Gå til innhold

Finne ut av ting selv?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Når du ikke svarer er det fordi du da ikke vet noe om saken?

Feks hvor vidt min psykiater er diplomatisk med meg eller om man kan få utskrevet oxytocin?

Jeg ser at det finnes ikke noe svar fra før om mine spørsmål og dessuten kan man jo kjøpe seg en famakologibok og selv faktisk regne ut og lese seg til en del av medisindoseringene, halveringstider, bivirkninger, som her er et stadig tilbakevendende tema.

Mine spørsmål finner man ikke svar på i en bok, det er det som er så fortvilende. Kunne jeg slått dem opp i en bok hadde alt vært bra. Eller bare regnet ut min egen medisindose hvis jeg hadde noen, så flott.

Dessuten kunne du jo anbefale felleskatalogen og en farmakologibok eller to. Jeg syns felleskatalogen er spennende å lese selv om jeg ikke går på faste medisiner,

Jeg har illustrert farmakologi bind 1 og 2 av Simonsen m.fl. den er lettlest og interessant.

Hvis jeg ble lege tror jeg at jeg skulle anbefalt mine pasienter å kjøpe seg noen bøker og sette seg litt mere inn i sitt eget sykdomsbilde hvis de hadde mulighet for det.

Videoannonse
Annonse
Gjest mener jeg
Skrevet

Det er ikke slik at NHD svarer på alle spørsmål. Han velger selv hva han vil svare på. Så langt har du vel fått like mange svar på ting du har lurt på som andre som skriver inn. NHD vurderer vel også nytteverdien for andre, når han velger ut spørsmål han vil besvare. Jeg tror ikke det er grunn til å tenke at han svarer på det han vet svaret på, og lar være å svare på det andre. Men det er nå slik her at han bare skal svare på et visst anntall innlegg i uken, og velger ut hvilke selv.

Skrevet

''Når du ikke svarer er det fordi du da ikke vet noe om saken?''

Du kan da ikke seriøst mene at du forventer at NHD svarer på alle spørsmålene her inne?

Skrevet

Hvis NHD skulle svare på alle spørsmål, hvordan skulle han få tid til andre oppgaver. Du skjønner den ?

ink1365380698
Skrevet

''Når du ikke svarer er det fordi du da ikke vet noe om saken?''

Du kan da ikke seriøst mene at du forventer at NHD svarer på alle spørsmålene her inne?

Hadde vært best med betaling som på resten av DOL. Så hadde man vært garantert svar. Det kan man imidlertid på lommelegen, men etter å ha hengt her inne så mange år stoler jeg mest på NHD. Så da får man bare håpe på svar da!!!

Skrevet

Det er ikke slik at NHD svarer på alle spørsmål. Han velger selv hva han vil svare på. Så langt har du vel fått like mange svar på ting du har lurt på som andre som skriver inn. NHD vurderer vel også nytteverdien for andre, når han velger ut spørsmål han vil besvare. Jeg tror ikke det er grunn til å tenke at han svarer på det han vet svaret på, og lar være å svare på det andre. Men det er nå slik her at han bare skal svare på et visst anntall innlegg i uken, og velger ut hvilke selv.

Tror virkelig at han svarer på mer enn det han må, det skal han ha. At dere behandler han som en gud, og at han i visse tilfeller er egen og påståelig er en annen side av saken. Medisinske spm svarer han helt sikkert på på en tilfredstillende måte.

Gjest mener jeg
Skrevet

Tror virkelig at han svarer på mer enn det han må, det skal han ha. At dere behandler han som en gud, og at han i visse tilfeller er egen og påståelig er en annen side av saken. Medisinske spm svarer han helt sikkert på på en tilfredstillende måte.

Vet ikke hva jeg har skrevet som får deg til å sette meg i en gruppe som tillegger NHD større betydning enn en bør tillegge en lege. Personlig synes jeg at NHd er en dugandes psykiater, noe firkantet, men korrekt etter boken. Han har tydeligvis mye kunnskap rundt medisiner og diagnostisering. Det er også mitt inntrykk at han bryr seg om den rollen han kan ha og utøve via dette forumet, og strekker seg lenger enn han får betalt for eller må. Jeg tror ikke han hopper over de spørsmålene han ikke kan, hvis han anser dem for å være noe han som psykiater burde kunne noe om. Da trigger det sikkert lærelysten.

Jeg er blant dem som ikke tenker høyere tanker om psykologer og psykiatere enn andre jeg treffer. Jeg har truffet så mange av dem som var noen skikkelige idioter, og da faller legestanden ned fra pidestallen, om de da noen gang har vært der oppe. Men jeg har også merket meg at enkelte ser opp til NHD, og tror fenomenet skyldes at tilgangen til hjelp er så lav. Når Gud selv ikke hjelper, er det legene som man kan ty til for hjelp som neste på listen. Da er det lett at noen kan tillegge dem for stor betydning, for de er kanskje de eneste som kan hjelpe i nøden. Fra et behandlingssynspunkt er det ikke bare dumt, da å tillegge behandleren stor betydning faktisk kan være med på å gi en bedre hjelp, jamfør forskning om terapirelasjonens store betydning for tilfriskning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...