Gå til innhold

God dobbelseng

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Uten å ha veldig belegg for det jeg sier, tror jeg at jeg ville satset på en av de bedre madrassene fra Ikea om jeg skulle ha en billigmadrass. Den varer nok ikke like lenge som de ordentlig gode madrassene, men koster jo en brøkdel.

Selv har vi en nydelig Hästens-seng! :))

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Lillemus

3

• Colette

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Vi kjøpte Tempur, og er veldig fornøyd. Tok noen uker å venne seg til den da, men nå syns jeg den er veldig god :o) Den typen vi har koster vel 19 990 til vanlig, men er ofte 25 % på dem.

Gjest høstløv
Skrevet

Mulig du syns to minutter er nok. Jeg var sikkert minst 30 minutter i butikken den gangen jeg kjøpte min. Da prøvelå jeg tre ulike madrasser.

Jeg prøvde å ligge på flere forskjellige madrasser, men det å kjøpe madrass handler om mer enn å prøveligge den, bruke tid på å undersøke hvordan madrassen er bygget opp, hvilken type fjærer det er brukt og hvilke materialer den ellers består av. Se på utsnitt av hvordan madrassen er inni osv.

Vi brukte mye mer tid i butikken enn to minutter før vi bestemte oss oss, men jeg lå ikke på madrassen så veldig lenge.

Gjest Elextra
Skrevet

Pass forresten på å velge riktig hardhet!

Før jeg kjøpte siste sengen trodde jeg i min villarelse at jeg foretrakk litt harde senger.

Nå har jeg "soft" madrass og det er helt nydelig!

Om du er forholdsvis slank bør du antakelig absolutt prøve en ordentlig myk madrass, men forsøk (en stund)! Ligg på siden og forsøk å kjenne etter i hvilken seng hele ryggraden er mest mulig vannrett.

Gjest prinsessen på erten jeg
Skrevet

Før jeg kjøpte siste sengen trodde jeg i min villarelse at jeg foretrakk litt harde senger.

Om du er forholdsvis slank bør du antakelig absolutt prøve en ordentlig myk madrass, men forsøk (en stund)! Ligg på siden og forsøk å kjenne etter i hvilken seng hele ryggraden er mest mulig vannrett.

Jeg har det motsatte problemet, selv om jeg ikke er tykk. Jeg har en middels hard svanemadrass nå, og jeg sover så dårlig på den at jeg ikke holder det ut. Den er alt for myk for meg, men jeg ser ikke at jeg har råd til å investere i en hardere en akkurat nå. Jeg har tidligere hatt problemer med rygg og bekken, og for meg er det tydeligvis bedre med en madrass som støtter litt bedre. Nå er skrekken min å kjøpe en ny madrass som enten er for myk eller for hard.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet, selv om jeg ikke er tykk. Jeg har en middels hard svanemadrass nå, og jeg sover så dårlig på den at jeg ikke holder det ut. Den er alt for myk for meg, men jeg ser ikke at jeg har råd til å investere i en hardere en akkurat nå. Jeg har tidligere hatt problemer med rygg og bekken, og for meg er det tydeligvis bedre med en madrass som støtter litt bedre. Nå er skrekken min å kjøpe en ny madrass som enten er for myk eller for hard.

Det kan sikkert være forskjell på hva man liker og trenger. Men dyre madrasser har god spenst selv om de er myke. Helt enig i at myke madrasser i form av helt bløte er pyton.

Skrevet

Jeg sjekka madresstesten og der kom en madrass fra Ikea ut som best i test :) Rundt10 000 kroner rimeligere enn en Jensen f.eks.

Pass på at du kjøper den hard nok! Jeg hadde rammemadrass fra Ikea, den var forsåvidt grei nok om jeg lå alene på den, men når gubben kom inn i mitt liv og vi skulle dele seng ble det håpløst. Han er ca. 22 kg tyngre enn meg og rullet inn på midten av madrassen mens jeg ble liggende i en smal "bakke" på siden...

Gjest Elextra
Skrevet

Pass på at du kjøper den hard nok! Jeg hadde rammemadrass fra Ikea, den var forsåvidt grei nok om jeg lå alene på den, men når gubben kom inn i mitt liv og vi skulle dele seng ble det håpløst. Han er ca. 22 kg tyngre enn meg og rullet inn på midten av madrassen mens jeg ble liggende i en smal "bakke" på siden...

Huff, dette minner meg om min gamle (rimelige) Ikea-madrass. Der hadde man også etterhvert en lei tendens til å rulle mot midten.

Madrassen vi har nå har heldigvis ikke slike tendenser. Dessuten består den av to 80 cm.-madrasser og en felles overmadrass, genialt om en ønsker ulik hardhet eller sover lett og ergrer seg over den andres nattlige krumspring.

Skrevet

Du tror du som fryser om natta burde kjøpt en rimelig madrass og heller kjøpt en tempur overmadrass. Den holder godt på varmen og jeg elsker min.

Skrevet

Jeg synes Ikea sine Sultan-madrasser er gode. Har hatt den siden 2001 og er ennå like god.

Test de ut hos ikea og ikke ha hastverk :)

Størrelsene på madrassene er anerledes enn de 'vanlige' madrassene, derfor må du nok kjøpe sengtøyet på ikea og. Men jeg har ikke noe å utsette på de heller :)

Gjest togli
Skrevet

Mannen min har Jensen seng, vi kjøpte den for at han skulle ligge godt, men han synes ikke at sengen er noe god, enda vi betalte en god del for den.

Problemet er at det er så mange varianter også.. Hard, myk, midt i mellom osv... :/

Gjest togli
Skrevet

Da er det sikkert et godt kjøp! :-) Du sparer i alle fall noen kroner. Jeg testet flere madrasser før jeg endte opp med den jeg har nå. Jeg sier ikke at de dyre madrassene er best, men når man skal kjøpe noe generelt viser det seg at kvaliteten er bedre når prisen er høyere. Jeg kjøper veldig sjeldent dyre ting, for det har jeg ikke råd til, men en kvalitetsmadrass er for meg en god investering, derfor prioriterte jeg å bruke litt ekstra penger på den.

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg, men pga skilsmisse må det spares på kronene ;) Jeg har sagt at eksen kan få senga vår (Svane).. Føler liksom at det blir feil å invitere en evt ny type i senga eksen har sovet i ;-P

Gjest togli
Skrevet

har du flyttet nå?

Nei, han får seg trolig leilighet fra 1.september....

Gjest togli
Skrevet

Uten å ha veldig belegg for det jeg sier, tror jeg at jeg ville satset på en av de bedre madrassene fra Ikea om jeg skulle ha en billigmadrass. Den varer nok ikke like lenge som de ordentlig gode madrassene, men koster jo en brøkdel.

Selv har vi en nydelig Hästens-seng! :))

Ja, kjøper jeg fra Ikea så blir det den beste de har, så er jeg rimelig trygg på at den er bra.

Gjest togli
Skrevet

Vi kjøpte Tempur, og er veldig fornøyd. Tok noen uker å venne seg til den da, men nå syns jeg den er veldig god :o) Den typen vi har koster vel 19 990 til vanlig, men er ofte 25 % på dem.

Jeg har tempur overmadrass og er avhengig;)

Kommer nok til å bruke den i den nye senga også.. Over ti år gammel, så burde kanskje vurdere en ny....

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg er slank og ganske lett, så jeg kan sikkert ha ei myk seng... Får prøve ut forskjellige før jeg bestemmer meg :)

Gjest togli
Skrevet

Hehe, samme problem her.. Eksen er 40 kg tyngre enn meg ;)

Vi løste det ved at jeg har tempur overmadrass og han brukte overmadrassen som hørte til senga (la den dobbelt).

Gjest togli
Skrevet

Du tror du som fryser om natta burde kjøpt en rimelig madrass og heller kjøpt en tempur overmadrass. Den holder godt på varmen og jeg elsker min.

Har det ;)

Tror jeg kommer til å fortsette å bruke den, ja :)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har tempur overmadrass og er avhengig;)

Kommer nok til å bruke den i den nye senga også.. Over ti år gammel, så burde kanskje vurdere en ny....

Tempur overmadrass har 15 års garanti, min er mer enn 15 år og like god enda.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes Ikea sine Sultan-madrasser er gode. Har hatt den siden 2001 og er ennå like god.

Test de ut hos ikea og ikke ha hastverk :)

Størrelsene på madrassene er anerledes enn de 'vanlige' madrassene, derfor må du nok kjøpe sengtøyet på ikea og. Men jeg har ikke noe å utsette på de heller :)

Den første senga vi hadde var Sultan. Den lever fortsatt i beste velgående som gjesteseng og er 21 år gammel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...