gjør meg ser søvnig enn bilkjøring (på tross av at jeg ellers er lys våken) :-/

Skrevet

Du vekker vel folk i alle husene du kjører forbi med vinduene oppe

og full musikk en tidlig morgen :-)

Skrevet

Du vekker vel folk i alle husene du kjører forbi med vinduene oppe

og full musikk en tidlig morgen :-)

Så tidlig om morgenen kjører jeg ikke. :o) Ikke spiller jeg så høyt heller, det tåler ikke ørene mine.

Skrevet

Jeg kjører selv om jeg er litt trøtt. Men stopper lenge før jeg begynner å duppe av. Bedre å sove noen minutter i veikanten da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...