Gå til innhold

Er mennesker onde?

Gjest Paranoid for det meste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler det slik. Det har ført til at jeg bærer nag til de fleste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må ofte slite, eller å anstrege oss for å gjøre det gode, eller vi har en tendens til å drages på det onde, da på forskjellige måter selvfølgelig. Så sånn sett kan vi vel ikke si at vi er gode, men kan fremelske det, eller lære å gjøre det. Men vi kan heller ikke si at vi en onde, hvis vi ikke praktiserer ondskap da.

Skrevet

Tror det kan hjelpe å bare fokusere på seg selv og ikke hva andre måtte tenke/mene. Se på dem som statister i livet ditt.

Gjest liker mennesker
Skrevet

Jeg mener man er ond dersom man skader, sårer eller krenker andre med fullt overlegg. Altså at man har planlagt det for at en annen skal få det vondt. Tror ikke så mange gjør det egentlig. Så jeg mener at de fleste mennesker ikke er onde.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg beklager å si det, men de fleste mennesker vet ikke hvem du er, og selv blant de som vet det er det et mindretall som bruker særlig tankekraft på deg.

Min erfaring er at de fleste har nok med seg selv og en liten krets rundt seg.

Skrevet

Jeg beklager å si det, men de fleste mennesker vet ikke hvem du er, og selv blant de som vet det er det et mindretall som bruker særlig tankekraft på deg.

Min erfaring er at de fleste har nok med seg selv og en liten krets rundt seg.

Du trenger ikke å beklage. Det var oppmuntrende å lese.

Gjest Og jeg er faktisk verdens snilleste :) mener jeg
Skrevet

Det er veldig typisk folk som er langt nede å begynne å hate mennesker, ser ofte at de blir ekstreme dyrevernere og hater mennesker over alt på jord, mennesker er onde osv. Jeg er enig i at det er mye ondskap i verden,

men jeg tror nok de færreste er onde. Jeg mener det er noe godt i de fleste.

Det er mye misforståelser ute og går i verden, og litt derfor tror jeg det skjer så mye ondt.

Vi må bare være et godt eksempel selv og vise at det fortsatt finnes gode mennesker,

for det tror og vet jeg finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...