Gå til innhold

Eg er eksentrisk :o(

Anbefalte innlegg

Gjest Fargeklatten2010
Skrevet

Å være eksentrisk betyr å være uvanlig og underlig .

Hele helgen har eg vært deppet på grunn av dette. Hvorfor passer eg ikke inn? Kan en dame på nesten 40år lære å passe inn?

Eg vokste opp i en dysfunksjonell familie. Har lært atferd på nytt som 20-åring, men er ikke på nivå som "normalen".

Er litt bitter og lei meg akkurat nå. Tenk om barnevernet fanget meg opp som liten, så eg kunne vokse opp med riktig atferdsmønster rundt meg?

Dette blir min last. Akkurat nå er eg sliten.Har ligget på sofaen hele helgen. Burde kommet meg av gårde til jobben for lenge siden. Merker eg ikke passer inn i denne jobben heller. Dette er 4. arbeidsplassen min. Har ikke trivdes særlig i de andre heller.

Eg har kommet høyt opp i organisasjonen nå, men ser at fallet er kort å lande utfor arbeidslivet.

Noen med tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vedr. personlighetstrekk skrives det lite om fleksibilitet vs rigititet.

Det voksne livet krever at en er i stand til å være på ulike måter alt etter hva situajsonen tilsier. Den umodne personligheten har en tendens til å være på samme måte enten en er på jobb, i fritid, fest eller begravelse. Den modne personligheten skifter adferd etter situajsonen.

Hva er det med din adferd som er problematisk i arbeidslivet? Hva er det som gjør at du ikke kan leve ut din eksentrisitet på fritiden, men ta på deg en annen måte å være på dersom jobben krever dette av deg?

Skrevet

Jeg er også eksentrisk. Jeg lever ut dette hjemme sammen med min bedre halvdel, som også er like eksentrisk. Men vi begge tar på oss "normal"-masken når vi er ute blant folk eller på jobb. Og begrenser oss i forhold til barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...