Gå til innhold

Imamer vil ha Shariaråd også i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å ha det?

De synes tydeligvis det, ettersom de ønsker det.

Spørsmålet jeg stilte var: "Vil du nekte dem å ha deres eget råd?"

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

7

• black wealch

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest lillibeth
Skrevet

De synes tydeligvis det, ettersom de ønsker det.

Spørsmålet jeg stilte var: "Vil du nekte dem å ha deres eget råd?"

Jeg kan jo ikke nekte dem noe. Det er ikke jeg som bestemmer. Mitt spørsmål var: hva skal de med det?

Skrevet

Jeg kan jo ikke nekte dem noe. Det er ikke jeg som bestemmer. Mitt spørsmål var: hva skal de med det?

De ønsker å bruke det som et slags konfliktråd.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

De ønsker å bruke det som et slags konfliktråd.

Hvilke saker skal inn der?

Vil det kunne resultere i at muslimer oppfordres til å ta opp sine saker i shariarådet fremfor det norske rettssystem?

Skrevet

Hvilke saker skal inn der?

Vil det kunne resultere i at muslimer oppfordres til å ta opp sine saker i shariarådet fremfor det norske rettssystem?

Det er frivillig.

Det er jo et slags konfliktråd for de som ønsker det. Du og jeg kan synes det er "tåpelig" eller "uheldig", men det er vanskelig å forhindre folk i å bli enige, eller å lytte til råd.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er frivillig.

Det er jo et slags konfliktråd for de som ønsker det. Du og jeg kan synes det er "tåpelig" eller "uheldig", men det er vanskelig å forhindre folk i å bli enige, eller å lytte til råd.

''Det er frivillig.

Det er jo et slags konfliktråd for de som ønsker det. ''

Blir det ikke en fare for at urettmessigheter blant muslimer heller tas opp i shariarådet fremfor norsk rettsystem?

Skrevet

''Det er frivillig.

Det er jo et slags konfliktråd for de som ønsker det. ''

Blir det ikke en fare for at urettmessigheter blant muslimer heller tas opp i shariarådet fremfor norsk rettsystem?

Ikke mer enn dagens situasjon, eller en hvilken som helst organisasjon som megler mellom medlemmer (slik som prester også kan gjøre).

Som sagt, det er ikke noe jeg er begeistret for (akkurat som jeg ikke er begeistret for Frp), men...

Med vennlig hilsen

Gjest lillibeth
Skrevet

Som sagt, det er akkurat likt for muslimer og kristne. De fleste av begge grupper følger landets lover, men så har du dem som setter det de tror guden mener over landets lover.

Helt likt, og det vet du godt.

Hvorfor forsvarer du islam, og rakker ned på kristendommen? Trodde du var ateist jeg?

Skrevet

Hvorfor forsvarer du islam, og rakker ned på kristendommen? Trodde du var ateist jeg?

Jeg skrev:

''Som sagt, det er akkurat likt for muslimer og kristne. De fleste av begge grupper følger landets lover, men så har du dem som setter det de tror guden mener over landets lover.

Helt likt, og det vet du godt.''

Og så skriver du:

''Hvorfor forsvarer du islam, og rakker ned på kristendommen? Trodde du var ateist jeg?''

Hvordan får du det jeg skrev til å bli et "forsvar" av islam, og "rakker ned" på kristendommen?

Kan du finne et eneste ord i det jeg skriver som støtter det?

Gjest lillibeth
Skrevet

Jeg skrev:

''Som sagt, det er akkurat likt for muslimer og kristne. De fleste av begge grupper følger landets lover, men så har du dem som setter det de tror guden mener over landets lover.

Helt likt, og det vet du godt.''

Og så skriver du:

''Hvorfor forsvarer du islam, og rakker ned på kristendommen? Trodde du var ateist jeg?''

Hvordan får du det jeg skrev til å bli et "forsvar" av islam, og "rakker ned" på kristendommen?

Kan du finne et eneste ord i det jeg skriver som støtter det?

Tenker ikke på dette, men i hele tatt. Du forsvarer alltid muslimer og islam.

Skrevet

Tenker ikke på dette, men i hele tatt. Du forsvarer alltid muslimer og islam.

Du skriver: '' Du forsvarer alltid muslimer og islam.''

Jeg forsvarer den norske Grunnloven, inkl. religions- og ytringsfriheten, samt den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

At du tolker det som "forsvarer alltid muslimer og islam" tyder jo på at det er folk som vil frata dem rettigheter, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...