Gå til innhold

Hvordan vite om en har dårlig ånde?

Anbefalte innlegg

Gjest Amazoonas
Skrevet

Jeg er plaget mye med dårlig ånde. Da er den nærmeste familien min som har sagt i fra.Nå bor jeg jo alene så det er vanskelig for meg å vite hvordan ånden min lukter.

Kan jeg finne det ut uten å måtte spørre andre folk ?

Mulig dette har med munntørrhet å gjøre da jeg går på noen medisiner. Ellers kan det være sure oppstøt. Jeg bruker skyllemiddel, sørger for å skrubbe tunga også. Men er det noe mer jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Caloni Makaroni
Skrevet

Det finnes medisiner både mot sure oppstøt (Zantac) og munntørrhet (sugetabletter). Så om det er en direkte årsak til den dårlige ånden, kanskje det kan hjelpe?

Ellers tror jeg at jeg ville hørt med tannlegen.

Gjest Amazoonas
Skrevet

Det finnes medisiner både mot sure oppstøt (Zantac) og munntørrhet (sugetabletter). Så om det er en direkte årsak til den dårlige ånden, kanskje det kan hjelpe?

men disse sugetablettene hvor ofte må jeg ta dem?

Gjest Amazoonas
Skrevet

I det minste så har jeg et våpen mot overfallsvoldtekt ;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

men disse sugetablettene hvor ofte må jeg ta dem?

De fleste som tar dem tar dem fordi de er plaget med at munnen er tørr, og da tar de dem for å minske plagene. Hvor ofte de tas vet jeg ikke, det er mer slik at de tas etter behov, og er sikkert veldig individuelt.

Gjest Amazoonas
Skrevet

De fleste som tar dem tar dem fordi de er plaget med at munnen er tørr, og da tar de dem for å minske plagene. Hvor ofte de tas vet jeg ikke, det er mer slik at de tas etter behov, og er sikkert veldig individuelt.

Jeg er vel ikke så plaget selv at munntørhet, men det er heller den dårlige ånden som blir et problem.

Annonse

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er vel ikke så plaget selv at munntørhet, men det er heller den dårlige ånden som blir et problem.

Synes du skal ta deg en tur til tannlegen. De har helt sikkert råd.

Gjest Amazoonas
Skrevet

Synes du skal ta deg en tur til tannlegen. De har helt sikkert råd.

spørs om jeg har "råd" til det ! ;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

spørs om jeg har "råd" til det ! ;-)

En investering i forhold til framtidige jobbintervjuer, vennskap og kjærligheten :)

Skrevet

Det er mange som har dårlig ånde pga mandlene. Eller rettere sagt, fordi mat har samlet seg der og gått dårlig.

Hvordan vil du karakterisere din dårlige ånde? Hvis det kan minne om råttent egg, så er det pga H2S og kommer da mest sannsynlig av råtten mat.

Tanntråd kan hjelpe om maten sitter fast mellom tennene.

Hvis den dårlige ånden din kommer av mandlene, så kan de fjernes. Det er dog lang venteliste på dette. Hør med din fastlge :)

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg pleier en av to ting,

ene er å ta overleppen litt ut mens jeg blåser ut med munnen og straks trekker inn med nesen.

Et annet triks er å puste inn i hånden med munnen og deretter lukte med nesen.

Får da en grei pekepinn.

Ellers er det greit med god munnhygiene.

De selger jo den SP12 eller hva den heter på apotek som skal være så super,

vil ellers anbefale å pusse tenner morgen og kveld med fluortannkrem og

bruke fluorskyll på kvelden i tillegg, bruk i tillegg tanntråd så du får fjernet gørr mellom tenna, samt å pusse tunga.

Kan hjelpe litt å gurgle litt munnskyllet :)

Ellers kan jo plagene skyldes magen,

så prøv å holde en god fordøyelse,

få i deg fiber og rikelig væske.

Unngå ting som er kjent for gi dårlig ånde som f.eks. hvitløk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...