Gå til innhold

Hva heter fyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fornavnet på han kjekke Mr. Darcy i Jane Austins "Pride & Prejudice"?

Har ikke fått med meg det og så filmen nylig og ble sittende igjen og lure på det.

Gjest Elextra
Skrevet

Skulle til å si Mark, men ifølge Wikipedia er det vel Mr. Fitzwilliam Darcy.

Skrevet

Skulle til å si Mark, men ifølge Wikipedia er det vel Mr. Fitzwilliam Darcy.

Øh..? Det var et interesant fornavn.. jeg skjønner at de bare sier Mr. Darcy hele tida.. Og det heter jo han Obersten også, men da som etternavn..?

Skrevet

Mener du hva filmens Mr Darcy heter til fornavn (Fitzwilliam), eller hva skuespilleren heter: Colin Firth.

Jada, kvinner (og sikkert en del menn) faller som fluer for ham. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mener du hva filmens Mr Darcy heter til fornavn (Fitzwilliam), eller hva skuespilleren heter: Colin Firth.

Jada, kvinner (og sikkert en del menn) faller som fluer for ham. ;-)

Med vennlig hilsen

M, ja jeg skjønte det. Men han andre karen som er en slektning (?) av Mr Darcy og avslører at Mr Bingley ble "lurt" vekk fra giftemål med søsteren. Han heter Oberst Fitzwilliam. Og da er det et etternavn..?Ja? I henhold til engelske regler for tiltale?

*skikkelig med altså* hehehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...