Gå til innhold

Hva skal til for å bli tatt på alvor?

Anbefalte innlegg

Gjest stigende frustrasjon
Skrevet

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 3-4 år, har drukket så og si daglig i 2 år med noen pauser. Har søkt om hjelp til kostholdsveiledning, avrusning... Men det er ikke sendt en eneste søknad. jeg ble henvist til en psykolog for to år siden og har siden hatt to timer med henne. Resten har blitt avlyst da hun stadig blir sykemldt, har familiekriser o.s.v.... Etterlyste en vikar for over et halvt år siden... Legen skulle ta opp saken, men ingenting er skjedd der heller.

Fire uker siden jeg ba om avrusning, men alt stagnerte da overlegen på en avdeling ikke har ringt fastlegen min opp igjen. Det er tre uker siden...

Er det slik at jeg må troppe opp på legekontoret dritings og skrike ut før noe skjer? Snart har fastlegen min ferie også og da blir han ikke tilgjengelig på fire uker.

Å det koster å være alkis. Nå får jeg sikker mye drittslenging om at jeg skal ta ansvar for meg selv, men jeg har gjort så godt jeg kan med svingende motivasjon i årevis.

Videoannonse
Annonse
Gjest lksdfj
Skrevet

Hvorfor har du møter med din psykolog så sjeldent? Nå tenker jeg ikke på alle timene som blir avlyst, men at dere i utgangspunktet har få møter i året. Ved en vanlig behandling har en time en gang i uka. Så du har vel mer oppfølgingssamtaler enn en behandling? Det må da være mulig for deg å bytte psykolog. Sikkert lurt av deg å beholde henne du har til du får timer med en ny. Så det er vel to ting du ønsker deg; ny psykolog og bli innlagt til avrusning. Du må da be din lege om begge deler. Han kan vel skrive en ny søknad til avrusningsklinikken. Du må selv være motivert for avrusning, det er bare du selv som kan slutte å drikke, men du kan få hjelp. Fins det noen private avrusningsklinikker mon tro hvis du ikke får plass der legen din søker deg til? Han kan vel i alle fall skrive en ny søknad der du ikke fikk plass. Det er viktig å ikke gi opp. Det er vel noen som må flere ganger til avrusning før de klarer det. Lykke til :)

Gjest stigende frustrasjon
Skrevet

Hvorfor har du møter med din psykolog så sjeldent? Nå tenker jeg ikke på alle timene som blir avlyst, men at dere i utgangspunktet har få møter i året. Ved en vanlig behandling har en time en gang i uka. Så du har vel mer oppfølgingssamtaler enn en behandling? Det må da være mulig for deg å bytte psykolog. Sikkert lurt av deg å beholde henne du har til du får timer med en ny. Så det er vel to ting du ønsker deg; ny psykolog og bli innlagt til avrusning. Du må da be din lege om begge deler. Han kan vel skrive en ny søknad til avrusningsklinikken. Du må selv være motivert for avrusning, det er bare du selv som kan slutte å drikke, men du kan få hjelp. Fins det noen private avrusningsklinikker mon tro hvis du ikke får plass der legen din søker deg til? Han kan vel i alle fall skrive en ny søknad der du ikke fikk plass. Det er viktig å ikke gi opp. Det er vel noen som må flere ganger til avrusning før de klarer det. Lykke til :)

Grunnen til at jeg kun har hatt to timer, er fordi hun har avlyst cirka 10 timer de to siste årene og er stadig sykemeldt. Jeg ba om en erstatter for halvt år siden, men det har ikke skjedd....

Gjest lksdfj
Skrevet

Grunnen til at jeg kun har hatt to timer, er fordi hun har avlyst cirka 10 timer de to siste årene og er stadig sykemeldt. Jeg ba om en erstatter for halvt år siden, men det har ikke skjedd....

Da må du si at du skal ha ny behandler. Er det lege som ordner dette bestiller du time nå kun for å ordne dette. Det er desverre sånn at en må ordne ting selv, i alle fall purre.

Skrevet

Om du har en fastlege som ikke får unna papirarbeidet, bør du kanskje vurdere å skifte fastlege.

Håper det blir vei i vellinga snart. Du må nok belage deg på å gjøre en god del selv.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...