Gå til innhold

Blødninger og hormonspiral


Gjest obob

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er vanlig ang hormonspiralen og blødninger. Satte den inn i midten av mars, og vet det er vanlig å blø +/- 3 mnd.

De første 5-6 ukene brukte jeg gul ob hver dag, og bind om natta. Så fikk jeg plutselig blødningsfrie dager, og dristet meg til å gå uten noe. Så tørket jeg meg etter å ha vært på do, oppdaget blod og måtte bruke truseinnlegg noen uker. Så noen dager opphold igjen, før det nå nok en gang har begynt å blø såpass at jeg må skifte ob (gul) i løpet av dagen.

Er dette vanlig?? Greit at det kan blø noen mnd, men skal mengden variere slik? Holder på å bli gal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe herk

Tja, jeg blødde i seks måneder. Det vil si at jeg tok den ut to dager før det halve året var gått for å få igjen pengene for den. Ikke noe vellykket for meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg blødde i seks måneder. Det vil si at jeg tok den ut to dager før det halve året var gått for å få igjen pengene for den. Ikke noe vellykket for meg altså.

Kan man få igjen penger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde det gående i ni mnd da gav jeg f og fkk pella skiten ut igjen.

Uff, er det mulig.. og jeg har, ironisk nok, fått satt den i pga store, uregelmessige blødninger. Men før spiralen hadde jeg hvertfall 10-12 blødningsfrie dager i mnd, nå har jeg så godt som ingen. Bye bye seksualliv. :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe herk

Kan man få igjen penger??

Den tiden jeg prøvde dette var det slik at hvis en på grunn av bivirkninger tok den ut før det var gått et halvt år, så kunne en få igjen pengene. Den var jo dyr å sette inn, når alt man fikk ut av det var trøbbel. Jeg vet ikke om det er slik nå, men forhør deg med legen din eller gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg sleit med småblødninger i ni mnd og ga tilslutt opp...tok den ut :-/

En jeg kjenner var kjempefornøyd første gang hun brukte hormonspiral. Slapp mens osv.

Andre gang fikk hun samme problem som meg og måtte ta den ut. Nå bruker hun for tredje gang og da uten problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nerda

Det er normalt. Jeg hadde mer eller mindre blødninger i rundt 4 mnd etter innsetting. Gynekologen ba meg være tolmodig, og jeg skal hilse å si at hun med det mente VELDIG tålmodig. Nå har jeg hatt den i fire år, men den funker bare halvveis. Jeg hadde et salig blodbad hver måned, og valgte spiral i håp om at det skulle gjøre meg i stand til å fungere som folk hele mnd. Men jeg har alltid hatt rotete blødninger etter at jeg fikk den. Hadde jeg vært seksuelt aktiv ville jeg tatt den ut for lenge siden og brukt annen prevensjon. Jeg har tenkt å få fjernet spiralen nå. Tida er jo nesten ute allikevel. Vurdere andre tiltak. De kraftige blødningene jeg hadde kan ha vært en medisinbivirkning.

Men... De heldige spiralbrukerne mister mensen (i alle fall ville jeg like å slippe den). Samtidig føler jeg meg temmelig ufresh av langvarige blødninger selv om de er svært små.

Konlusjon: Spiralen er en gedigen tålmodighetsprøve for mange. Noen er den ikke ment for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ino1365381263

hmm høres ikke ok ut...

Selv har jeg hatt hormonspiral i 3 runder, to av gangene har jeg hatt småblødninger noen uker etter innsetting, mellom 2. og 3. var det ingen opphold mellom uttak og ny innsetting, og heller ingen bløsninger. Ellers så har mensen uteblitt helt.

Har ikke hatt menstrasjon på 11 år nå og kan ikke si jeg savner det nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende situasjon i flere måneder. Men NÅ er jeg helt blødningsfri :) Deilig, etter mange år med voldsomme mestruasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...