Gå til innhold

Imamer vil ha Shariaråd også i Norge

Anbefalte innlegg

Gjest oslobasse
Skrevet

''Det er sannsynlig at dette vil komme i Norge.''

Det må vi nok regne med. Det blir interessant å se hva ulike kvinneorganisasjoner har å si til dette? Det som er skjedd i England er et skrekkeksempel på konsekvensene av tildels ukontrollert innvandring,svak integrering og ghettofisering. Det siste gir konservative islamske krefter i lokalmiljøene politisk mulighet for å fremme shariatankegodset og feige, unnfallende engelske politiker tør knapt protestere.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

7

• black wealch

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Det er sannsynlig at dette vil komme i Norge.''

Det må vi nok regne med. Det blir interessant å se hva ulike kvinneorganisasjoner har å si til dette? Det som er skjedd i England er et skrekkeksempel på konsekvensene av tildels ukontrollert innvandring,svak integrering og ghettofisering. Det siste gir konservative islamske krefter i lokalmiljøene politisk mulighet for å fremme shariatankegodset og feige, unnfallende engelske politiker tør knapt protestere.

Ja, det der med at folk har ytringsfrihet er noe dritt, ikke sant?

Også så fælt at "de" ikke gjør som du vil, men velger selv.

Gjest speer
Skrevet

Det vil kun være jurdisk bindende hvis begge parter binder seg til det, akkurat som i et handelskammer.

Og du "glemte" å svare på det jeg spurte om:

''Er du for eller mot religions- og ytringsfrihet som i den norske Grunnloven?''

''Og du "glemte" å svare på det jeg spurte om:''

Nei, det har jeg svart på.

Gjest speer
Skrevet

Da forstår du verken det ene eller det andre.

Jeg forstår dette tydeligvis bedre enn deg.

Moderate muslimer sliter med å redusere den religiøse kontrollen de utsettes for - og et shariaråd styrker den religiøse kontrollen. Dette bør faktisk forbys. Islam må avpolitiseres for å fungere i en moderne verden.

Skrevet

Jeg forstår dette tydeligvis bedre enn deg.

Moderate muslimer sliter med å redusere den religiøse kontrollen de utsettes for - og et shariaråd styrker den religiøse kontrollen. Dette bør faktisk forbys. Islam må avpolitiseres for å fungere i en moderne verden.

Så lenge man har ytringsfrihet, så kan du bare glemme det.

Vil du avskaffe ytringsfriheten?

Svar denne gangen.

Skrevet

''Og du "glemte" å svare på det jeg spurte om:''

Nei, det har jeg svart på.

I følge dine svar virker det som om du vil avskaffe ytringsfriheten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Muslimer plikter i følge Koranen å følge loven i landet de bor i. Dette understrekes i linkene rundt dette shariarådet. Les ordet "rådet".

Det kan da ikke være noe galt i å gi islamsk veiledning. Det er det samme som både kristne prester, katolske prester og jødiske prester gjør.

Se for øvrig Coen-brødrenes A Serious Man.

Sharia-lov er det ytterste ekstreme...Om rådene ikke er lovlige i Norge, så sender de bare menneskene til land hvor alt er lovlig.

Kan rett og slett ikke fatte hvor naive nordmenn er!

Jeg er tolerant, men min toleranse har faktisk en slutt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Til den norske loven, som inkluderer ytringsfrihet.

Du er motstander av ytringsfrihet?

Svar på mitt spørsmål først!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sharia-lov er det ytterste ekstreme...Om rådene ikke er lovlige i Norge, så sender de bare menneskene til land hvor alt er lovlig.

Før du uttaler deg bør du se mot England. Der har de dette rådet. Det er innenfor engelsk lov. Det er derfor de får lov til å ha det.

Du ser sharia og tenker steining og dødsstraff. Dette praktiseres i land der steining og dødsstraff er lovlig. Ikke i Europa. I Europa må muslimene, i følge Koranen, følge lovene til landet de lever i.

Dette er profetens ord, og hans ord veier åpenbart høyt. Det er samme greia mellom muslimene og ham som mellom deg og din kjære Jesus.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men nå får du sette deg til rette i sofaen og se Kamerun mot Danmark. Det er langt morsommere enn å hisse seg opp over religiøs idioti, og jeg er helt sikker på at Jesus hadde vært en stor fotballfan hvis han levde i dag, så jeg tror han er enig med meg her også.

Skrevet

Svar på mitt spørsmål først!

Les det du svarer på: Jeg svarte jo på spørsmålet ditt:

''Til den norske loven, som inkluderer ytringsfrihet.''

Skrevet

Men nå får du sette deg til rette i sofaen og se Kamerun mot Danmark. Det er langt morsommere enn å hisse seg opp over religiøs idioti, og jeg er helt sikker på at Jesus hadde vært en stor fotballfan hvis han levde i dag, så jeg tror han er enig med meg her også.

''Men nå får du sette deg til rette i sofaen og se Kamerun mot Danmark. Det er langt morsommere enn å hisse seg opp over religiøs idioti''

Skriver under på den :-)

Gjest speer
Skrevet

I følge dine svar virker det som om du vil avskaffe ytringsfriheten.

Sludder.

Gjest speer
Skrevet

Så lenge man har ytringsfrihet, så kan du bare glemme det.

Vil du avskaffe ytringsfriheten?

Svar denne gangen.

Ingen nekter noen å drive privat mekling for egne midler. Her er det derimot snakk om et slags (halv)offisielt råd som skal sidestilles med andre rettsinstanser, og som skal finansieres av offentlige midler. Det bør det ikke bli noe av.

Skrevet

Ingen nekter noen å drive privat mekling for egne midler. Her er det derimot snakk om et slags (halv)offisielt råd som skal sidestilles med andre rettsinstanser, og som skal finansieres av offentlige midler. Det bør det ikke bli noe av.

Det må jo folk få lov til å bestemme selv, eller er du mot demokrati i tilllegg til å være mot ytringsfrihet?

Her er klipp fra artikkelen:

''innenfor rammene av britisk lov''

''Det forutsetter at begge parter ønsker det.''

''innenfor rammene av norsk lov''

''Han understreker at den eventuelt må harmonisere med norsk lov.''

''Han mener at den britiske ordningen i realiteten ikke er noe annet enn en rådgivnings- og meglingsinstans, som også kan fungere som voldgiftsinstans der begge parter ønsker dette.''

''Marokkansk Trossamfunn og World Islamic Mission (WIM) er åpne for at shariaråd etter den britiske modellen er veien å gå, men de understreker at norsk lov må ha siste ordet. Også imamen i Minhaj-Ul-Quran, Sadagat Ali, kan tenke seg shariaråd. Imam Najeeb Naz i WIM påpeker at sharia pålegger muslimer å respektere lovverket i det landet de bor.

– For meg som muslim i Norge er det norsk lov som gjelder, men vi må ta hensyn til sharia, sier Jamal Moussaoui, forstander i Marokkansk Trossamfunn.''

Skrevet

Ja, det der med at folk har ytringsfrihet er noe dritt, ikke sant?

Også så fælt at "de" ikke gjør som du vil, men velger selv.

Hva har ytringsfrihet med dette å gjøre?

Skrevet

At den eneste måten å nekte noen å sette opp et råd (som ikke bryter med straffeloven) er faktisk å innskrenke ytringsfriheten.

Man kan jo ikke nekte folk å si at "jeg ønsker xxx skal megle i denne konflikten", med mindre du lukker og slukker for den norske Grunnloven.

Med vennlig hilsen

Gjest speer
Skrevet

Absolutt ingen ting. Det er bare sør som alltid trekker opp yttringsfrihet-kortet når han har sluppet opp for argumenter.

Gjest speer
Skrevet

Hvordan kan du forby shariaråd da?

Jeg har ikke nektet noen å starte sitt eget private sharia "råd".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...