Gjest lurer litt på dette Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har lest noen ganger om bilkjøring og tretthet på psykiatri og lurer litt på hvordan dere takler situasjonen. Du skal på jobb og legger ikke merke til at du er litt trett før du setter deg i bilen. Når du har kjørt litt er du ikke så konsentrert som du skulle ønske. Er nok litt trett likevel. Kjører du innom nærmeste bussholdeplass og ringer etter noen som kan kjøre deg videre? Snur du og kjører hjem, for så å ringe arbeidsgiver at du blir forsinket for du må ta bussen? Kjører til jobb, men kjører litt mer forsiktig. Eller gjør du noe annet? 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Jeg tenker at hvis en er så trett at en ikke klarer å kjøre til jobb, så har en lite¨på jobb å gjøre. Det er vel et større problem for de som kommer fra nattevakt dette. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Om du blir så trøtt en kort stund etter at du begynte å kjøre har jeg litt problemer med å tro at du følte deg helt våken i det du dro hjemmefra. Jeg har dog opplevd å bli litt trøtt bak rattet når jeg har igjen et timinutt å kjøre og da er det bare å vrenge opp musikken og åpne bilvinduene. ) 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Jeg tenker at hvis en er så trett at en ikke klarer å kjøre til jobb, så har en lite¨på jobb å gjøre. Det er vel et større problem for de som kommer fra nattevakt dette. Du kan godt fungere litt på jobb selv om du er for trett til å kjøre. Det hadde blitt mange fraværsdager hvis vi skulle være hjemme fra jobb hver gang vi er trette. Noen er ofte trette selv om de sover som de skal. Det er lett å si at du skal la bilen stå når du er trett, men hvordan fungerer det i praksis. 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Om du blir så trøtt en kort stund etter at du begynte å kjøre har jeg litt problemer med å tro at du følte deg helt våken i det du dro hjemmefra. Jeg har dog opplevd å bli litt trøtt bak rattet når jeg har igjen et timinutt å kjøre og da er det bare å vrenge opp musikken og åpne bilvinduene. ) Mye skal skje på en gang når du skal avgårde på jobb. Det er først når du roer litt ned at trettheten merkes. Åpne vinduene var ikke så dum idè. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Mye skal skje på en gang når du skal avgårde på jobb. Det er først når du roer litt ned at trettheten merkes. Åpne vinduene var ikke så dum idè. Frisk, kjølig luft og høy musikk gjør underverker (men ikke klassisk, det kan visstnok gjøre vondt verre!), men er du virkelig, skikkelig trøtt sånn at du nesten ikke klarer å holde øynene oppe, så stopper du selvfølgelig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Jeg tenker at hvis en er så trett at en ikke klarer å kjøre til jobb, så har en lite¨på jobb å gjøre. Det er vel et større problem for de som kommer fra nattevakt dette. Jeg kan aldri kjøre mer enn en ca en halv time, for ingenting gjør meg ser søvnig enn bilkjøring (på tross av at jeg ellers er lys våken) :-/ 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Mye skal skje på en gang når du skal avgårde på jobb. Det er først når du roer litt ned at trettheten merkes. Åpne vinduene var ikke så dum idè. Du vekker vel folk i alle husene du kjører forbi med vinduene oppe og full musikk en tidlig morgen :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Du vekker vel folk i alle husene du kjører forbi med vinduene oppe og full musikk en tidlig morgen :-) Så tidlig om morgenen kjører jeg ikke. ) Ikke spiller jeg så høyt heller, det tåler ikke ørene mine. 0 Siter
Speak Skrevet 18. juni 2010 Skrevet 18. juni 2010 Jeg kjører selv om jeg er litt trøtt. Men stopper lenge før jeg begynner å duppe av. Bedre å sove noen minutter i veikanten da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.