Gå til innhold

Skatteoppgjøret til høsten

Anbefalte innlegg

Gjest TheVisitor
Skrevet

Lurer på når man evt får brev om dette.Søkte om endel fradrag for sykdomsutgifter så er litt engstelig egentlig.

Jeg har ikke fått noe brev enda.

Gjest Tjokkleik
Skrevet

Hvis du lignes til høsten, får du ikke beskjed om ligningen før det. Tidligere når jeg var gift med en selvstendig næringsdrivende, fikk jeg kun et brev hvor det sto at jeg ble lignet sammen med mannen min til høsten. Evt hva jeg fikk av fratrekk, eller penger tilgode fikk jeg ikke vite før på høsten.

Mulig de har sluttet å sende ut besjed om dette på vårparten, for jeg kan ikke huske jeg mottok dette brevet de siste åra.

Skrevet

Hvis du lignes til høsten, får du ikke beskjed om ligningen før det. Tidligere når jeg var gift med en selvstendig næringsdrivende, fikk jeg kun et brev hvor det sto at jeg ble lignet sammen med mannen min til høsten. Evt hva jeg fikk av fratrekk, eller penger tilgode fikk jeg ikke vite før på høsten.

Mulig de har sluttet å sende ut besjed om dette på vårparten, for jeg kan ikke huske jeg mottok dette brevet de siste åra.

Men da har du allerede fått beskjed om ligning til høste i og med utsendelse av selvangivelsen (slik som jeg selv har). Men det finnes enkelte som ikke får en slik beskjed i og med utsendelsen av selvangivelsen, og dersom det av ulike gruner er slik at skattekontoret ikke kan ferdigstille denne ligningen nå i juni, får de et brev om at de først får skatteoppgjør til høsten.

Skrevet

Jeg har bare fått oppgjøret en gang om høsten og jeg søker om sykdomsfradrag hvert år.

Gjest Nerda
Skrevet

Men da har du allerede fått beskjed om ligning til høste i og med utsendelse av selvangivelsen (slik som jeg selv har). Men det finnes enkelte som ikke får en slik beskjed i og med utsendelsen av selvangivelsen, og dersom det av ulike gruner er slik at skattekontoret ikke kan ferdigstille denne ligningen nå i juni, får de et brev om at de først får skatteoppgjør til høsten.

Forvirrende systemer, men jeg opplevde å fo høst-oppgjør en gang.

Da sendte jeg inn selvangivelsen og gledet meg til å få igjen temmelig mye penger i følge foreløpig ligning. Dessverre hadde jeg søkt om et særfradrag for sykdomsutgifter, og takken for det var høst-oppgjør og et avlsag. Jeg fikk brev om dette. Dessverre husker jeg ikke ordrett hva som sto der utover noe om at det ikke er bestemt spesielt hvem som får skatteoppgjøret når. Det sto enkelt og greit at jeg ville få oppgøret i oktovber. Tror jeg fikk det i slutten av mai/starten av juni.

Skrevet

Forvirrende systemer, men jeg opplevde å fo høst-oppgjør en gang.

Da sendte jeg inn selvangivelsen og gledet meg til å få igjen temmelig mye penger i følge foreløpig ligning. Dessverre hadde jeg søkt om et særfradrag for sykdomsutgifter, og takken for det var høst-oppgjør og et avlsag. Jeg fikk brev om dette. Dessverre husker jeg ikke ordrett hva som sto der utover noe om at det ikke er bestemt spesielt hvem som får skatteoppgjøret når. Det sto enkelt og greit at jeg ville få oppgøret i oktovber. Tror jeg fikk det i slutten av mai/starten av juni.

Denne var kanskje til trådstarter? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...