Gå til innhold

God dobbelseng

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe ny dobbelseng og madrassen må være god, men ikke for dyr....

Noen som vet om rimelige senger som faktisk også er gode å ligge i?

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Lillemus

3

• Colette

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Jysk har mye bra i senger. Jeg har nettopp kjøpt ny madrass, den var herlig å ligge på i de to minutter, jeg prøvde den i butikken.

Gjest togli
Skrevet

Jysk har mye bra i senger. Jeg har nettopp kjøpt ny madrass, den var herlig å ligge på i de to minutter, jeg prøvde den i butikken.

Jøss...jeg tenker automatisk at Jysk har dårlig kvalitet, men er kanskje verdt å prøve...

Skrevet

Jøss...jeg tenker automatisk at Jysk har dårlig kvalitet, men er kanskje verdt å prøve...

Vi har rammemadrasser fra Jysk, kosta vel rundt 2000 på salg for noen år siden. Jeg sover forsåvidt godt, men kunne tenkt meg noe bedre. Jensen f.eks... *drømmer*

Gjest togli
Skrevet

Vi har rammemadrasser fra Jysk, kosta vel rundt 2000 på salg for noen år siden. Jeg sover forsåvidt godt, men kunne tenkt meg noe bedre. Jensen f.eks... *drømmer*

Må finne meg en riking før jeg kan kjøpe en Jensen ;-P

Gjest høstløv
Skrevet

Det er 15 års garanti på den madrassen, jeg kjøpte.

Gjest togli
Skrevet

Det er 15 års garanti på den madrassen, jeg kjøpte.

ok!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg kjøpte meg Svane Zenit Kontinentalmadrass for litt siden til 15.000,- ca. Kjempegod! Jeg ville investere i en god madrass, og en madrass har man jo i mange år. Madrassen jeg kjøpte har jeg 15års garanti på. Hvis du tenker over hvor mange kroner du bruker pr år om du betaler 15K og har madrassen i 10-15 år, så er det vel verdt det. God søvn er viktig for meg og nå sover jeg som en prinsesse! :-)

Btw: min erfaring med madrasser fra Jysk er at det blir "liggemerker" (groper) i madrassen etter en viss tid. Nå er det en stund siden jeg brukte en jyskmadrass, men det fristet ikke til gjentagelse. Det sier seg selv at en madrass til 15K er av en helt annen kvalitet enn en til 2K. (Jeg fant forresten madrasser til over 80K!! da jeg var og kjøpte min.)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg kjøpte meg Svane Zenit Kontinentalmadrass for litt siden til 15.000,- ca. Kjempegod! Jeg ville investere i en god madrass, og en madrass har man jo i mange år. Madrassen jeg kjøpte har jeg 15års garanti på. Hvis du tenker over hvor mange kroner du bruker pr år om du betaler 15K og har madrassen i 10-15 år, så er det vel verdt det. God søvn er viktig for meg og nå sover jeg som en prinsesse! :-)

Btw: min erfaring med madrasser fra Jysk er at det blir "liggemerker" (groper) i madrassen etter en viss tid. Nå er det en stund siden jeg brukte en jyskmadrass, men det fristet ikke til gjentagelse. Det sier seg selv at en madrass til 15K er av en helt annen kvalitet enn en til 2K. (Jeg fant forresten madrasser til over 80K!! da jeg var og kjøpte min.)

Du kan da ikke kvalitetsstemple alle madrasser fra Jysk som "ikke godkjent" for om du har hatt en billigmadrass fra Jysk og ikke vært fornøyd. Det finnes mange forskjellige madrasser i forskjellige priskatagorier hos Jysk.

Man får som regel det en betaler for, og en madrass til 2K er en billigmadrass, og da kan du ikke forvente den beste kvalitet.

Gjest togli
Skrevet

Takk for synspunkt - må tenke på det ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du kan da ikke kvalitetsstemple alle madrasser fra Jysk som "ikke godkjent" for om du har hatt en billigmadrass fra Jysk og ikke vært fornøyd. Det finnes mange forskjellige madrasser i forskjellige priskatagorier hos Jysk.

Man får som regel det en betaler for, og en madrass til 2K er en billigmadrass, og da kan du ikke forvente den beste kvalitet.

Det er noen år siden jeg kjøpte jyskmadrassen og prisen på tilsvarende er nok noe mer nå. Jysk står ikke for meg som kvalitet. Der er helt sikkert greie madrasser, men jeg velger heller en som er litt dyrere og med stor sansynlighet er av bedre kvalitet, og ser på det som en god investering mtp god søvn i mange år fremover. Det ser ut til at andre er fornøyd med sin jyskmadrass og for alt jeg vet hører togli mer på dem enn på meg. :-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''den var herlig å ligge på i de to minutter, jeg prøvde den i butikken.''

Å prøveligge en madrass i to minutter i butikken kan vel knapt kalles en god test..?

Gjest togli
Skrevet

Det er noen år siden jeg kjøpte jyskmadrassen og prisen på tilsvarende er nok noe mer nå. Jysk står ikke for meg som kvalitet. Der er helt sikkert greie madrasser, men jeg velger heller en som er litt dyrere og med stor sansynlighet er av bedre kvalitet, og ser på det som en god investering mtp god søvn i mange år fremover. Det ser ut til at andre er fornøyd med sin jyskmadrass og for alt jeg vet hører togli mer på dem enn på meg. :-)

Jeg sjekka madresstesten og der kom en madrass fra Ikea ut som best i test :) Rundt10 000 kroner rimeligere enn en Jensen f.eks.

Gjest høstløv
Skrevet

''den var herlig å ligge på i de to minutter, jeg prøvde den i butikken.''

Å prøveligge en madrass i to minutter i butikken kan vel knapt kalles en god test..?

Mener du at jeg skulle legge meg til der hele dagen for å prøve den?

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg sjekka madresstesten og der kom en madrass fra Ikea ut som best i test :) Rundt10 000 kroner rimeligere enn en Jensen f.eks.

Mannen min har Jensen seng, vi kjøpte den for at han skulle ligge godt, men han synes ikke at sengen er noe god, enda vi betalte en god del for den.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Da er det sikkert et godt kjøp! :-) Du sparer i alle fall noen kroner. Jeg testet flere madrasser før jeg endte opp med den jeg har nå. Jeg sier ikke at de dyre madrassene er best, men når man skal kjøpe noe generelt viser det seg at kvaliteten er bedre når prisen er høyere. Jeg kjøper veldig sjeldent dyre ting, for det har jeg ikke råd til, men en kvalitetsmadrass er for meg en god investering, derfor prioriterte jeg å bruke litt ekstra penger på den.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Mener du at jeg skulle legge meg til der hele dagen for å prøve den?

Mulig du syns to minutter er nok. Jeg var sikkert minst 30 minutter i butikken den gangen jeg kjøpte min. Da prøvelå jeg tre ulike madrasser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...