Gå til innhold

Har dere tegnet uføre forsikring på deres barn?

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Holder nå på og tegne uføre forsikring på våre to tenåringer. Fra før har jeg barne og ungdomssforsikring i srbank.

Men har funnet ut at det absolutt mest kurante er egentlig uførepensjon. Det er så mange som blir uføre (inkl.meg ) at en bør være føre var.

Er det andre som har gjort det? Pris? Her skal vi betale samlet pr mnd kr 430. Er det dyrt, billig?

Skrevet

Vi har nettopp tegnet forsikring for ett barn. Jeg husker ikke helt nøyaktig beløpet, men mener det var rundt 2500 kr/år.

Skrevet

Har kun Barnas trygghetskonto gjennom Postbanken og da får en gratis forsikring. Å bruke masse penger på forsikringer som mest sannsynlig har så mange ekskluderende vilkår at en aldri vil få en krone utbetalt, det gjør jeg bare ikke.

Sparer barnetrygden, da. Og ungen arver jo huset.

Gjest Elextra
Skrevet

Uten å ha greie på forsikringen du nå har eller lignende vil jeg bare minne om at det er stor forskjell på uføreforsikring som dekker uførhet grunnet sykdom og den som dekker uførhet grunnet ulykke. Førstnevnte er dyr, sistnevnte billig.

Antar du har sistnevnte.

Skrevet

Vi har tegnet forsikring på snuppa. Den gjelder ved både sykdom og ulykke. Men det er ikke en uførepensjon med mnd. utbetalinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...