Gå til innhold

Er det ulovlig å laste ned musikk uten å betale?

Anbefalte innlegg

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

Jeg vil ha et svar utifra hva loven i Norge sier om dette (ikke hvorvidt om det er teit osv).

Hva sier loven i Norge om dette, er det ulovlig å laste ned musikk fra diverse tjenester som Youtube, torrent osv?

(Jeg er klar over at det fullt lovlig å laste ned gratis musikk som er lagt ut av eierene selv osv).

Gjest speer
Skrevet

Den nye åndsverkloven er klar på at det ikke er lov å kopiere andre sine åndsverk uten tillatelse. Da den nye åndsverksloven trådde i kraft første juli 2005, ble det slått fast at du ikke har lov å laste ned fra nettet musikkfiler av musikk du ikke har komponert eller har rettighetene til. Det er og blir tjuvkopiering. Det er like ulovlig som å laste opp slike filer.

Gjest Elextra
Skrevet

Fra YouTube kan du vel ikke laste ned musikk, du kan bare lytte til den online.

Å laste ned musikk til din pc uten tillatelse eller ved å betale er ikke lov, nei.

hidi, the scorpion
Skrevet

Å laste ned musikk til din pc uten tillatelse eller ved å betale er ikke lov, nei.

Det er vel lov om man betaler;)

Gjest speer
Skrevet

Ingen som har hevdet noe annet...

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, leste du ikke hva jeg skrev?

Gjest verinoca
Skrevet

Ja, leste du ikke hva jeg skrev?

''Å laste ned musikk til din pc uten tillatelse eller ved å betale er ikke lov, nei.''

det ble litt tvetydig ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

''Å laste ned musikk til din pc uten tillatelse eller ved å betale er ikke lov, nei.''

det ble litt tvetydig ;o)

Gjorde det? Ikke om man legger godviljen til ;)

Gjest verinoca
Skrevet

Gjorde det? Ikke om man legger godviljen til ;)

Lov å ta det med vennlig humor og.. ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Eller ved å betale er ikke lov, skriver du, så undrer du på hvorfor jeg spør?

Kanskje du bør skrive riktig!

Gjest Elextra
Skrevet

Eller ved å betale er ikke lov, skriver du, så undrer du på hvorfor jeg spør?

Kanskje du bør skrive riktig!

Jeg glemte kanskje et par kommaer, det pleier jeg egentlig ikke gjøre, til tross for at kommaer nærmest er på vei ut.

Men som sagt - om man legger godviljen til... ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg glemte kanskje et par kommaer, det pleier jeg egentlig ikke gjøre, til tross for at kommaer nærmest er på vei ut.

Men som sagt - om man legger godviljen til... ;)

Kjære Elextra, det er stor forskjell på godvilje og synskhet;)

Har mye godvilje, men synsk er jeg ikke;)

brilleslangen
Skrevet

Det finnes en mengde sider der ute som kan konvertere youtubefiler til mp3. Så det er nok ikke slik at youtube kun er mulig å lytte til online nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...