Gå til innhold

Truxal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en person som lurte på om det hadde kommet noen nye mediakmenter i forhold Truxal som personen mente - med rette er et gammelt medikament.

Ja, Truxal kom på markedet i 1959. Det er jo en stund siden, men det betyr ikke at Truxal er dårlig legemiddel.

Dispril - Asperin, kom i 1853 ! Fremdeles i salg.

Legemidler som har vist seg å ha en god effekt, kan brukes meget lenge! Et eksempel til er Librium - det første benzodiazepin som ble lansert i 1955. Valium (diazepam) kom i 1960.

Det finnes også mange andre legemidler som er brukt og blir brukt uavhengig om når de ble lansert fordi de virker bra.

Videoannonse
Annonse
Gjest truxal
Skrevet

Jeg bruker truxal til å sove på, da jeg ikke lenger ønsker å bruke imovane. Fungerer bra, og jeg har ikke merket noen bivirkninger på så lave doser.

Gjest Med mulig feil diagnose
Skrevet

Jeg bruker truxal til å sove på, da jeg ikke lenger ønsker å bruke imovane. Fungerer bra, og jeg har ikke merket noen bivirkninger på så lave doser.

Fint det funker for deg. Funket ikke på meg selv i høye doser.

Gjest Nerda
Skrevet

Fint det funker for deg. Funket ikke på meg selv i høye doser.

Alder står ikke i forhold til effekt alltid nei. Noen av de gamle medisinene har nok litt flere bivirkninger i baklomma, men ikke nødvendigvis. Imidlertid behøver man ikke få de. Jeg har brukt Truxal som benzo-alternativ fordi jeg er redd for avhengighet. Jeg får imidlertid ikke sove på 30 mg. Tror jeg da måtte hatt en del mer. Sarotex er et gammelt såkalt tricyklisk ad, De man hadde før SSRI-ene kom. Jeg sover godt på det, og har ikke noe bivirkninger. Efexor fikk jeg flere bivirknger av, og det er jo ganske nytt. Bla høyt blodtrykk som krevde behandling i seg selv. LItium er ikke nytt, og det har trolig gitt meg et langt bedre liv - uten nevneverdige bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...