Gå til innhold

nhd er du enig

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmåltegn
Skrevet

du som virker som en særegen mann er du enig sjenerelt enig med psykologkollegene dine eller mye uenig,er du sær eller bare virker sånn

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er oftest enig med psykologene på avdelingen. Det er faglig sterke og meget oppegående fagpersoner. Bl.a. driver to av dem psykologibloggen.no

Gjest spørsmåltegn
Skrevet

Jeg er oftest enig med psykologene på avdelingen. Det er faglig sterke og meget oppegående fagpersoner. Bl.a. driver to av dem psykologibloggen.no

resten av landet da

Skrevet

resten av landet da

Psykologer i resten av landet er da ikke en ensartet gruppe. Dessuten har jeg lite med dem å gjøre, og jeg kan da ikke vite om jeg er enig med dem eller ikke. Jeg er sikkert enig med mange og uening med mange.

Det finnes dessverre mange nedsnødde psykologer som lever mer etter trosretninger og ideologi enn etter moderne psykologisk vitenskap.

Hvorfor er dette interessant?

Gjest åppåned
Skrevet

Psykologer i resten av landet er da ikke en ensartet gruppe. Dessuten har jeg lite med dem å gjøre, og jeg kan da ikke vite om jeg er enig med dem eller ikke. Jeg er sikkert enig med mange og uening med mange.

Det finnes dessverre mange nedsnødde psykologer som lever mer etter trosretninger og ideologi enn etter moderne psykologisk vitenskap.

''Det finnes dessverre mange nedsnødde psykologer som lever mer etter trosretninger og ideologi enn etter moderne psykologisk vitenskap.''

Det er vel nettopp dette det reageres på. Det virker som om du synes at psykologer har mindre peiling enn psykiatere. Det burde vel finnes vel så mange nedsnødde psykiatere?

Gjest Nerda
Skrevet

''Det finnes dessverre mange nedsnødde psykologer som lever mer etter trosretninger og ideologi enn etter moderne psykologisk vitenskap.''

Det er vel nettopp dette det reageres på. Det virker som om du synes at psykologer har mindre peiling enn psykiatere. Det burde vel finnes vel så mange nedsnødde psykiatere?

Det finnes nedsnødde psykiatere, og det finnes kankende gode. Jeg har vært pasient hos begge kategorier.

Men jeg tror kanskje NHD har grunn til å føle en langt sterkere medisinsk kompetanse enn psykologene. Jeg har vært borti psykologer som har rådet meg til å ta Nozinan i stetdet for benzo ved uro på dagtid! Dette var en vikar for den faste psykologen min, som ikke legger seg oppi den medikamentelle behandlingen utover hva psykiateren min sier. Jeg fortalte dette til psykiateren min, og hun steila og sa at "den psykologen skal jeg ta en alvorlig prat med".

Det finnes tullinger i alle profejsoner.

Gjest åppåned
Skrevet

Det finnes nedsnødde psykiatere, og det finnes kankende gode. Jeg har vært pasient hos begge kategorier.

Men jeg tror kanskje NHD har grunn til å føle en langt sterkere medisinsk kompetanse enn psykologene. Jeg har vært borti psykologer som har rådet meg til å ta Nozinan i stetdet for benzo ved uro på dagtid! Dette var en vikar for den faste psykologen min, som ikke legger seg oppi den medikamentelle behandlingen utover hva psykiateren min sier. Jeg fortalte dette til psykiateren min, og hun steila og sa at "den psykologen skal jeg ta en alvorlig prat med".

Det finnes tullinger i alle profejsoner.

Man kan jo ikke forvente at en psykolog kan noe særlig om medisiner. De har tross alt 6 år med psykologi og ikke medisin. Medisiner får leger og psykiatere ta seg av.

En psykolog er dessuten ikke nødvendigvis en dårlig psykolog dersom h*n ikke kan operere ut en blindtarm heller ;-)

Skrevet

NHD virker på meg som en meget flink psykriater.

ink1365380698
Skrevet

Klart en psykiater er bedre enn en psyklolog!!! Det sier seg selv .De har studert både kropp og sjel og dette henger jo sammen.

Gjest åppåned
Skrevet

Klart en psykiater er bedre enn en psyklolog!!! Det sier seg selv .De har studert både kropp og sjel og dette henger jo sammen.

Jeg kjenner en som snart er ferdig lege og hun sier at det er skremmende lite psykiatri i studiet. Det meste er frivillig lesning.

En psykolog har 6 år med psykologi. Psykiatere har nesten bare somatikk først og så praksis og veiledning på forskjellige steder etterpå.

Dersom man trenger medisinvurdering og oppfølgning så er selvsagt en psykiater best.

Jeg tror ikke det er mulig å si at det ene er bedre enn det andre. Jeg har ingen spesiell formening om hva som er best, men jeg synes det er feil å si at psykologer ikke er dyktige bare fordi de ikke har like mye kunnskap om somatikk. Det kommer helt an på hva man trenger hjelp til og selvsagt også kunnskapen til og kjemi med behandleren.

Skrevet

Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg ble spurt om psykologer og svarte om psykologer.

Det er meningsløst å diskutere om psykologer eller psykiatere er best. Best i hva eller til hva?

Gjest åppåned
Skrevet

Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg ble spurt om psykologer og svarte om psykologer.

Det er meningsløst å diskutere om psykologer eller psykiatere er best. Best i hva eller til hva?

Ok. Jeg bare reagerte på at du bare snakket om nedsnødde psykologer og ikke nedsnødde psykiatere :)

Jeg er enig i at det blir håpløst å si at psykologer er bedre enn psykiatere og omvendt. De har begge en lang utdannelse som absolutt er til hjelp.

Gjest spørsmåltegn
Skrevet

interesant pga du har bastante meninger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...