Gå til innhold

Renser dette kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest Slaggstoff
Skrevet

Hei på dere. Jeg skriver her fordi jeg trenger litt råd til å "rydde opp" i kroppen min. Jeg er kvinne, 40 og freidig, og sliter med mye sykdom. Blant annet en medfødt revmatisk sykdom, pluss sannsynlig ME (er under utredning), med så nær som absolutt alle symptomer dette kan innebære, inkludert lammelser (MS lignende).

Flere alternative terapeuter sier at jeg har veldig mye avfallsstoffer i kroppen. Over flere år har jeg prøvd ulike utrenselsesprosesser/behandlinger med varierende resultat, men er stadig full av disse stoffene som er farlig(?) for kroppen.

Nå er jeg hjemme alene en uke, da barna er på ferie med sin far. Denne uken har jeg tenkt å spise (nesten) bare salater og drikke vann. Salatblandingen jeg lager består av ulike typer salat, agurk, paprika, rødløk og vanlig løk (rå), tomat, svarte oliven, raspede gulerøtter, mais, olivenolje (Ybarra extra virgin), og marinert fetaost i terninger for smakens skyld. (og noen ganger kokt fullkornsmakaroni). Dette blander jeg i en stor bolle, som jeg setter io kjøleskap med plast over, og forsyner meg med gjennom dagen, når sulten melder seg.

Har spist dette i 3 dager nå, men også litt vanlig mat, altså :) Merker ingen "forskjell", men skal prøve å fortsette med dette i en uke til. Så til det store spørsmålet; har det noe for seg? Renser det kroppen? Dersom ikke, er det vel i det minste sunt..?? :) Hva bør jeg tilsette av andre ingredienser? Og hva bør jeg eventuelt fjerne?

Hva annet renser kroppen? Tarmskylling? Har hørt mye både positivt og negativt om dette, alt fra til at det er humbug og kan skade tarmfloraen, til at det har bortimot reddet liv. Er det noen her som har erfaringer med det? Eller kanskje andre rensekurer som virkelig fungerer?

TUSEN TAKK :))))

Skrevet

''Flere alternative terapeuter sier at jeg har veldig mye avfallsstoffer i kroppen. ''

Svært mange sier det. Årsaken er selvsagt at de ønsker å rense opp i lommeboken din.

Kroppen renser seg selv, så lenge du drikker normale mengder vann (altså, du trenger ikke drikke ørten liter per dag), og spiser normal, sunn kost.

Du trenger verken grapefrukt, tarmskylling eller lommebokutsugning. Kroppen din fikser det selv.

Med vennlig hilsen

Gjest fredheim
Skrevet

Har hørt mange være fornøyde med et opphold på Fredheim helsesenter. Se http://www.fredheim.org/

De har vegansk kosthold, avslappet atmosfære, lite hokus pokus - og gir en mulighet til både å gi kropp og sjel til å hente seg inn. Drives av adventister, men er helt uten press om å delta på andakter ol.

Det gis ingen form for refusjon fra folketrygden og kreves derfor heller ikke henvisning fra lege.

Skrevet

Jeg kan bare stille meg bak Sør i dette. "Rensing" er fake humbug juks og kun laget for å tømme lommeboka.

Healing også forøvrig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Flere alternative terapeuter sier at jeg har veldig mye avfallsstoffer i kroppen. ''

Svært mange sier det. Årsaken er selvsagt at de ønsker å rense opp i lommeboken din.

Kroppen renser seg selv, så lenge du drikker normale mengder vann (altså, du trenger ikke drikke ørten liter per dag), og spiser normal, sunn kost.

Du trenger verken grapefrukt, tarmskylling eller lommebokutsugning. Kroppen din fikser det selv.

Med vennlig hilsen

:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde irritabel tarm for noen år siden og tok en utrensingskur med tabletter. Det funka veldig bra for meg og tarmfunksjonen ble veldig bra etterpå :)

Nå er det jo slik at utrensingskurer inneholder plantestoffer som skal virke bra på tarmsystemet, så det er jo ren logikk at det funker - på tross av at enkelte tilsynelatende mener at slikt er bare tull ;)

Man kan sikkert like gjerne kjøpe/dyrke tilsvarende planter, urter etc selv og spise det, men for min del var det enklest å kjøpe det ferdigblanda ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Med vennlig hilsen

Bra sagt :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg hadde irritabel tarm for noen år siden og tok en utrensingskur med tabletter. Det funka veldig bra for meg og tarmfunksjonen ble veldig bra etterpå :)

Nå er det jo slik at utrensingskurer inneholder plantestoffer som skal virke bra på tarmsystemet, så det er jo ren logikk at det funker - på tross av at enkelte tilsynelatende mener at slikt er bare tull ;)

Man kan sikkert like gjerne kjøpe/dyrke tilsvarende planter, urter etc selv og spise det, men for min del var det enklest å kjøpe det ferdigblanda ;)

Som du ser har det ikke virket paa traadstarter. Like full av slaggstoffer fremdeles.

Er det ikke merkelig?

Skrevet

Hvem er det som sier at du fremdeles er full av farlige stoffer? De som skal selge deg all denne dritten som ikke virker? Eller kjenner du det selv?

Caloni Makaroni
Skrevet

:-)

Som om du skulle sagt det selv ;)

Gjest en annen me-pasient
Skrevet

Hvis jeg var deg (og jeg har vært i tilsvarende situasjon) ville jeg mye heller ha kontaktet Lillestrøm helseklinikk som har spisskompetanse på ME/CFS. De tar en god del spesifikke blodprøver og vil kunne hjelpe deg. Om en ti års tid kommer dette til å bli offentlig behandling, men enn så lenge må du dessverre betale selv, Men det er vel verdt pengene!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis jeg var deg (og jeg har vært i tilsvarende situasjon) ville jeg mye heller ha kontaktet Lillestrøm helseklinikk som har spisskompetanse på ME/CFS. De tar en god del spesifikke blodprøver og vil kunne hjelpe deg. Om en ti års tid kommer dette til å bli offentlig behandling, men enn så lenge må du dessverre betale selv, Men det er vel verdt pengene!

Rett og slett bortkastet penger!

Vi løper til leger og spesialister, om vi ikke får ønsket svar så løper vi til alternativ medisin....:(

Bare kroppen selv kan kvitte seg med avfallsstoffer, er det så vanskelig å forstå eller godta?

Svaret fra Sør, er helt korrekt, bare lommeboken som blir kvitt noe!

Skrevet

Vi løper til leger og spesialister, om vi ikke får ønsket svar så løper vi til alternativ medisin....:(

Bare kroppen selv kan kvitte seg med avfallsstoffer, er det så vanskelig å forstå eller godta?

''Bare kroppen selv kan kvitte seg med avfallsstoffer, er det så vanskelig å forstå eller godta?''

Så et program på BBC Lifestyle for en stund siden fra en detox-klinikk. Deltagerne skulle drikke div. saker og ting i flere dager og etterhvert kom det ut noe tjærelignende greier (av anus altså) og det var mengder av det. Behandlerne påsto at dette var avfallsstoffer som har samlet seg opp i kroppen gjennom mange år, men jeg er ikke helt sikker på at det ikke også kunne komme av det deltagerne måtte ha i seg underveis... For det var så mye at om alt det der har ligget i tarmene så kunne det ikke vært plass til mye annet!

Gjest en annen me-pasient
Skrevet

Det kom kanskje ikke klart fram i mitt svar, men Lillestrøm Helseklinikk med ME/CFS kompetanse driver IKKE med Detox!!! Jeg anbefalte altså denne klinikken ISTEDENFOR å kaste bort penger på Detox-klinikker. Dette er en seriøs klinikk med leger med mange års praksis med ME/CFS pasienter, og samarbeider med internasjonale leger. Gåten rundt ME/CFS har ikke blitt løst, men det er svært mye som skjer på den internasjonale fronten nå når det gjelder forskning.

Skrevet

Jeg så på et program med Dr Oz på Oprah. Der var det forsket på om det hjalp. Damene de testet på som da bare drakk og spiste utrensningsgreier hadde ingen forskjell etter å ha tatt disse utrensingskurene.

Dersom du vil gjøre noe sunt for kroppen din:

Pass på at du har bra tarmflora. Ta evenult en kur med tarmbakterier. Dette får du på apotek eller helsekost.

Yoga skal være veldig bra både for utrensning og stress.

Spis hovesaklig sunn mat, men unn deg å skeie ut også.

Tren og hold deg i form .

Nyt livet, og tenk på hva som er viktig i livet ditt :)

Skrevet

Hva har de gjort av dyptgripende undersøkelser, de som har fortalt deg at du har avfallsstoffer i kroppen?

Detox-kurer er generelt noe tull. De "virker" omtrent som slankepiller - de gir best effekt dersom de kombineres med sunn kost, trening, nok søvn og generelt fornuftig livsstil. Da vil jo de fleste føle seg OK - og de som tidligere "syndet" på minst ett punkt, vil oppleve bedring.

Det har selvfølgelig betydning for livskvaliteten at fordøyelsen fungerer og at tarmen ikke er irritert. Men det har ikke noe med skjulte opphopninger av mystiske stoffer å gjøre. Kroppen kvitter seg med avfallet på egen hånd.

Mange av dagens 90-åringer (f.eks. min egen far) har stort sett spist det de har hatt lyst på uten å tenke et øyeblikk på verken kalorier, antioksydanter eller kroppsrensing. Finn et kosthold som ikke er stressende, ikke er altfor usunt og som inneholder mat du liker. Er du til seriøs utredning for ME, så hør på hva ekspertene sier.

Gjest Elextra
Skrevet

''Bare kroppen selv kan kvitte seg med avfallsstoffer, er det så vanskelig å forstå eller godta?''

Så et program på BBC Lifestyle for en stund siden fra en detox-klinikk. Deltagerne skulle drikke div. saker og ting i flere dager og etterhvert kom det ut noe tjærelignende greier (av anus altså) og det var mengder av det. Behandlerne påsto at dette var avfallsstoffer som har samlet seg opp i kroppen gjennom mange år, men jeg er ikke helt sikker på at det ikke også kunne komme av det deltagerne måtte ha i seg underveis... For det var så mye at om alt det der har ligget i tarmene så kunne det ikke vært plass til mye annet!

'''For det var så mye at om alt det der har ligget i tarmene så kunne det ikke vært plass til mye annet!''

Høres jo ut som den perfekte slankekur! :P

Gjest togli
Skrevet

Som du ser har det ikke virket paa traadstarter. Like full av slaggstoffer fremdeles.

Er det ikke merkelig?

Nei, ikke nødvendigvis.. Det kommer jo sikkert an på hva som er årsaken til mageproblemene?

Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis.. Det kommer jo sikkert an på hva som er årsaken til mageproblemene?

Hvilke mageproblemer er det du kan forestille deg blir bedre av "tarmskylling" eller "detox"?

Ikke parasitter, ikke bakterier, ikke virus, ikke irritasjon, ikke ....

Jeg tror det eneste som blir påvirket er lommeboken. :-(

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Hvilke mageproblemer er det du kan forestille deg blir bedre av "tarmskylling" eller "detox"?

Ikke parasitter, ikke bakterier, ikke virus, ikke irritasjon, ikke ....

Jeg tror det eneste som blir påvirket er lommeboken. :-(

Med vennlig hilsen

Tarmskylling har jeg ingen planer om å prøve ut, men det er klart at dersom magen er i ulage kan diverse urter etc hjelpe. For min del hjelper det godt med en bærsmoothie hver dag. Den regulerer magen slik at den fungerer bedre. Den samme virkningen kan stoffene i diverse tarmrensekurer gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...